Web Analytics Made Easy - Statcounter

لغو کنسرت‌های اخیر در اهواز/ جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا/ روابط ایران و ترکیه/ نشست آستانه در تهران/ سیل استهبان و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، لغو کنسرت‌های اخیر در اهواز و واکنش ها نسبت به این اقدام از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار مطبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: صدور مجوز برای رویدادهای فرهنگی هنری مثل کنسرت یا اکران فیلم از اختیارات قانونی وزارت‌ ارشاد است و کلیه دستگاهها به ویژه استانها باید از آن تبعیت کنند. وزارت‌ ارشاد پای مجوز خود برای برگزاری کنسرت در ⁧‫اهواز‬⁩ ایستاد و این اقدام ستودنی‌ست. برخورد سلیقه‌ای بویژه در استان‌ها ناپسند است.

جلال رشیدی کوچی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها هم با اشاره به ممانعت عده ای از برگزاری کنسرت در اهواز تاکید کرد: اینکه عده ای بخواهند با قانون شکنی و با ادعای انقلابی گری در جامعه دو قطبی ایجاد کنند پذیرفتنی نبوده و باید با آنان برخورد شود.

همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی انتقاد کرده و بر رعایت و احترام به حقوق شهروندان تاکید کردند.

سفر هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه به تهران و امضای سند برنامه جامع همکاری بلندمدت ایران و ترکیه در جریان این سفر دیگر موضوعات خبری مورد توجه مخاطبان بود که سفیر ایران در ترکیه در تحلیلی در همین رابطه تاکید کرد که سند جامع همکاری بلندمدت ایران و ترکیه یک سند کاملا واقع‌بینانه است و براساس ظرفیت‌های دو کشور تهیه و تنظیم شده است.

محمد فرازمند همچنین با بیان این‌که ما در ارتباط با حفظ تمامیت ارضی سوریه و اصول مربوط به آن اختلاف نظری با ترکیه نداریم و ترکیه نیز مثل ما در مواضع خود براین اصول تاکید دارد، افزود: ما و ترکیه در بحث مبارزه با تروریسم نیز دیدگاه مشترکی داریم و در همین چارچوب بارها تاکید کرده‌ایم که ما نگرانی‌های امنیتی ترکیه را بابت فعالیت‌های برخی گروه‌های تروریستی درک می‌کنیم و در همین راستا نیز به صورت صریح گفته‌ایم که مخالف به کار بردن روش‌های غیرمسالمت‌آمیز و روش‌های نظامی برای حل مسائل بین ترکیه و سوریه هستیم. این به منزله اختلاف لاینحل بین ایران و ترکیه نیست بلکه نشان‌دهنده وجود صراحت در روابط دو کشور است.

سید رضا صدر الحسینی کارشناس مسائل منطقه هم با اشاره برگزاری نشست آستانه در تهران و نتایج آن اظهار داشت: این نشست پس از وقفه دو ساله برگزار شد و حل منطقی، عاقلانه و عادلانه مساله سوریه یکی از مسائل مهمی بود که مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت. برگزاری نشست آستانه در تهران نشان داد همگرایی منطقه‌ای می تواند منجر به حل مشکلات منطقه شود.

از دیگر اخبار پربازدید اظهارارت یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای بود.

ویکتوریا نولاند در نشست امنیتی آسپن در اظهاراتی تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و تهران  را مسئول نتیجه مذاکرات احیای برجام بداند و مدعی شد که توافق با ایران روی میز قرار دارد. اگر ایرانی‌ها توافق را بخواهند، روی میز است اما آنها تاکنون تصمیمی برای آن نگرفته‌اند.

در پی وقوع سیل در استهبان در استان فارس، معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی از استاندار فارس خواست تا با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مربوطه ضمن بررسی دقیق حادثه و تشخیص قصورات احتمالی، خسارات مالی و جانی وارده به مردم در اسرع وقت جبران شود.

محمد مخبر در این تماس بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها جهت یافتن مفقودین و تسکین آلام داغ دیدگان تاکید کرد.

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تشریح آخرین وضعیت حادثه سیلاب رودخانه رودبال استهبان، افزود: بخشی از مسیر رودخانه آن قسمت بارندگی نبوده و با توجه به اینکه روز جمعه و تعطیل بود، تعدادی از مردم بی احتیاطی کرده و در بستر رودخانه نشسته بودند و استراحت می کردند که متاسفانه سیلاب تندی آمد و تعدادی از مردم که فرصت فرار از مسیر سیل را نداشتند با خود برد. در حال حاضر تعدادی جنازه پیدا شدند و تعدادی هم فعلا مفقودند که تیم های امدادی در حال جستجو هستند. 

تاکیدات رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره شرایط جدید شیوع بیماری کرونا در کشور از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره شرایط جدید شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: همه مردم باید در اماکن عمومی ضمن استفاده از ماسک به تمام ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و خصوصاً با توجه به نزدیکی ایام محرم این ملاحظات با دقت بیشتر در هیئات و اماکن زیارتی رعایت شود.

وی پرهیز از عادی‌انگاری و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع سویه جدید و ضرورت یافتن اعمال محدودیت‌ها، ضروری دانست.

رئیس دولت سیزدهم همچنین روز جمعه ۳۱ تیر ماه برای انجام بیست و نهمین سفر استانی خود به استان مرکزی رفت که گزارش کامل این سفر را می توانید در این لینک بخوانید.

رییس جمهور در سفر به استان مرکزی پیگیری طرح جامع کاهش آلودگی هوا را از طرح‌های ضروری و اولویت‌دار دولت مردمی برای استان مرکزی و شهر اراک عنوان کرد و همچنین با تاکید بر حمایت دولت از همه کسانی که دغدغه تولید دارند، واردات بی‌رویه را از مشکلات اساسی کشور دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برگزیده ها لغو کنسرت مذاکرات آستانه ایران و ترکیه سیل استهبان ستاد ملی کرونا امنیت اجتماعی ایران و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید برگزاری کنسرت‌های پاپ در استان خوزستان از شامگاه روز جمعه هفتم اردیبهشت با برگزاری کنسرت مجید رضوی در سینما فردوسی اهواز پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

ابن خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت نیز رو به حاضران در سالن گفت: اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه‌ای درخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسؤولین، سالن‌های در خور شان این مردم برای کنسرت ساخته شود.

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان گفت: مقوله کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت «سیروان خسروی» که من تهیه‌کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالان و تهیه‌کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌های‌مان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.

صحرایی افزود: برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سالها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیش رو، کارنامه‌ای پربار را به همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.

کنسرت مجید رضوی در اهواز به مدیریت حمیدرضا خجندی در اهواز برگزار شد. این در حالی است که طی هفته‌های آینده چهره‌هایی چون معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم در این استان روی صحنه خواهند رفت.

کد خبر 6090019 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند