Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «Il Sole 24 Ore» نوشت: برآورد اتحادیه کشاورزان ایتالیا (Coldiretti ) حاکی است که  ضرر و زیان مزارع کشاورزی ایتالیا از موج گرما و خشکسالی کنونی ممکن است به  شش میلیارد یورو برسد.

به این ترتیب انتظارات اتحادیه  کشاورزان ایتالیا نشان می دهد که ایتالیا ممکن است ۱۰ درصد از ارزش تولیدات کشاورزی خود را از دست بدهد در حالی که پیش از این، اتحادیه انتظار داشت این ضررها به 3 میلیارد یورو برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه پیش‌بینی‌های مشابهی از سوی انجمن کشاورزان ایتالیا نیز ارائه شده است که نشان دهنده خطر از دست دادن ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی حوزه کشاورزی است که طبق برآورد آن ۳۴ میلیارد یورو است.؛ اما انجمن تولیدکنندگان  در ایتالیا نیز معتقد است که زیان بخش کشاورزی ممکن است به دو میلیارد سال یا 6 درصد از کل حجم معاملات آن برسد.

نیمه اول امسال گرم ترین نیمه تاریخ بود و میانگین دما دو درجه افزایش داشت و میزان بارندگی نسبت به میانگین تاریخی 60 درصد کاهش داشت.

در همین راستا، اتحادیه کشاورزان ایتالیایی هشدار داد که برداشت گندم دوروم مورد استفاده در تهیه ماکارونی می تواند ۳۰٪ کاهش یابد و برداشت گندم نرم مورد استفاده در تولید نان  ۲۰٪. در برخی مناطق، خسارات، ممکن است به ۴۰ درصد برسد.

به گفته این اتحادیه در مناطق شمالی ایتالیا که سخت‌ترین آسیب از خشکسالی دیده است، خسارت محصول ذرت بیش تر است و اتفاق اخیر امضای قرارداد انتقال غلات از دریای سیاه (بین روسیه، اوکراین با میانجیگری سازمان ملل) در استانبول که امکان ازسرگیری صادرات ذرت از اوکراین را فراهم می‌کند، تنفس جرعه ای هوا توصیف می‌شود و در نتیجه آن امکان تحویل ۱.۲ میلیون تن ذرت به ایتالیا وجود دارد.

ایتالیا دو هفته پیش برای مناطق اطراف رودخانه «پو» که تقریباً یک سوم تولید کشاورزی این کشور را تشکیل می‌دهد و بدترین خشکسالی خود را در ۷۰ سال اخیر متحمل شده، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

فرمان دولت ایتالیا به مقامات این امکان را می‌دهد که از تشریفات اداری صرف نظر کرده و در صورت لزوم اقداماتی فوری مانند جیره‌بندی آب برای خانه‌ها و مشاغل را انجام دهند.

 رودخانه پو طولانی‌ترین رود ایتالیا است که بیش از ۶۵۰ کیلومتر از شمال  ایتالیا می‌گذرد. با این حال، بسیاری از بخش‌های این آبراه خشک شده و کشاورزان می‌گویند که جریان آنقدر ضعیف است که آب دریا به داخل خشکی نفوذ می‌کند و محصولات را از بین می‌برد.

وضعیت اضطراری همچنین در پنج منطقه شمالی - امیلیا رومانیا، فریولی ونزیا جولیا، لومباردی، پیمونت و ونتو - با اختصاص ۳۶.۵ میلیون یورو بودجه برای کمک به آنها برای مقابله با کمبود آب، اعمال شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موج گرما و خشکسالی توافق استانبول کشاورزان ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد