Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین مدرس خیابانی در پنجمین جلسه کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این مهم از چند مجرا قابل انجام است که یکی از آنها افزایش ظرفیت تولید و توسعه واحد های فعال به شمار می رود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از الزامات توسعه سیستان و بلوچستان استفاده از تمام توان و ظرفیت های مغفول و بر زمین مانده در بخش صنعت، تولید و صنف برای ایجاد اشتغال پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یکی از تصمیم های اخذ شده در کارگروه امروز ، پیش بینی الحاق ۸.۵ هکتار زمین در مجاورت شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی به سبب تقاضا محور بودن این شهرک از سوی کار آفرینان و سرمایه گذاران است.

وی یاد آور شد: شهرک های صنعتی بستر توسعه اشتغال پایدار در زیر گروه‌های صنعتی،تولیدی، مشاغل صنفی و شرکت‌های خدمات رسان به شمار می‌روند.

مدرس خیابانی بیان کرد: از دیگر مواردی که باید روی آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد ، ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی صنایع دستی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استقرار صنایع و صنوف بر اساس آمایش صنعتی و سرزمینی و رعایت الزامات زیست محیطی از دیگر موارد مهمی است که همواره باید مد نظر دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

وی یاد آور شد: مرتفع کردن مشکل برق واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان از طریق تامین مالی در ارایه تسهیلات بانکی جهت خرید ژنراتورهای تولید برق از دیگر مصوبات این نشست محسوب می شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: بر اساس مصوبات هیات وزیران واحدهای تولیدی مواد غذایی فاسد شدنی و سردخانه ای با اولویت به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی می شوند.

وی گفت: تعیین تکلیف زمانی در ساخت و ساز و عملیات بهره برداری قراردادهای منعقد شده ای که زمین مورد نیازشان را تحویل گرفته اند و همچنین فسخ قرارداد و معرفی به دستگاه قضایی جهت واحدهای تولیدی که به صورت غیر قانونی تغییر کاربری داده و تبدیل به انبار، مسکونی و غیر فعال شده اند، را از دیگر مصوبات کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بر شمرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: راه اندازی ۳۹ واحد تولیدی راکد در سه ماه نخست سالجاری ، با اشتغال ۲۱۶ نفر و هدف گذاری احیای ۱۶۷ واحد تولیدی غیر فعال تا پایان سال ۱۴۰۱ از دیگر مصوبات و تصمیمات اخذ شده این کارگروه به شمار می رود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: سه شهرک صنعتی مستقر در شهرستان زاهدان از جمله شهرک های صنعتی فعال و تقاضا محور محسوب می شوند.

علیرضا راشکی بیان کرد: شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی با بیش از ۷۵۰ قرارداد فعال و ۷۴ هکتار اراضی واگذار شده ، در حال حاضر فاقد زمین برای طرح توسعه و واگذاری به متقاضیان جدید است.

وی یاد آور شد: موافقت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان در معرفی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی جهت دریافت تسهیلات بانکی به منظور خرید دیزل ژنراتور ، مرتفع شدن مشکل برق ۱۵ واحد تولیدی را در بر دارد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع موانع تولید استانداری سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه