Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌گوید موضوع صادرات محصولات فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر در اولویت رایزنان فرهنگی قرار دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دهمین دوره اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور با حضور نمایندگانی از 60 کشور جهانی در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدت برپایی اجلاس رایزنی‌های فرهنگی که تا ششم مرداد ماه ادامه دارد، سلسله نشست‌های تخصصی و همچنین سه کارگاه با حضور سیاست‌گذاران، صاحبان ایده و نهادهای مجری برگزار می‌شود.

پیشتر دبیر دهمین اجلاس فرهنگی ایران در خارج از کشور درباره جزئیات برگزاری این دوره اجلاسیه گفت که در افتتاحیه این اجلاس تمام بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فعال در کشور، سه نوبت صبح،‌ ظهر و عصر حرف‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کنند و در نوبت شنبه شب این نشست نیز وزارت گردشگری و میراث فرهنگی میزبان رایزنان فرهنگی است.

در حاشیه این برنامه، از نمایشگاه محصولات فرهنگی و علمی با حضور مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر رایزن‌های فرهنگی رونمایی شد. ایمانی‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما به دنبال دیپلماسی دانش‌بنیان، همگرا و همراه با صادرات محصولات فرهنگی هستیم، گفت: انتظار می‌رود شبکه پشتیبان امور فرهنگی بین‌المللیِ جمهوری اسلامی که عمدتاً از بخش‌های خصوصی و غیر دولتی است، پای کار بیایند و ظرفیت‌های کشورمان و منطق گفتمان جمهوری اسلامی را در خارج از کشور به نمایش بگذارد.

وی افزود: موضوع صادرات محصولات فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر در اولویت رایزنان فرهنگی قرار دارد. ما عمدتاً موضوع صادرات محصولات فرهنگی را از دید توسعه فعالیت‌های فرهنگی نگاه می‌کنیم، اما تصور می‌کنیم ظرفیت مناسبی برای تولید شغل است؛ چرا که فرصت‌های خوبی را برای صاحبان این محصولات برای عرصه تولیداتشان در خارج کشور ایجاد می‌کند؛ لذا امسال با شناسایی 80 گروه‌ و مؤسسه دانش‌بنیان تلاش می‌کنیم حضورشان را در خارج از کشور تسهیل کنیم. این نمایشگاه با همین هدف شکل گرفت. ما بسیاری از این مجموعه‌ها را از رویداد جشنواره‌ی «از ایران» شناسایی کردیم. خوشبختانه با ظرفیت‌های خوبی آشنا شدیم و امیدواریم حضورشان در جشنواره‌های بین‌المللی آورده‌های خوبی از لحاظ اشتغال‌زایی، معرفی محصولات داخلی و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی در خارج کشور برایمان داشته باشد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با ذکر این نکته که شبکه‌های خوب نخبگانی از مؤسسات و استارتاپ‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است،‌ گفت: این مجموعه‌ها ظرفیت خوبی برای حوزه‌های مختلف اعم از محصولات یا خدمات تدارک دیدند. بنا داریم این مجموعه‌ها را شناسایی کنیم. جشنواره‌ای را با عنوان «از ایران» داشتیم و تلاش داشتیم در قالب این جشنواره ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم؛ بخشی از این گروه‌های فرهنگی را در این نمایشگاه می‌بینیم.

انتهای‌پیام/

نمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاهنمایشگاه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات صادرات محصولات فرهنگی رایزنان فرهنگی خارج از کشور ایمانی پور ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در هنرستان دارالفنون قاین که توسط مؤسسه پویا همراهان فرهنگ و هنر احداث شده توسط برخی از مدیران استان و شهرستان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمود امین مدیر هنرستان دارالفنون قاین در این مراسم با اشاره به کمک‌های قبلی خیرین مؤسسه پویا همراهان به هنرستان و هنرجویان که از سال 98 به طور مستمر ادامه داشته است، احداث نیروگاه را مهمترین اقدام برای توسعه فرهنگ انرژی پاک در این استان دانست که با توجه به مشارکت هنرجویان و هنرآموزان در احداث این نیروگاه موجب توسعه مهارت‌آموزی شده است. 

حسن ماهوتچیان رئیس هیئت مدیره خیریه مؤسسه پویا نیز در این مراسم، قابلیت و توانایی مدیر هنرستان و عشق و علاقه هنرجویان این هنرستان را عاملی دانست که مؤسسه پویا، این هنرستان را برای این پروژه انتخاب کرده است. 

احسان افسریان مدیرعامل مؤسسه پویا نیز آمادگی این موسسه را برای توسعه این اقدام در دیگر هنرستان های استان اعلام کرد و این نیروگاه را الگویی برای مسئولان دولتی و غیر دولتی دانست که باید آن را در دیگر مناطق گسترش دهند. 

حسین بنایی نیز احداث نیروگاه خورشیدی در هنرستان  را در اقدامی در سطح جهانی دانست که قابلیت طرح در مجامع مختلف را دارد زیرا در آخرین بررسی‌های جهان،ی توسعه کشور بر محور توسعه مهارت در مدارس عامل موفقیت شمرده شده است. برای اولین بار است که در هنرستانی با هدف توسعه فرهنگ انرژی پاک و خودکفایی هنرستان از نظر مالی و ارتقا مهارت آموزی نیروگاه خورشیدی در سطح کشور به اجرا در می‌آید. 

عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته بین‌الملل مؤسسه پویا گفت: در قرارداد چهارجانبه‌ای که بین مؤسسه پویا همیاران، اداره نیرو، هنرستان و آموزش و پرورش شهرستان منعقد شد، برق تولیدی به دولت فروخته می‌شود و وجه حاصله صرف خرید تجهیزات برای هنرستان و همچنین توسعه آن و توانمندسازی هنرجویان می‌شود و هنرستان را از کمک‌های خیرین بی‌نیاز می‌کند. هزینه احداث نیروگاه 20 کیلوواتی خورشیدی حدود 800 میلیون تومان شده که موسسه پویا همیاران فرهنگ هنر و خیرین آن را متقبل شدند.

بنایی اظهارداشت: راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی در هنرستان، گامی مهم در جهت راه حل‌های انرژی پایدار و مراقبت از محیط زیست است. این ابتکار نه تنها تعهد به منابع انرژی تجدیدپذیر را نشان می‌دهد، بلکه به‌عنوان الگویی برای پروژه‌های آینده با هدف کاهش ردپای کربن و ترویج شیوه‌های انرژی پاک عمل می‌کند. همکاری بین نهادهای دولتی، مؤسسات آموزشی و شرکای بین‌المللی، اهمیت تلاش‌های جمعی را در رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی و پرورش آینده‌ای سبزتر برای نسل‌های آینده برجسته می‌کند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند