Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:23:14 GMT

اعترافات تکان‌دهنده یکی از قصابان جنایت اسپایکر عراق

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۹۴۷۱

اعترافات تکان‌دهنده یکی از قصابان جنایت اسپایکر عراق

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرویس امنیت ملی عراق، امروز (یکشنبه، ۲۴ ژوئیه)، بخش‌هایی از اعترافات تکان‌دهنده یکی از عاملان جنایت داعش در پایگاه نظامی «اسپایکر» را، منتشر کرد.

پایگاه اسپایکر (ماجد التمیمی) در نزدیکی شهر تکریت واقع در استان صلاح‌الدین عراق قرار دارد که تروریست‌های داعش در ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ پس از یورش  به شهر تکریت و اشغال این شهر، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادگاه کیفری مرکزی عراق در سال ۲۰۱۷، حکم اعدام ۲۷ نفر از افرادی داد که در این جنایت دست داشتند را صادر کرد و  ۲۵ متهم را به دلیل عدم اثبات اتهامشان، آزاد کرد.«طارق المندلاوی» مدیرکل اداره شهدا و قربانیان ترویسم  در موسسه «الشهداء» عراق، سال گذشته، اعلام کرد که بیش از ۱۲۰۰ پیکر در ۱۷ گور جمعی در تکریت کشف شده‌اند.

امروز سرویس امنیت ملی عراق، اعترافات یکی دیگر از عاملان این جنایت خونین را منتشر کرد. وی که از ساکنان منطقه الصینیه در استان صلاح‌الدین است، اعتراف کرد که در کشتار ۱۲۰ دانشجو و کارآموز در پایگاه نظامی اسپایکر نقش داشته است.

این تروریست همچنین اعتراف کرده که به شخصه حدود ۱۵۰ دانشجویی را که لباس نظامی بر تن داشتند، از  پایگاه اسپایکر در سه نوبت به کاخ‌های ریاست‌جمهوری منتقل کرده است و ۱۲۰ نفر از آن‌ها را کشته است.

وی با اعتراف به این‌که تخصص او کشتار نیروهای نظامی و الحشد الشعبی بوده، افزود که پس از این جنایت، به عضویت یک گروه تروریستی زیرمجموعه داعش درآمده و در ذبح نیروهای الحشد الشعبی در بازار منطقه الصینیه، مشارکت داشته است.

فیلم منتشر شده از سوی سرویس امنیت ملی عراق در ادامه می‌آید:

 

 

جنایت اسپایکر به دست تروریست‌های داعش که ۱۲ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ صورت گرفت، یکی از هولناک‌ترین صحنه‌های حضور داعش در عراق محسوب می‌شود که بعید است تا سال‌های سال از حافظه مردم این کشور پاک شود. در این جنایت  برخی از دانشجویان دانشکده نظامی «اسپایکر» موفق به فرار شدند اما ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان نظامی بازداشت شده به دست داعش نیز با شلیک گلوله اعدام شدند. جنازه بسیاری از این کشته شدگان کماکان یافت نشده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جنایت اسپایکر اعترافات تکان دهنده عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم

تیپ ۵۷ حشدالشعبی در صحرای استان الانبار عراق با گروه تروریستی داعش درگیر شد. ویدئویی از این عملیات را در ادامه گزارش مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن