Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه های خبرگزاری تقریب، اولین همایش ملی بنیاد سادات صبح امروز در مجتمع فدک واقع در شهرک استقلال تهرانسر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش ضمن قدردانی از حاضرین در جلسه و برگزار کنندگان این همایش با اشاره به آیه مباهله و داستان آن در قرآن اظهار داشت: این داستان نشان می‌دهد که دین اسلام، دین تساهل است و پیامبر (ص) هیچگاه نمی‌خواستند کسی به زور به اسلام روی بیاورد و همه ما می‌دانیم که پیامبر(ص) با اخلاق خودشان اسلام را توسعه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: زمانی‌که از مباهله صحبت می‌کنیم بخشی از آن حقانیت دین اسلام را شامل می‌شود و بخشی حقانیت آل عبا است. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این همایش چه نسبتی با تقریب مذاهب اسلامی دارد؟ مسئله اتحاد و عدم تفرقه مسئله بسیار بزرگ و مهمی است؛ با دقت در آیات قرآن کریم به این نتیجه می‌رسیم که مسئله وحدت یک امت و تفرقه نداشتن نشانه تراز توحید و خدا پرستی است. در قرآن آمده است که حتی اگر گوساله پرست هم بودید بایکدیگر اتحاد داشته باشید و این نشان دهنده اهمیت زیاد مسئله وحدت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به داستان موسی(ع) و هارون در قرآن کریم به تشریح ماجرای غدیر پرداخت و گفت: که از دیدگاه پیامبر(ص) امام علی (ع) برای ایشان در همراهی و برادری به منزله هارون برای موسی (ع) بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همین خصوص ادامه داد: پیامبر(ص) پس از رویداد غدیر به حضرت علی(ع) توصیه کرد که اگر مردم با تو همراه نشدند صبر پیشه کن لذا صبری که امام علی (ع) پس از خلافت خلفای سه گانه پیشه کردند صبر بسیار جزیلی بوده است.
 
وی در ادامه افزود: توصیه ما به همه علمای شیعه و اهل سنت این است که رفتارهایی از آنان سر نزند که موجب تفرقه شود و برای اتحاد هرچه بیشتر جامعه اسلامی در تلاش باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری اذعان کرد: دشمن همواره از وحدت و تقریب مسلمانان آسیب دیده است بنابراین دور از ذهن نیست که بخواهد از این طریق به مسلمانان نفوذ کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: ما حدود دوسال است که پروژه ای را به نام شبکه سازی جهان اسلام آغاز کرده ایم، شبکه ای به نام سعید که اخیرا در نخستین اجلاس منطقه ای کردستان آن را افتتاح کردیم تا بتواند نیازمندان را پیدا و این نیازها را برطرف کند. بنابراین از عزیزان حاضر در این جلسه میخواهیم که به این شبکه بپیوندند و به رفع نیاز‌های مستضعفین کمک کنند. در واقع این شبکه بر آن است تا بتواند نیازمند واقعی و خیر را به یکدیگر متصل کند.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل مجمع حجت الاسلام شهریاری وحدت و تقریب همایش سادات تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  در این همایش پس از برگزاری نماز به امامت حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران و اجرای نمایش دانشجویی، وحید یامین پور دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله شهید مطهری غرب بود گفت: شهید مطهری به عنوان یک روشنگر دینی و اجتماعی مسئله غرب را تبیین کرد. غرب به عنوان یک کلیت منسجم که سرآغازی در تاریخ دارد و با گونه‌ای از هنر و شئون تمدنی تجلی کرده است، بعد از گذشت چند دهه در شئون سیاسی عالم گیر شد. مسئله تاریخ بشریت غرب بوده است و شهید مطهری به همین وجه مسئله غرب برایش دغدغه بود یعنی جبهه‌ای را برای خود در مباحث دانشگاهی انتخاب می کرد که ناظر به صور فکر و آکادمی جهان ما بود.

یامین پور افزود: اگر شهید مطهری به شهادت نمی‌رسید تمرکز فکری‌اش از مارکسیسم آرام آرام به لیبرالیسم می‌آمد، چراکه مسائل روز جامعه برایش بسیار اهمیت داشت. تلاش وی در عرصه فکر، پیراستن دین از نفوذ تفکر‌های التقاطی بود. این مهم تقریباً در تمام آثار ایشان منور است.

وی گفت: در مواجهه با غرب شهید مطهری به نقطه‌ای از اسلام اتکا می‌کند که حقیقتی از آن به عنوان وجه عزت و خودباوری است همان وجه بازگشت به خویشتن که نقطه پیش برنده جامعه است.

وی افزود: این وجه دقیقاً همان وجهی است که امام از آن برای انقلاب کمک گرفته است. بخش عظیمی از تلاش شهید مطهری ارجاع به همین موضوع است. در جای دیگر وی اشاره می‌کند جامعه مانند انسان روح دارد و انبیا و رهبران کسانی هستند که می‌توانند روح جامعه را احیا کنند و آن را به هویت حقیقی خود بازگردانند، یعنی همان سنت الهی.

دبیر شورای عالی جوانان گفت: رهبر جامعه مسئولیت بسیار بزرگی دارد، اینکه دست جامعه را بگیرد و آن را پای همین سفره بنشاند. یکی از بزرگترین کار‌های شهید مطهری دور کردن جامعه از تفکر التقاطی بود. در واقع کل طرح شهید مطهری همین بود و بخاطر همین امام در مورد شهید مطهری با تأکید می‌گوید آرای شهید مطهری را بخوانید.

در این همایش حجت‌الاسلام رکوفیان هم گفت: ما با جوانی مواجه هستیم که عاشق غرب و اعمال غربی است، اما در مقابل برگرفته از بهترین هاست و می تواند اتفاقات بسیار بزرگ جهانی را رقم بزند. در این جامعه، جوان ما درگیر یک جنگ ترکیبی همه جانبه است که بخشی از آن داخلی و بخشی از آن خارجی است.

وی با طرح این گزاره که در نگاه شهید مطهری، تعریف جوان از اندیشه او می‌آید افزود: کسی جوان است که اندیشه اش جوان است. اندیشه جوانی یعنی اندیشه تغییر یعنی دلتنگ از یکنواختی.

این پژوهشگر حوزه فرهنگ با اشاره به اینکه جنگ شناختی یعنی جنگی که ارزش‌ها و باور‌ها و ادراک انسان را مورد هدف قرار داده است تا برداشت انسان از همه چیز متفاوت باشد گفت: جنگ شناختی در واقع وظیفه اش جادو کردن است، جنگ تغییر نگرش هاست و همه آن در ذهن انسان شکل می‌گیرد. این جنگ همه را و علی الخصوص نسل جوان را شامل می‌شود. هدف اصلی دشمن در این جنگ گرفتن اعتماد جوان ما و تغییر نگرش اوست. چاره جوانان ما تغییر نگرش به زندگی است.

رکوفیان سلاح دشمن را ناامید سازی دانست و افزود: در واقع جوان ما را دچار یک ابهام می کنند و به ترویج آن می‌پردازند و اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت را از بین می‌برند. در جنگ شناختی دشمن به دنبال این است که جوان اصلاً فرصت فکر کردن نداشته باشد. در واقع میدان نبرد ذهن انسان است.

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی