Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@23:41:09 GMT

جنگ نیابتی ترامپ و پنس برای رهبری حزب جمهوری‌خواه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۶۳۲۸

جنگ نیابتی ترامپ و پنس برای رهبری حزب جمهوری‌خواه

آفتاب‌‌نیوز :

 ترامپ و پنس وزن سیاسی خود را پشت دو نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه گذاشته‌اند که اگر چه هم حزبی هستند اما در رویکرد خود به اصول حزب جمهوری‌خواه، تفاوت‌هایی دارند.

به گزارش سی‌ان‌ان، در حالیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی «کاری لیک»، نامزد جمهوری‌خواه در این انتخابات، حاضر شد، مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی «کارین تیلور رابسون»، سیاستمدار حزب جمهوری‌خواه در آریزونا و رقیب کاری لیک، پشت تریبون رفت تا یکی از نخستین رویارویی‌های سیاسی میان ترامپ و پنس در آریزونا رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری لیک که ترامپ حامی اوست، همچون این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، بر ادعای غیرواقعی «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» تاکید دارد و طی سخنرانی خود در این کمپین خاطرنشان کرد که "ترامپ به ما درس داد که چگونه بجنگیم." وی واژه "سوپرمن" را برای توصیف این رئیس‌جمهوری سابق استفاده کرد.

بسیاری از تحلیگران معتقدند مایک پنس قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند. او برای این کار ابتدا باید نامزدی حزب جمهوری‌خواه را احراز کند و این بدان معناست که مقابل دونالد ترامپ که همچنان از محبوبیت بسیار بالایی در میان جمهوری‌خواهان برخوردار است، قرار خواهد گرفت.

در کمپین انتخاباتی روز جمعه ترامپ و کاری لیک، باری دیگر ادعای «جعلی بودن انتخابات ۲۰۲۰» را مطرح کردند و ترامپ مدعی شد که همین «جعلی بودن انتخابات» منجر به آن شده که به عقیده او اکنون آمریکا به سوی "نابودی" گام بردارد.

مایک پنس در کمپین انتخاباتی رابسون حرفی درخصوص مخالفت با رئیس‌ سابق خود نزد اما کمی بعد در توییتر نوشت: «اگر جمهوری‌خواهان بخواهند همچنان در حسرت و عصبانیت گذشته باقی بمانند، انتخابات آتی را از دست خواهند داد.»

وی همچنین حمایت‌های قبلی لیک نسبت به دموکرات‌ها را نقد کرد و گفت: جمهوری‌خواهان آریزونا به فرمانداری احتیاج ندارند که از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا حمایت کرده است.

ترامپ و پنس که برای چهار سال در کاخ‌سفید به عنوان نفر اول و دوم دولت آمریکا همکاری داشتند، در جریان حمله به کنگره ایالات متحده (۶ ژانویه) از هم فاصله گرفتند.

در آن روزها، ترامپ که همچنان بدون ارایه مدارک و شواهد محکمه‌پسند نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نمی‌پذیرفت، از مایک پنس، معاون خود خواست که در مراسم نهایی کردن نتایج در کنگره، پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را باطل بخواند اما پنس ضمن رد این تقاضا گفت که به طور قانونی اختیار چنین کاری را ندارد.

همین اختلاف منجر به آن شد که دونالد ترامپ در روزهای منتهی به ششم ژانویه بارها مایک پنس را در توییتر سرزنش کند و او را ترسو و تلویحا "خائن" بخواند.

حمله به کنگره در ششم ژانویه و جزئیات رفتار ترامپ در مواجهه با آن، موضوع تحقیقاتی است که در یک سال گذشته کنگره آمریکا مشغول آن بوده و هم اکنون کمیته‌ای متشکل از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حال برگزاری جلساتی علنی با حضور شاهدان در این باره است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ آمریکا جمهوری خواهان پنس حزب جمهوری خواه جمهوری خواهان رئیس جمهوری ترامپ و پنس مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند