Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چنین روزی، 4 بازی از جام جهانی 1966 برگزار شده است.

دوره پیش روی جام جهانی، در نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) سال جاری در اولین جام جهانی خاورمیانه در قطر، آغاز می شود. در بخش جام جهانی در چنین روزی و به همت حسین خسروی، به مرور بازی‌های برگزار شده جام جهانی براساس روزهای تقویم می‌پردازیم.

طرفداری| در بیست و سوم جولای (یکم مرداد)، هر 4 مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1966 انجام شده که در مهم ترین آنها، انگلیس و آلمان رقبای خود را کنار زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی انگلیس، تیم میزبان با تک گل جف هرست، آرژانتین را شکست داده تا راهی اولین نیمه نهایی خود در تاریخ فوتبال شود. آلمان غربی با گلزنی هالر (2)، بکن باوئر و زیلر، اروگوئه را درهم کوبیده است. در دیگر مسابقه این مرحله هم شوروی 2 به یک از سد مجارستان گذشته است. 

بیست و سوم جولای در تاریخ جام جهانی پرتغال 5-3 کره شمالی؛ پایان ماجراجویی کره‌ای‌ها با نمایشی در سطح جهانی

جام جهانی 1966 همیشه جایگاهی خاص در قلب هواداران انگلیسی خواهد داشت، ولی شکی نیست که ستاره مسابقات نه از انگلیس، بلکه زاده موزامبیک بود. اوزه بیو که ملیت پرتغالی گرفته بود، در اولین جام جهانی تاریخ پرتغال، ستاره بی چون و چرای تیمش بود. کسی انتظار نداشت آن ها در دور گروهی، از پس حریفان بزرگی چون مجارستان و برزیل بربیایند، ولی هر دو را با درخشش اوزه بیو 3 بر یک شکست دادند و در مرحله بعد حریف کره شمالی شدند که بازی های جسورانه و نمایش های جنگنده، باعث حذف ایتالیا شده بود.

طوفان زرد آسیا در آن دیدار هم وقتی در دقیقه 25، سه بر صفر از سلسائوی اروپا پیش افتاد، دنیا را در شوک فرو برد. همه فکر می کردند پرتغال هم باید باروبنه را بسته و به خانه برگردد، اما آنها کسی را داشتند که ایتالیا نداشت. اوزه بیو دو گل در نیمه اول زد و در نیمه دوم هم 2 بار دیگر گلزنی کرد تا نتیجه 4 به 3 به سود پرتغال شود و ژوزه آگوستو هم گل پنجم را زد تا تکلیف مسابقه مشخص شود.

این اوزه بیو بود که تک و تنها پرتغال را از مرگ نجات داد و در اولین حضورش در جام جهانی، به جمع 4 تیم برتر دنیا رساند. پرتغال در نهایت سوم شد، اما اوزه بیو در هر دو مسابقه بعدی هم گلزنی کرد تا در مجموع 9 گل به نامش ثبت شود. طرف غم انگیز داستان این است که این مهاجم فوق العاده دیگر فرصت حضور در جام جهانی را پیدا نکرد. 

 

اخبار داغ 

بیانیه هواداران افراطی یوونتوس؛ بازگشت به استادیوم پس از 3 سال؟ هم تیمی رونالدو با سپاهان به توافق نهایی رسید خواستگاری غافلگیرانه هوادار آاس رم از نامزدش در حضور مورینیو / فیلم از جدیدترین لژیونر ایرانی والیبال رونمایی شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام جهانی اوزه بیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف کماندار کیش از رقابت‌های کاپ جهانی شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله حذفی در شانگهای چین برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

یسنا پورماهانی کماندار کیش در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.

دیگر خبرها

  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • پیروزی طبیعت در اولین دیدار برابر ذوب آهن
  • حذف کماندار کیش از رقابت‌های کاپ جهانی شانگهای
  • ۲+۱ سهمیه قطعی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا
  • سهمیه قطعی ایران برای اولین دوره لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • گل‌به‌خودی مانع‌ اولین کلیت شیت آرشا!
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • پرسپولیس در سودای تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران