Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان فرماندار گالیکش فقدان صنعت مناسب را یکی از مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: فنی و حرفه ای با حضور جهادی خود و ارائه آموزش های مهارتی به داد این شهرستان برسد.

علی جوان ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان اظهار کرد: ۲۵ درصد جمعیت گالیکش تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و فقدان زیرساخت مناسب موجب کاهش امکانات حوزه تولیدی در این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در گالیکش صنعت مناسب وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه شهرستان گالیکش کارخانه سیمان با آن بزرگی و عظمت دارد اما آورده ای برای شهرستان ندارد و در این شرایط حضور جهادی فنی و حرفه ای در حوزه مهارتی می‌تواند به داد این منطقه برسد و به اشتغال این شهرستان کمک کند.

فرماندار گالیکش خاطرنشان کرد: استاندار گلستان از بدو ورود با تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی وارد میدان شدند که انتظار می رود مدیران حوزه تولید و اشتغالزایی نیز در این مسیر گام بردارند تا این هدف تحقق یابد.

جوان به بضاعت شهرستان گالیکش اشاره کرد و گفت: چهار کارگاه فنی‌ فنی‌ حرفه‌ای در شهرستان گالیکش وجود دارد و خیرین این شهرستان می توانند یک قطعه زمین را به فنی و حرفه ای واگذار کنند تا به فضاهای آموزشی فنی و حرفه ای در گالیکش کمک شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات ما در شهرستان گالیکش فقدان مکان مناسب آموزشی است و امیدواریم زمینی با موقعیت مناسب برای ایجاد مرکز آموزشی در این شهرستان فراهم شود.

 «حمزه کرایلو» با اشاره به اینکه ما با آموزش های مهارتی به دنبال توسعه اشتغال هستیم، تأکید کرد: متأسفانه ۴۴ درصد از کسانی که برای آموزش‌های مهارتی به ما مراجعه می‌کنند از فارغ التحصیلان دانشگاهی و دارای مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس هستند.

وی با بیان اینکه حل بحران بیکاری با توسعه مهارت‌ها میسر است نه با اعطای تسهیلات اشتغالزایی، تصریح کرد: در همه شهرستان‌ها مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای داریم اما تلاش ما گسترش این مراکز در سطح استان گلستان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان آموزش‌های مهارتی را یکی از راه‌های بهبود اشتغال استان گلستان و قرار دادن افراد در مسیر اشتغالزایی دانست و یادآور شد: برای حل و فصل مسیر اشتغال باید به سمت فنی و حرفه ای حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان گالیکش استان گلستان علی جوان کمیته امداد و بهزیستی استانی شهرستانها آموزش های مهارتی شهرستان گالیکش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند