Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

هم‌صدایی روزنامه آرمان با رئیس سازمان جاسوسی آمریکا

«بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان ملی گفت: «ترکیه ازنظر سیاسی و اقتصادی به‌اندازه‌ای نیست که به یک بلوک ضد تحریمی بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران نیز به تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز دارد. این تکنولوژی نیز در اختیار چند کشور خاص است. به‌خصوص در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد این وضعیت وجود دارد. کاهش صادرات گاز طبیعی روسیه باعث شد به اروپا فشار وارد شود. با این وجود فشار اصلی به روسیه وارد شد و نه با کشورهای اروپایی»

در ادامه این مطلب آمده است: «با بررسی وضعیت اقتصادی ایران، روسیه و ترکیه می‌توان به این نتیجه رسید که این سه کشور توانایی تبدیل شدن به یک بلوک اقتصادی ضد غربی را فعلاً ندارند.»

 

هم‌زمان با تحلیل این روزنامه منتسب به جریان اصلاح‌طلب، در سوی مقابل «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) گفته است: «پشت تصاویر سفر پوتین به ایران، بی اعتمادی است. اتحاد بین تهران و مسکو محدود خواهد بود.»

این در حالی است که رسانه‌های غربی، عبری و عربی در تحلیل‌های جداگانه ضمن تاکید و اذعان بر اهمیت نشست اخیر در تهران، درباره نگرانی غرب از این ائتلاف گفتند.

 

در همین رابطه روزنامه آلمانی هندزبلات در گزارشی نوشت: «ائتلاف ضد غرب در تهران، بیش از پیش خودنمایی کرد، چیزی که غرب نباید آن را دست کم بگیرد.» همچنین نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: «سفر پوتین به ایران به جهان نشان داد که روابط مسکو با تهران در حال تبدیل شدن به شراکتی گسترده‌تر است. پوتین در سفر به تهران تلاش کرد تا اتحاد ایران و روسیه را در برابر تلاش‌های آمریکا برای مهار کشورهای متخاصم با غرب، شکل دهد.»

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز در گزارشی با عنوان «اتحاد قوی روسیه و ایران می‌تواند دردسر ایجاد کند» نوشت: «سفر بایدن به عربستان سعودی پیشرفتی در رابطه با عادی‌سازی روابط با اسرائیل به دست نیاورد...حضور پوتین در نشست تهران مضطرب‌کننده است، زیرا همکاری روسیه و ایران با توانایی‌های فن‌آوری روسیه می‌تواند نتایج نگران‌کننده‌ای را به همراه داشته باشد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «اگر یکی از نتایج نشست روسیه و ایران محدود کردن توانایی اسرائیل برای جلوگیری از اقدامات ایران در سوریه باشد، در واقع یک مشکل جدی برای اسرائیل ایجاد می‌کند...وقتی دو کشور ایران و روسیه به طور فزاینده‌ای به دنبال ائتلاف هستند، نتایج می‌تواند خطرناک باشد.»

اینکه علیرغم اعتراف و اذعان رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی، یک روزنامه اصلاح‌طلب در داخل عیناً ادعای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا را تکرار می‌کند، قابل تأمل و بررسی است.

 

مشارکت اصلاح‌طلبان تندرو با جریان برانداز برای برداشتن حجاب زنان ایرانی

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» فعال اصلاح‌طلب نوشت: «پذیرش حجاب با زور قانون نتیجه عکس داده است... اگر خانمی معتقد باشد که قانون پوشش ناعادلانه است، طبعاً احساس ظلم می‌کند و این بدترین اثر را بر تعلق خاطر وی نسبت به جامعه و حس همبستگی با قانون و حکومت می‌گذارد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «این منطق که اگر از این سنگر کوتاه بیاییم تا نهایت باید کوتاه آمد، هم نابخردانه است و هم ناعادلانه  و هم ثمربخش نیست و هم اینکه به عرف جامعه و اراده مردم که جلوی ناهنجاری‌ها می‌ایستند بی‌توجه است، ضمن اینکه اعلام شکست رسمی در حجاب اجباری است. بهتر است نگاهی به ترکیه و مالزی و اندونزی کنید تا معنای شکست سیاست اجباری را متوجه شوید. از همه بدتر اینکه سیاست را صفر و یک و شکننده و فاجعه‌بار می‌کند.»

 

هم‌زمان با عملیات رسانه‌ای جریان اصلاح‌طلب در داخل در موضوع حجاب زنان ایرانی، در سوی مقابل رسانه‌های معاند و وابسته به آمریکا، انگلیس و آل سعود در یک کارزار رسانه‌ای، حجاب زنان کشورمان را نشانه گرفته‌اند.

و اما مشارکت جریان تندرو اصلاح‌طلب با جریان برانداز در موضوع حجاب از چند جنبه قابل تأمل و بررسی است. یکی از مهمترین ابعاد این مشارکت، اجرای یک پروژه مشترک و گام به گام در ایران است. در همین رابطه «حسن رحیم پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار تصویری از حامیان همجنس بازی در یکی از کشورهای خارجی نوشت: «من محجبه‌ام اما از حقوق همجنس بازان حمایت می‌کنم؛ پ.ن. پایان خط مبارزه با حجاب»

عصبانیت وکیل تاج زاده از افشای پاشنه آشیل وی

وکیل «مصطفی تاج زاده» در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: «ما معتقدیم، آقای تاجزاده هیچ قصدی برای براندازی نداشته‌اند. اعتقادشان این بوده که در کشور مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات و کاستی‌ها را می‌توان از طریق اصلاح بهبود بخشید. ایشان معتقد بودند که اگر برخی کاستی‌ها اصلاح شوند، وضعیت کشور بهتر می‌شود.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: «قصد ایشان انقلاب و براندازی نیست و اتفاقاً در بسیاری از نمونه‌ها در برابر ایده‌های براندازانه ایستاده‌اند و از قانون اساسی دفاع کرده‌اند.» ظاهراً وکیل تاجزاده از اینکه شباهت موکل وی به جریان برانداز و اهداف مشترک وی با آنها بیش از پیش آشکار شده است، ناراحت و پریشان است.

 

تاج زاده تاکنون به دفعات ثابت کرده است که هیچ حد و مرزی با جریان برانداز قائل نیست و صراحتاً اعلام کرده که با براندازان هدف مشترکی دارد. وی پیش از این در اظهارنظری گفته بود: «تفاوت ما با براندازان عمدتاً در راه‌حلی است که ارائه می‌کنیم...ما معتقدیم که اصلاحات اگر چه کند و زمانبر اما با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر و با حفظ نظم و ثبات می‌تواند ما را به اهداف مشترک نزدیک کند.»

«محمدعلی وکیلی» نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «باید تکلیف ما روشن شود که می‌خواهیم چه نسبتی با جمهوری اسلامی داشته باشیم؟ می‌خواهیم در جمهوری اسلامی بازی اپوزیسیون و برانداز را داشته باشیم؟ نقش براندازان را ایفا کنیم؟ هدف...آقای حجاریان...یا آقای تاجزاده...ارسال این پالس به حکومت است که نقش چماق را برای حکومت ایفا می‌کنند که شاید حکومت به هویج همراهی کند، اگر این باشد این نسخه منسوخ شده است.»

در هفته‌های اخیر و پس از بازداشت تاج زاده، اشخاصی همچون فرح پهلوی، مدیر شبکه ضد ایرانی منوتو و تعداد دیگری از فعالین جریان برانداز صراحتاً به بازداشت تاجزاده اعتراض کرده و این اقدام را محکوم کردند.

پیاده‌سازی نسخه ضد ایرانی در روزنامه هم‌میهن

یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها، احترام به مخاطب و پرهیز از جریحه دارکردن قلب آنها با انتشار تصاویر ناراحت کننده است. انجام این وظیفه در هنگام بروز بلایای طبیعی بیش از پیش لازم و ضروری است. با اینحال روزنامه هم‌میهن- به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی- در اقدامی تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز با انتشار تصویری بسیار تلخ از سیل استهبان، بدیهی‌ترین حقوق مخاطب را نیز پایمال کرده است.

 

پیش از این «اکبر گنجی» -از افراطیون اصلاح‌طلب فراری- تاکید کرده بود: «ما کارمندان رسمی بخش پروپاگاندای آمریکا، انگلیس، اسرائیل و سعودی هستیم.  وظیفه ما وحشت‌افکنی است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم. گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر، فمینیست و... هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدیدترین تحریم‌های تاریخ نتوانست انجام دهد، ما موظفیم انجام دهیم.»

این نسخه ضد ایرانی پیش از این و در مقاطعی همچون شیوع کرونا در ایران و حادثه متروپل در آبادان و موارد متعدد دیگر به صورت مشترک توسط برخی رسانه‌ها و فعالین اصلاح‌طلب در داخل و رسانه‌های معاند و فعالین ضدانقلاب در خارج از کشور اجرا شده است.

اما حالا به دو نمونه از خبرهای بی بی سی فارسی توجه کنید. در نمونه اول فاضلاب یک هواپیما در انگلیس بر سر یکی از شهروندان انگیسی و خانه وی تخلیه شده است؛ اما بی بی سی فارسی با انتخاب تصویر حمام آفتاب گرفتن یک مرد در حیاط خانه، این خبر تلخ و مشمئزکننده را تلطیف می‌کند.

در نمونه دوم، بی بی سی فارسی گزارشی به نقل از روزنامه شرق با موضوع زندگی برخی بی خانمان‌ها در فاضلاب در ایران منتشر کرده است. در اینجا دیگر تصویر با هدف تلطیف روحیه مخاطب منتشر نشده و عیناً عکسی از اسکان مردم در فاصلاب منتشر شده است.

گفتنی است که روزنامه هم‌میهن در اولین شماره دوره جدید انتشار خود یادداشتی از مسعود بهنود، اصلاح‌طلب فراری و کارشناس بی بی سی فارسی را منتشر کرده بود.

انتهای پیام/ ت 41

منبع: فارس

کلیدواژه: خط ویژه اصلاحات بد حجابی بی حجابی تاجزاده رئیس سازمان جاسوسی آمریکا جریان برانداز بی بی سی فارسی اصلاح طلب حجاب زنان تاج زاده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران

روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران هشدار داد.

این روزنامه نوشت: امریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی از رخداد‌های اخیر به دنبال ایجاد مسئله در ایران هستد.

صهیونیست‌ها و دولت آمریکا اگر بتوانند در ایران جریان پرسروصدائی که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مشغول کردن افکار عمومی شود به وجود بیاورند، به هدف خود نزدیک خواهند شد.

جنایتکاران بین‌المللی همواره جنایاتشان را در زمان‌هائی مرتکب می‌شوند که افکار عمومی جهانی به چیزی مشغول باشد. اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آن‌ها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.

متأسفانه موضوعات بهانه‌ساز که بتوانند ابزاری برای عناصر نفوذی جهت جریان سازی‌های مصنوعی شوند این روز‌ها در کشور ما کم نیستند. همه باید حساسیت زمان را درک کنند و راه‌ها را بر عناصر نفوذی ببندند.

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند