Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ساعات منتهی به اعلام نتیجه نهایی تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال، کمیته بدوی وارد چالشی اساسی شده.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در حالی که این روزها بیش‌ترین حواشی و اخبار مربوط به انتخابات ریاست و پست‌های نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال از کانال کمیته بدوی خارج شده و مهم‌ترین اخبار پیرامون کارزار انتخاباتی به نوعی به این کمیته ارتباط داشته، باز هم اتفاقاتی جدید از این عنصو تصمیم‌گیرنده به گوش رسیده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعات داغ کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال برای یک تصمیم سرنوشت‌ساز اکنون به دقایق پایانی‌اش رسیده اما مسئله تضاد منافع و دو شغله بودن ۲ تن از اعضای این کمیته به همین جا منتهی نشده و استعلام‌ها نشان داده که رئیس این کمیته هم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به کار است که همین موضوع طبق اساس‌نامه فدراسیون موجب سلب حق رأی از وی می‌شود.

بعداز حذف گردانی بدلیل سابقه همکاری با سازمان لیگ و شاه کرمی که به دلیل مسوولیت در وزارت نفت کنار رفت، حالا خبر رسیده که علی فلاحتی شهاب‌الدینی رئیس این کمیته عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی هم محسوب می‌شود. حالا تنها حبیب‌الله حبیبی، عضو حقوق‌دان این کمیته و سیاری امینی عضو علی‌البدل باقی می‌مانند که فاقد مشکلات قانونی برای حضور و تصمیم گیری در کمیته هستند.

نکته جالب توجه در این بین، آن است که هر ۳ عضو حامی عدم اخذ استعلام از فدراسیون بین‌المللی فوتبال درباره موضوع محدودیت حضور مهدی تاج در انتخابات آتی، اکنون از نظر قانونی حق رأی نخواهند داشت و هرگونه دخالت و اعمال نظر آن‌ها به طور قطع فوتبال ایران را به مسیرهای سخت راهی خواهد ساخت.

از یک سوی دیگر هم شکایتی علیه اعضای این کمیته خبرساز و پرحاشیه از سوی امیررضا واعظ‌آشتیانی و صادق رئیسی‌کیا، ۲ تن از داوطلبان حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق فدراسیون تسلیم شده که علت آن هم زیرسؤال بردن اصل بی‌طرفی کمیته بدوی پس از مصاحبه رئیس این کمیته به نفع یکی از نامزدها عنوان شده.

در شکایت صورت گرفته، درخواست تغییر رئیس کمیته بدوی و همچنین کنار گذاشتن اعضای دولتی این کمیته به ثبت رسیده که امروز پس از ثبت در سامانه کمیته اخلاق، رونوشت آن به سیدمیرشاد ماجدی، سرپرست ریاست و حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز ارسال شده.

گفتنی است که درباره پرونده مهدی تاج، بند ۳ ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال صراحتاً تأکید دارد که هیچ فردی نمی‌تواند بیشتر از ۳ دوره عضو هیات رئیسه یا رئیس باشد و همچنان این موضوع در کمیته بدوی و محافل فوتبالی، مورد اختلاف بوده. تاج تنها نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال است که تاکنون سابقه ۳ دوره عضویت در هیات رئیسه را داشته که ۲ دوره نایب رئیس علی کفاشیان بوده و یک دوره هم خودش به ریاست فدراسیون فوتبال رسیده. از همین روست که زمزمه رد صلاحیت تاج در راهروهای فدراسیون بیش از همیشه به گوش می‌رسد و حتی اعلام رسمی آن هم طی ساعات آتی، اصلا بعید نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ریاست فدراسیون فوتبال کمیته بدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به ادامه همکاری با وحید شمسایی گفت: با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، احسان اصولی پس از بازگشت تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی از جام ملت‌های آسیا گفت: همه شاهد بودند که تورنمنت‌های مختلف و بازی‌های دوستانه با تیم‌های رده بالا را طبق نظر سرمربی و کادر فنی برنامه‌ریزی کردیم و اگر رنکینگ جهانی فوتسال را نگاه کنید، از بین تیم‌های رده بالا، اسپانیا و پرتغال نخواستند با ما بازی کنند. با اکثر تیم‌هایی که حرفی برای گفتن داشتند، بازی و در تورنمنت برزیل شرکت کردیم که تورنمنت اثرگذاری بود و شاکله اصلی تیم در آنجا توسط کادر فنی تیم ملی شکل گرفت و در دو بازی با روسیه و تورنمنت ویتنام، تیم تکمیل شد. خدا را شاکریم و جا دارد که از همه کسانی که در این مدت کمک کردند، تشکر کنیم.

وی ادامه داد: از تمام حمایت‌های آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش، مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس ممنون هستیم که با پیام محبت‌آمیزشان باعث دلگرمی فرزندان‌ خود در تیم ملی شدند. امروز و فردا استراحت می‌کنیم و سپس کارمان را برای جام جهانی شروع می‌کنیم و با توکل به خدا و تلاش همه اعضای تیم ملی می‌رویم که در جام جهانی هم افتخارآفرین باشیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تعداد اردوهای تیم ملی تا جام جهانی مشخص شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: براساس نظر شمسایی، لیگ را تا پنج شش هفته پیش می‌بریم و در این مدت لیگ را برنامه‌ریزی کردیم و بازیکنان در لیگ بازی می‌کنند. بازی در لیگ یک مقدار بازیکنان را در آمادگی نگه می‌دارد و برای بازی‌های دوستانه در فیفادی‌های پیش رو برنامه‌ریزی کردیم. این موضوع در صورت قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد و ما کاملاً آماده می‌شویم تا در جام جهانی باقدرت حضور پیدا کنیم.

اصولی راجع به بحث تمدید قرارداد شمسایی تصریح کرد: ما در خدمت او هستیم و با پرقدرت ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مبالغ قرارداد گذشته آنها پرداخت شده است یا خیر، گفت: یک بدهی از سال گذشته باقی مانده است و آن هم به خاطر این بود که به آخر سال خوردیم و به دلیل گرفتاری و نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌ها نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم. یک مبلغ جزئی از سال گذشته باقی مانده است که در اولین فرصت به شمسایی تقدیم خواهیم کرد و قرارداد جدید را امضا می‌کنیم. هیچ مشکلی وحود ندارد. ارکان مدیریتی فدراسیون روی تمام قراردادها حساس هستند و این موارد کاملا انجام می شود خوشبختانه فصای خیلی خوبی وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا