Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمود اعتباری، با اشاره به اینکه ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری‌های مزمن همچون دیابت، فشارخون و قلبی و عروقی زیر پوشش بیمه قرار گرفته است و با اجرای آن، پرداخت از جیب بیمار تغییری نکرده است، گفت: طرح دارویار در داروخانه‌های استان اصفهان به خوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار برخی اقلامی که تحت پوشش بیمه نبودند، مشمول بیمه شدند، اظهار کرد: این مسئله سبب شده تا میزان پرداختی بیمار یا تغییر نکند و یا کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: داروهایی که نیاز به نسخه ندارند با توجه به عدم تخصیص ارز، با اجرای طرح دارویار مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند و یک هزار و ۴۵ قلم داروی تولید داخل مشمول تغییر قیمت شده که به طور کامل توسط بیمه پوشش داده می‌شود.

قیمت دارو واقعی‌تر شده است

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار، قیمت دارو واقعی‌تر شده است، تشریح کرد: در گذشته تورم در زمینه دارو وجود داشت و این مسئله تولید دارو را با چالش مواجه کرده بود و عدم وابستگی دارو به ارز تولیدی می‌تواند تحولاتی در تولید داخل ایجاد کند.

اعتباری بیان کرد: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیمار، برخورداری بیشتر دهک‌های پایین درآمدی از یارانه دارو، جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو، عدم تغییر هزینه پرداختی توسط بیمار، اصلاح الگوی مصرف دارو، افزایش تولید داخلی، کنترل قاچاق دارو، رشد صادرات دارو، حمایت ویژه از داروی مصرفی بیماران صعب‌العلاج و خاص، افزایش پوشش بیمه‌ای داروها و ثابت ماندن هزینه پرداختی مردم مهمترین هدفی است که اجرای این طرح دنبال می‌کند.

بیماران خاص با حمایت‌های بیمه‌ای مبلغ ناچیزی را پرداخت می‌کند

وی با بیان اینکه داروهای بیماران خاص با قیمت قبلی و حمایت‌های دولت عرضه می‌شود، ابراز داشت: بیماران خاص با حمایت‌های بیمه‌ای مبلغ ناچیزی را پرداخت می‌کند؛ تمدید نسخه بیماران مزمن تا سه بار در طرح دارویار قابل اجرا است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای مطلوب طرح دارویار در داروخانه‌های استان خاطرنشان کرد: استان اصفهان ۹۵۰ داروخانه فعال دارد و با فعالیت حدود ۱۰ کارخانه، اصفهان سومین استان تولیدکننده دارو پس از تهران و البرز است، از هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده تخلف دارویی، شکایت خود را به شماره تماس ۱۹۰ یا ۰۳۱۳۷۹۲۴۸۱۷ اطلاع داده تا سریع پیگیری شود.

۷۹۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند

در ادامه این جلسه، مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه ۷۹۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: نقشی که بیمه سلامت در طرح دارویار دارد، شامل تضمین پرداخت افزایش قیمت دارو به داروخانه است.

محمدحسین صفاری با بیان اینکه اگر فردی بیمه درمانی ندارد به مدت سه ماه می‌تواند با مراجعه به مراکز پیشخوان یا سایت بیمه سلامت من، درخواست بیمه رایگان درمانی دهد، افزود: افراد می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه درمانی خود آگاه شوند.

وی ادامه داد: اتباع خارجی نیز دارای بیمه هستند و باید برای بیمه خود نامه‌ای از وزارت کشور یا اداره اتباع استانداری‌ها دریافت کرده تا تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: سامانه‌ها در طرح دارویار به گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت از جیب مردم به هیچ عنوان قبل و بعد از اجرای طرح، تفاوت نکند؛ افراد می‌توانند درپی تماس با سامانه ۱۹۰ سازمان غذا و دارو شکایت خود را مطرح کنند.

46

کد خبر 1654618

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان صنعت دارو دارو قاچاق دارو تحریم دارویی و غذایی تحت پوشش بیمه استان اصفهان طرح دارویار بیمه سلامت اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد

‌به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی که چندی پیش به امضای دو وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت رسید، سرانجام امروز و پس از چند ماه تاخیر ابلاغ شد. طبق این آیین نامه، پلتفرم‌ها فقط می‌توانند در حوزه نسخه الکترونیکی فعالیت کنند و حمل و تحویل دارو از طریق سکوها برای نسخه کاغذی ممنوع است.

این آیین نامه که در ۱۲ ماده به تصویب رسیده از زمان ابلاغ به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وظایف سکوها در حمل و نقل دارو

براساس ماده ۲ آیین نامه سکوهایی مجاز هستند خدمات مربوط به سفارش گیری و تحویل دارو را از طریق داروخانه های دارای مجوز بهره برداری ارائه کنند که دارای مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بوده و یا دارنده پروانه خدمات حمل و نقل، فناوری اطلاعات، هوشمندسازی از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشند.

همچنین درج هر گونه تبلیغات و تشویق مستقیم و غیر مستقیم کاربران به مصرف فراورده های دارویی ممنوع است.

سکو موظف است اطلاعات مکانی برخط حمل کننده دارو را در اختیار کاربر و داروخانه قرار دهد.

این آیین نامه هرگونه دسترسی به واسطه ذخیره یا نگهداری کد رهگیری به محتوای نسخه الکترونیک توسط سکو را ممنوع کرده است.

ماده ۴ این آیین نامه نیز نحوه نسخه پیچی و بسته بندی دارو به منظور ارسال را مشخص کرده است. براین اساس نسخه پیچی دارو پس از دریافت کد رهگیری توسط داروخانه، در سامانه های تخصصی نسخه پیچی در داروخانه انجام می شود و دامنه خدمات حمل و نقل دارو از طریق سکوها صرفا در حوزه نسخه الکترونیکی بوده و پذیرش سفارش حمل و عرضه دارو از طریق سکوها برای نسخ کاغذی ممنوع است.

همچنین سکوها موظف هستند امکان ثبت شکایت و پیگیری برخط کاربران را تحت نظارت سازمان غذا و دارو در خصوص تخلفات داروخانه ها فراهم کنند.

شرایط تعطیلی دائم یا موقت سکوها

در صورتی که سکوی دارای مجوز، تصمیم به تعطیلی موقت یا دائم دارد، باید این موضوع را از یک ماه قبل از تعطیلی به اطلاع همه کاربران و مرجع صادرکننده مجوز خود برساند.

همچنین در این آیین نامه سازمان غذا و دارو موظف است سرویس به روز رسانی شده داروخانه ها، یا تایید به روز مجوز داروخانه های دارای درخواست را در اختیار سکوها قرار دهد.

کد خبر 6091130 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن