Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:29:32 GMT

فرهنگیان بافق پیگیر زمین‌های تعاونی مسکن خود شدند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۷۹۸۳

فرهنگیان بافق پیگیر زمین‌های تعاونی مسکن خود شدند

بیش از یکهزار فرهنگی در شهرستان بافق به کار اشتغال دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر در سال ۹۸ به منظور خانه دار شدن هر کدام ۲۷ میلیون تومان برای نام نویسی در این طرح به تعاونی مسکن خود پرداخت کردند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۶ هکتار زمین در سال ۱۳۹۸ توسط شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان با ۳۲ برگ سند رسمی خریداری شد؛ قرار بود که فرهنگیان در قالب این طرح در مدت دو سال صاحبخانه شوند اما این امر تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عباسی افزود: در حالی که هنوز واگذاری زمین به فرهنگیان در اوایل سال ۱۳۹۹ انجام نشده بود، اخطار دادستان بافق برای تغییر کاربری سبب توقف این طرح شد که این مشکل با پیگیری هیات مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان برطرف شد اما با وجود آنکه شرایط برای تغییر کاربری فراهم شده بود، رای شعبه پنج تجدیدنظر دادگاه همه معادلات را بهم ریخت و اسناد مالکیت باطل شد.

وی اظهار کرد: پیش از این مسئولان مربوطه اعلام کرده بودند زمین یاد شده غیردولتی است اما رای دادگاه بر دولتی بودن این زمین اذعان داشت.

عباسی از ممنوعیت فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی گفت و بیان کرد: شرکت تعاونی فرهنگیان به صورت رسمی و قانونی نمی‌تواند این زمین ها را خریداری کند یا به فروش برساند.

وی به مواد قانونی در این زمینه اشاره کرد و گفت: برای اینکه اراضی وارد محدوده قانونی شود باید در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مطرح شود و این شورا الحاق محدوده به شهر را مصوب یا مجوزی تحت عنوان شهرک مستقل صادر کند.

به گفته این فعال فرهنگی، مشکل دوم این زمین ها این است که فروشنده هیچ مالکیتی بر زمین ها نداشته و بر این اساس همه اقدامات ثبتی فروشنده باطل شده و این رای در دادگاه تجدیدنظر هم مورد تایید قرار گرفته است.

عباسی به نقل از دادستان یزد این نکته را بیان کرد که تنها راه حل این مشکل دریافت پول فرهنگیان به نرخ روز یا توافق با سازمان ملی زمین و مسکن در قالب تبدیل این اراضی به شهرک، یا الحاق زمین به شهر بافق است.

معاون دادستان یزد هم به خبرنگار ایرنا گفت: این زمین به وسعت تقریبی ۱۶۲ هزار متر مربع در پلاک اصلی ۱۱۳۹۲، پلاک یک فرعی بخش ۵۶ یزد قرار دارد و خارج از محدوده شهر است و فروشنده هیچگونه مالکیتی به زمین های یاد شده نداشته که بتواند به شرکت تعاونی فرهنگیان بفروشد.

حمیدرضا جعفری افزود: به همین دلیل در دادگاه بدوی قاضی تمام اسناد موجود را باطل اعلام کرده و در دادگاه تجدید نظر هم ابطال اسناد ، درست تشخیص داده شده است.

وی اعلام کرد: برای اینکه فرهنگیان بتوانند از زمین های این منطقه برای کاربری مسکونی استفاده کنند باید موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مطرح و با موافقت این شورا زمین ها به محدوده شهر الحاق شود یا این منطقه را به عنوان شهرک مستقل فرهنگیان به رسمیت بشناسند و مجوز مربوطه را صادر کنند، در غیر این صورت، فرهنگیان نسبت به دریافت پول خود به نرخ روز اقدام کنند.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی بافق مسکن فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی بافق مسکن تغییر کاربری اراضی بافق مسکن فرهنگیان مسکن فرهنگیان شرکت تعاونی تعاونی مسکن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اظهار اینکه طرح مسکن ملی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار دولت به شمار می‌رود، افزود: تعهد استان برای ساخت مسکن ملی ۱۶۴ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه موانع فراروی تأمین مسکن حمایتی باید با همکاری دستگاه‌های مختلف تأمین شود، افزود: در شهرستان‌های استان برای اجرای این طرح باید همگرایی لازم داشته باشیم.

احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری مازندران نیز اشاره به عقب ماندگی استان در تأمین زمین اظهار اظهار کرد: ۷۰ هزار مسکن حمایتی باید در استان ساخته شود و در بخش تأمین زمین عقب هستیم.

وی کمبود زمین را از جمله مشکلات در استان بیان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح‌های حمایتی، خودمالکی، بازآفرینی شهری و روستایی در استان اجرا شده است.

وی عقب ماندگی در بخش خودمالکی را ۳۵ درصد ذکر کرد و گفت: ۳۱ هزار واحدمسکن خودمالکی تعهدات استان است و ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان ساخته شده است.

کد خبر 6089635

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری