Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مجید خسروآبادی دبیر اجرایی نخستین سوگواره بین المللی شبیه خوانی با اشاره به هدف سوگواره مبنی بر تعمیق بخشی و تبیین بیشتر مکتب اباعبدا... الحسین (ع) با استفاده از ابزار هنر و آیین‌های سنتی و مذهبی که به همت بنیاد بین المللی عاشورا بر پا می‌شود، گفت:۱۲ مجلس شبیه خوانی با حضور گروه‌های شبیه خوانی کشور‌های نیجریه و عراق و گروه‌های منتخب شبیه خوانی استان‌های اصفهان، قزوین، مرکزی، قم و تهران روز‌های چهارم و پنجم مرداد ماه سالجاری در محوطه بیرونی تئاتر شهر، میدان آئینی امام حسین (ع) و فرهنگسرای خاوران بر پا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، در بخش بین الملل، گروه شبیه خوانی کشور نیجریه به سرپرستی مرتضی جبرین، مجلس شهادت امام حسین (ع)، روز چهارم مرداد ماه در میدان امام حسین (ع) (ساعت ۲۱) و پنجم مرداد ماه نیز در محوط بیرونی تئاتر شهر و فرهنگسرای خاوران به ترتیب ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱ اجرا میکنند و گروه شبیه خوانی کشور عراق به سرپرستی علی العبودی، مجلس شهادت عابس شاکری را سه شنبه چهارم مرداد ساعت ۱۸:۳۰ در محوطه بیرونی تئاتر شهر و ساعت ۲۱ در فرهنگسرای خاوران و همچنین روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه نیز ساعات ۱۸:۳۰ و ۲۱ به ترتیب در میدان آئینی امام حسین (ع) و محوطه بیرونی تئاتر شهر مجلس شبیه خوانی برگزار می‌کنند.

دبیر اجرایی نخستین سوگواره بین المللی شبیه خوانی در توضیح بخش گروه‌های شبیه خوانی داخلی گفت: سه شنبه چهارم مرداد ماه، گروه شبیه خوانی استان اصفهان، مجلس شهادت امام حسین (ع) به سرپرستی حاج حسن نرگس خوانی (ساعت ۱۸:۳۰) در میدان آئینی امام حسین (ع) و گروه شبیه خوانی استان قم، مجلس شهادت حضرت علی اکبر (ع) به سرپرستی میرزا ابوالفضل منبت کار ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای خاوران اجرا می‌شود و از استان مرکزی نیز (شهر تفرش)، مجلس شهادت مسلم ابن عقیل (ع) به سرپرستی حاج سید محمد رضا امینی در همین روز ساعت ۲۱ در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

خسروآبادی ادامه داد: از دیگر گروه‌های داخلی سوگواره، چهارشنبه پنجم مرداد، گروه شبیه خوانی استان تهران، مجلس شهادت حربن یزید ریاحی (سلام ا... علیه) به سرپرستی حاج حسن برکتی ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای خاوران و گروه شبیه خوانی استان قزوین نیز مجلس شهادت حضرت عباس (ع) به سرپرستی حاج محسن گیوه کش را ساعت ۲۱ در میدان آئینی امام حسین (ع) بر پا می‌کند.

دبیرخانه سوگواره بین المللی شبیه خوانی در بنیاد بین المللی عاشورا در خیابان کارگر شمالی، روبروی پارک لاله، کوچه صدوقی، پلاک ۶ واقع است و تلفن‌های دبیرخانه ۶۶۹۴۰۱۹۰، ۶۶۹۴۰۱۷۰ و ۶۶۹۴۰۱۴۰ آماده ارائه اطلاعات بیشتر به مخاطبان است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سوگواره بین المللی شبیه خوانی تهران نیجریه عراق محوطه بیرونی تئاتر شهر میدان آئینی امام حسین گروه شبیه خوانی استان فرهنگسرای خاوران سرپرستی حاج مجلس شهادت بین المللی پنجم مرداد ساعت ۱۸ ۳۰ مرداد ماه ساعت ۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، هفته ملّی جمعیت و روز ملّی گُل محمّدی و گلاب؛ جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

محمّدعلی فرجی افزود: این جشنواره نخستین بار با بخش‌های متنوع از پنج‌شنبه ۲٠ تا یک‌شنبه ۳٠ اردیبهشت ماه به مدّت ۱۱ شب در چایخانه حضرت رضا (ع) در پارک آیت الله مدنی کاشان اجرا می‌شود.

او گفت: این رویداد هر شب از ساعت ۲٠:۳٠ تا ۲۳ با برنامه‌های متنوعی از جمله جشن گُل محمّدی و گلاب، آیین گُل غلتان، جشن دُخــتـــیـــژن، جشن مــادران+۳، جشن دوقلو‌ها و چندقلو‌های کاشانی، جشن خـواهــــر بــــرادری، نمایش فیلم سینمایی و فیلم کوتاه و جشن اُردی‌بهشت کاشان برگزار می‌شود.

فرجی هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد نشاط معنوی و امید آفرینی و در راستای شادیانه میلاد امام الرئوف و کریمه اهل بیت (ع) برشمرد و افزود: جشنواره چای گلاب و عطر حرم با همکاری کانون خدمت رضوی شعبه کاشان و با حضور خادمین افتخاری امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های جشن هیات‌های مذهبی برای حضرت معصومه(س) اعلام شد
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • چرا خارجی خریدیم؟ / شهرداری تهران توجیه می کند یا توهین؟
  • شهادت دست‌کم ۳۵ فلسطینی در حمله ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به رفح
  • گروه‌های سرود در نمایشگاه کتاب به اجرا می‌پردازند
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • سیاستگذار در تله خودساخته
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • فهرست جبهه مردمی ایران قوی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود