Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل سبحانی، مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: در حوزه درمان تأمین اجتماعی در استان پاسخگوی نزدیک به  ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: این جمعیت تحت پوشش در استان با بدنه کم تعدادی که در حوزه درمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمت می‌پردازند وظیفه سنگینی بر عهده این سازمان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در دوران پاندمی بیماری کرونا در استان فشار کاری در دو بیمارستان تأمین اجتماعی در مرکز استان بسیار زیاد بوده است، یادآور شد: در بیمارستان دکتر شهید رحیمی، شهید سلامت داشته‌ایم.

سبحانی با بیان اینکه در استان در درمان مستقیم و رایگان بیمارستان دکتر شهید رحیمی، پلی کلینیک طبس، درمانگان نهبندان، قاین و فردوس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی به ارائه خدمت می‌پردازند، افزود: در حوزه درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی استان نزدیک به ۵۰ درصد درمان استان را بر عهده داشته و ۵۰ درصد مابقی درمان در استان از طریق خرید خدمت از ۵۱۱ مرکز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در خراسان‌جنوبی درصد درمان مستقیم نسبت به نرم کشوری بالاتر بوده به طوری که نرم کشوری ۲۶ درصد و در استان ۵۰ افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی از درمان رایگان و مستقیم بهره‌مند می‌شوند که این امر نشان از تمایل بیشتر مردم برای استفاده از خدمات رایگان درمانی تأمین اجتماعی و همچنین بالا بودن میزان محرومیت در استان و عدم توان پرداخت از جیب توسط افراد تحت پوشش است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۲۰ میلیارد تومان در دو حوزه درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم تأمین اجتماعی استان هزینه شده است، گفت: به طور میانگین نسبت به جمعیت بیمه شدگان در استان به ازای هر نفر بیمه شده تقریباً ۸۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

سبحانی اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش‌از ۳۶ میلیارد تومان برای خرید دارو توسط سازمان تأمین اجتماعی در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت جدید هدف ما ایجاد عدالت درمانی در استان است، بیان داشت: در شهرستان‌های استان عقب ماندگی در حوزه درمانی وجود دارد که امیداست بتوانیم این عدالت را برقرار سازیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه مدیریت درمان تأمین اجتماعی را ساختار هیأت مدیره‌ای بیمارستان میلاد عنوان کرد و افزود: با توجه به ساختار اداره این بیمارستان بودجه خاصی برای آن تعریف نشده و هزینه‌های آن باید از محل عملکرد آن تأمین شود و چون در این استان بیمارستان هیأت مدیره‌ای اصلاً کاربردی نبوده و در ابتدا متأسفانه این موضوع که باید بیمارستان ملکی باشد، لحاظ نشده در حال حاضر مشکلات زیادی برای آن وجود دارد.

سبحانی ادامه داد: حدود ۲۶۵ نفر پرسنل در این بیمارستان فعالیت دارند که درخواست پیگیری حقوق و مزایای خود هستند و در خصوص این مشکل پیگیری‌های زیادی تاکنون صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌های استان به دنبال توسعه درمان هستیم، خاطرنشان کرد: احداث درمانگاهی در شمال شهر بیرجند و همچنین توسعه درمانگاه قاین جزو برنامه‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی سبحانی هزینه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تأمین اجتماعی حوزه درمان درمان مستقیم تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید