Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از زندانی بودن حدود 400 نفر در استان به دلیل انجام جرائمی مانند تیراندازی، حمل و نگهداری، خرید و فروش و قاچاق اسلحه خبر داد. 

"شهرام کرمی" در شورای پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به جرائم تیراندازی و سرقت که در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضائی و پلیس ماه هاست که برخورد قاطعانه خود را با عاملان تیراندازی و قاچاقچیان سلاح و مهمات آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهتمام دستگاه قضائی و پلیس برای برخورد با این افراد باعث شده طی یکی دو ماه اخیر شرایط بهتری را نسبت به ماه های گذشته در استان و خصوصا شهر کرمانشاه شاهد باشیم.

کرمی افزود: در همین راستا قریب به 400 نفر از عاملان تیراندازی و یا حمل کنندگان و قاچاقچیان اسلحه در زندان های کرمانشاه به سر می برند و بالغ بر 5 ماه است که مرخصی آنها لغو شده است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: از آن جایی که تیراندازی باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم و ایجاد ناامنی در جامعه می شود، برخورد قاطعانه و بدون گذشت با مسببان وقوع این جرم در دستور کار قرار گرفته و همچنان تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه برخورد با سارقان را از دیگر اولویت های دادستانی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: واحدهای صنفی که اقدام به فروش کالا و اجناس سرقتی از جمله گوشی تلفن همراه کنند، تا شش ماه پلمب خواهند شد.

کرمی همچنین وجود ضایعاتی‌ها در محلات حاشیه ای شهر را یکی از مشکلات موجود برشمرد و گفت: در این اماکن کالاهای سرقتی به راحتی خرید و فروش می شود که لازم است اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس پیشگیری نظارت جدی تری بر فعالیت آن ها داشته باشد.

 کشف 172 قبضه اسلحه و 153 تیغه سلاح سرد در کرمانشاه/کاهش 3 درصدی سرقت های مهم در استان 

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست از کشف 172 قبضه اسلحه و 153 تیغه انواع سلاح سرد طی 35 روز اخیر با تلاش ماموران پلیس در سطح استان خبر داد. 

 سردار "جمال سلمانی" اظهار داشت: از مجموع سلاح های جمع آوری شده 119 قبضه آن شکاری و 53 قبضه هم جنگی بوده است.

وی ادامه داد: در مدت 35 روز اخیر با تلاش ماموران انتظامی استان، 45 نفر از عاملان تیراندازی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شده اند.

 سلمانی تصریح کرد: بخش دیگری از اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی و به منظور مقابله با جرائم خرید و فروش سلاح معطوف شده که در این راستا پنج قبضه اسلحه و 233 عدد فشنگ از افراد مختلف کشف شده است.

این مقام عالیرتبه انتظامی با بیان اینکه 80 درصد جرائم تیراندازی در مرکز استان اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: با این حال طی یکی دو ماه اخیر شاهد کاهش نسبی این جرم در کرمانشاه به واسطه اقدامات انجام شده از سوی پلیس و دستگاه قضائی و اطلاع رسانی گسترده برخورد قاطعانه با آنها از سوی اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی بوده ایم.

وی با اشاره به اهتمام پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد قاطعانه با عاملان تیراندازی و قاچاقچیان سلاح و مهمات، خاطرنشان کرد: اقدام این افراد جو روانی بدی در استان و میان مردم ایجاد می کند از این رو با همراهی مقامات قضائی و خصوصا دادستان کرمانشاه امروز شاهد سختگیرانه ترین رفتارها علیه این افراد هستیم.

 سلمانی همچنین با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی از مجرمان استان، یادآوری کرد: رفتار این افراد تحت رصد و کنترل قرار دارد و ایستگاه های بازرسی نیز در نقاط جرم خیر همواره برپا شده تا از وقوع جرائم خصوصا تیراندازی ها پیشگیری شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید پلیس را مقابله با پدیده سرقت اعلام و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در ماه 65 تا 68 درصد کل سرقت ها کشف می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سرقت های مهم سه درصد در تیرماه امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته ایم، یادآوری کرد: در مجموع سرقت ها نیز کرمانشاه رتبه 12 کشور را به خود اختصاص داده و وضعیت بهتری نسبت به یازده استان دیگر دارد، هرچند این وضعیت هم برای ما مطلوب نیست و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

 سلمانی در پایان و با تاکید بر اینکه پلیس علاوه بر دستگیری سارقان برای کشف اموال مسروقه مردم نیز تلاش می کند، گفت: از دستگاه قضائی انتظار می رود تا متهمان دستگیر شده بیشتر در اختیار پلیس برای بازجویی های تکمیلی قرار بگیرند، چرا که تجربه نشان داده با این روش می توان سرقت ها و جرائم بیشتری از سارقان کشف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان کرمانشاه اسلحه تیراندازی عاملان تیراندازی برخورد قاطعانه دستگاه قضائی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به دنبال وقوع تیراندازی در کارولینای شمالی در هنگام ابلاغ و اجرای حکم جلب، چهار نیروی پلیس کشته شدند.

معاونت پلیس شهر شالوت که تیراندازی در حوزه آن رخ داده است، اعلام کرد که ماموران مقابل منزل یک مجرم فراری، در حال ابلاغ حکم جلب بودند که این فرد به روی نیروهای پلیس آتش گشود. به گفته پلیس، متهم نیز در جریان تیراندازی کشته شد و دو مظنون دیگر دخیل در این تیراندازی بازداشت شدند.

‌کاخ سفید اعلام کرد که گزارش این تیراندازی مرگبار به اطلاع جو بایدن، رییس جمهور آمریکا رسیده و او متعاقباً با «روی کوپر» فرماندار کارولینای شمالی صحبت کرده است.

بایدن در واکنش به این تیراندازی، خواستار تشدید تدابیر در راستای مبارزه با خشونت با سلاح گرم در آمریکا شد.

کد خبر 6092789

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان