Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@11:31:05 GMT

«سلام فرمانده» از مظاهر دفاع از هویت دینی ماست

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۳۱۱۶

«سلام فرمانده» از مظاهر دفاع از هویت دینی ماست

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در برنامه جهان آرا اظهار کرد: تأکیدی که انقلاب اسلامی بر دینداری دارد، بر هویت دین‌مداری مردم است و نه از «سلام فرمانده» و بلکه از همان بهمن ۵۷ شروع شده است.

وی افزود: بعضی روشنفکران تا بحث دینداری می‌شود می‌گویند چرا فقط به احکام فقهی توجه می‌کنید؟ در پاسخ باید گفت آیا استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی، میل به معنویت و خانواده‌گرایی جزو مصادیق دینداری ما نیستند؟

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: این هویت ملی ما به شدت مورد هجمه قرار گرفته است و اتفاقاتی مثل سلام فرمانده مظاهر دفاع از همین هویت دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هویت ایرانی و اسلامی ما ۱۴۰۰ سال است با هم گره خورده‌اند.

امامی یادآور شد: از دوره پهلوی و امروز هم تلاش زیادی می‌شود که هویت ایرانی ما از هویت اسلامی‌مان جدا شود در حالیکه ۱۴۰۰ سال است این دو هویت با هم گره خورده‌اند. امام خمینی (ره) نماد تلفیق هویت ایرانی و اسلامی ما بود.

جشنی که نماد هویت دینی ملت ایران شد

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با سلاح به پیروزی نرسید ولی مردمی که با اعتقاد و خون خود به میدان آمده بودند توانست نهضت اسلامی را به سرانجام برسانند و همین نیروی مردمی بود که موجب تثبیت و تداوم نظام اسلامی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: سرود «سلام فرمانده» و تشییع باشکوه پیکر شهید سلیمانی از جمله اتفاقاتی بودند که نشان دادند اعتقادات همین مردم تا چه می‌تواند اقشار مختلف جامعه را گردهم بیاورد و آخرین نمونه آن هم جشن بزرگ غدیر با عنوان مهمانی ۱۰ کیلومتری است.

باغ ملی‌ها، تجربه ایرانیزه شده پارک‌های اروپایی برای فرهنگ‌سازی

امامی، تاکید کرد: خیابان همیشه حوزه عمومی در ایران بوده و به همین دلیل است که امروز هم در اغتشاشات، سطل زباله را در خیابان آتش می‌زنند.

وی گفت: سیاستمداران دوره پهلوی بر اساس تجربه پارک‌های اروپایی، باغ ملی‌ها را ساختند تا حوزه عمومی برای فرهنگ‌سازی به وجود بیاورند. حال جامعه ایرانی از منظر سبک زندگی خوب نیست چون دچار تناقض هستیم


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: حال جامعه ما از نچسب بودن پیام‌هایی که دریافت می‌کند و حتی از تناقض در خودش (مثل منابع متفاوت اعتقادات با پوشش) از منظر سبک زندگی خوب نیست ولی هر جا فرصتی پیش می‌آید که هارمونی هویت ملی ما هماهنگ شود، مثل پیاده‌روی اربعین، حالش خوب می‌شود.

ادامه دارد.....

کد خبر 5545424

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مجید امامی نماهنگ سلام فرمانده هویت دینی فرهنگ عمومی تئاتر ایران فیلم سینمایی جشنواره فیلم شهر فیلم کوتاه سازمان سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند بازیگر سینما کارگردان سینما محمد خزاعی کنسرت موسیقی هنرمندان تئاتر شبکه پنج سیما دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور سلام فرمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: اگر به نظام جمهوری به دید تشکیلاتی نگاه کنیم، در مقایسه با همه نظام‌های جهان می‌بینیم که سایر کشورها بر اساس پادشاهی یا رأی مستقیم مردم یا مجلس و یا به‌صورت دیکتاتوری اداره می‌شود، اما حکمرانی در جمهوری اسلامی متفاوت است و مقامات با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: گفتمان جدیدی را تحت عنوان «مردم سالاری دینی» در دنیا اختراع کردیم و همین کلمه دینی چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد؛ در دکترین جمهوری اسلامی عبارت مردم سالاری دینی یعنی همه امور در کشور از صفر تا صد در اختیار مردم است و مردم با معیارهای دینی خود ساختار سازی می‌کنند، بنابراین در چنین ساختاری دولت، مجلس، شوراها قاعده دارند با این حال اگر مردم سالاری به صورت دینی شکل گرفت کارآمدی بالایی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند؛ شوراها در ریزترین واحد کشور تا بزرگترین سطح تشکیلات حاکمیت به صورت مویرگی و قاعده‌مند وجود دارند تا جایی که در اقشار و صنوف هم شورا وجود دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه شوراها این است که بدون تعارف آنچه در بطن جامعه می‌گذرد را به حکمرانان ارائه کرده و مطالبه گری کنند و در ادامه آنچه را که توسط حاکمیت انجام می‌شود را به مردم منتقل کنند، کارآمدی نظام را نشان دهند و سبد اقدامات نظام را سنگین کنند، اما در زمینه نشان دادن کارآمدی نظام ضعف‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: حلقه میانی باید مطالبات مردم را پیگیری کند، اما همین حلقه امور انجام شده را در سبد انقلاب به مردم منعکس نمی‌کند و جفا به جمهوری اسلامی می‌شود.

جان‌نثاری با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی در حوزه راهسازی، بهداشت و درمان و عمرانی گفت: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، مراقب باشیم آن را با دست خود سوراخ نکنیم؛ ما باید از خدمات نظام در بین مردم دفاع کنیم، چرا که جریان‌های ضد انقلاب از این حفره‌ها علیه نظام استفاده می‌کنند؛ حفره‌هایی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های دو سال اخیر خود همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

کد خبر 749978

دیگر خبرها

  • دفاع علم‌الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند