Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@23:39:45 GMT

باید به هر سرماخوردگی شک کرد و آن را اُمیکرون دانست

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۳۹۵۲

بهرام عین اللهی با بیان اینکه بیماری کرونا تا مدت‌ها در جهان باقی خواهد ماند گفت: امروزه هر سرما خوردگی را باید مشکوک به امیکرون بدانیم، اگر کسی احساس مریضی دارد در مهمانی‌های جمعی شرکت نکند و باعث بیماری افراد دیگر نشود. بعضا دیده شده که یک شخص باعث بیماری تعدادی بسیاری از افراد در مهمانی‌های ساده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: بار‌ها گفته شده است که بیماری کرونا تا مدت‌ها در جهان باقی خواهد ماند. ممکن است در مقاطعی شدت و ضعف پیدا کند، اما مانند ویروس آنفولانزا تا مدت‌ها وجود خواهد داشت.

او گفت: به طور متوسط باید بیش از ۶۰ درصد در کشور‌ها واکسیناسیون صورت گیرد، اما در برخی از کشور‌ها مانند کشور‌های آفریقایی این عدد ۶ تا ۷ درصد است لذا انتشار سویه‌های کرونا نیز از این کشور‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته عین اللهی سویه جدید امیکرون که حدود ۱۸ برابر انتشار بیشتری نسبت به سویه‌های گذشته دارد نیز وارد کشور ما شده و این ویروس به خصوص در افراد سالمند و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بیشتر تحت تاثیر کرونا و امیکرون قرار می‌گیرند.

او گفت : یکی از مشکلات جهانی ساده انگاری درباره این همه گیری است و احساس می‌شود مردم از محدودیت‌ها خسته شدند و این مسئله نیز دلیلی برای انتشار کرونا است.


وزیر بهداشت گفت: امروزه هر سرما خوردگی را باید مشکوک به امیکرون بدانیم، اگر کسی احساس مریضی دارد در مهمانی‌های جمعی شرکت نکند و باعث بیماری افراد دیگر نشود. بعضا دیده شده که یک شخص باعث بیماری تعدادی بسیاری از افراد در مهمانی‌های ساده شده است.

عین اللهی گفت: اکنون در موج هفتم هستیم هنوز به قله نرسیده ایم و بنابر این مردم در این شرایط باید بیشتر احتیاط کنند. ایمنی واکسن همیشگی نیست و آنتی بادی واکسن‌ها تا مدتی می‌تواند در مقابل کرونا مقاومت کند و به همین دلیل به همه مردم توصیه می کنیم که دز یاد آور را در سال کنونی تزریق کنند و ایمنی بدن خود را افزایش دهند.زمانی که وضعیت به قرمز نزدیک می‌شود تمامی رعایت‌ها و شیوه نامه‌ها باید بیشتر شود.

او گفت:خواهش من از تمامی والدین این است که تمامی بچه‌های بالای ۱۲ سال بار دیگر دز یاد آور واکسن خود را دریافت کنند و این موضوع در باره دانشجویان نیز صدق می‌کند و امیدواریم آن‌ها نیز برای دریافت واکسن‌های خود اقدام کنند.

عین اللهی درباره ذخیره واکسن‌های کرونا گفت: از آذر سال گذشته هیچ واکسنی را وارد نکرده ایم. اکنون در کشور به اندازه کافی واکسن ذخیره شده است و انواع واکسن را در کشور داریم و وضعیت خوبی را از این نظر پشت سر می‌گذاریم. از زمانی که ورود موج هفتم را احساس کردیم، مراکز واکسیناسیون را افزایش دادیم و اکنون نیز متناسب با مراجعه مردم مراکز را افزایش می‌دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: وزیر بهداشت ، سرماخوردگی ، امیکرون ، بهرام عین اللهی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر بهداشت سرماخوردگی امیکرون بهرام عین اللهی باعث بیماری عین اللهی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور