Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:20:20 GMT

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۰۹۳۶

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث منصوب شد

پس از هفته‌ها بحث بر سر انتخاب مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، سرانجام «رضا سامه» با تخصص معماری در این سمت منصوب شد.

به گزارش ایسنا، رضا سامه با حکم علی دارابی ـ‌ معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی که پیش‌تر فرهاد عزیزی مسؤولیت آن را بر عهده داشت، منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا سامه دارای دکترای تخصصی معماری از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران را دارد و عضو هیأت‌ علمی و معاون پژوهشی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) است. مدیریت حوزه ریاست دانشگاه هنر و مدیریت مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی از دیگر سوابق حرفه‌ای او است.

عضویت در شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان قزوین، عضو هیأت راهبردی پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر قزوین و اجرای پروژه مطالعاتی و طراحی در حوزه مرمت بافت‌ها و بناهای تاریخی، از جمله سوابق و فعالیت‌های رضا سامه است که روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارش کرده است.

پژوهش‌های سامه بیشتر در حوزه‌های روش‌شناسی پژوهش در معماری، طراحی‌پژوهی، تاریخ و تئوری معماری، تاریخ هنر، میراث فرهنگی، معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی و معماری بومی، گردشگری شهری و روستایی، بهسازی بافت‌های تاریخی است.

براساس آخرین گزارش اداره کل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ پایگاه ملی و ۴۸ پایگاه جهانی در کشور فعال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایگاه های میراث فرهنگی ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پایگاه جهانی میراث فرهنگی امور پایگاه های میراث میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری

مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز معمار و شروع هفته فرهنگی اصفهان مانور نمایشی شهر فرهنگ با هدف اطلاع رسانی خدمات غیرحضوری و مباحث شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشرو در این زمینه در حال اجرا است.


عادل فتوحی نیا  با بیان اینکه از جمله راه‌های آشنایی شهروندان با خدمات قابل ارائه شهری، روی آوردن به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از مردم برای مردم با مشارکت گروه‌های نمایشی است افزود:  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با همکاری و همراهی اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام به برگزاری فراخوان و اجرای مانور نمایشی (شهر فرهنگ) به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری و نقش معماری در هویت شهری کرده است.


او گفت: مانور‌های نمایشی شهر فرهنگ در واقع نقطه اتصال فرهنگ و هنر با معماری و انتقال معانی و فرهنگ سازی از طریق هنر در شهر خواهد بود که به خوبی ارتباط میان دستگاهی مجموعه‌های شهرداری در ارائه و معرفی خدمات به شهروندان محترم را به نمایش می‌گذارد.


مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: این برنامه تا ۹ اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ۴ نقطه از معابر پرتردد شهر از جمله چهارراه شیخ صدوق، چهارراه تختی، چهارراه آپادانا و پل بزرگمهر نزدیک به ۱۵۰ اجرای نمایشی خواهند داشت.



باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری