Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:55:47 GMT

پروژه ترانس افغان را عملیاتی می کنیم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۴۵۸۹

پروژه ترانس افغان را عملیاتی می کنیم

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان با عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبکستان دیدار و گفتگو کرد. 

«حافظ ضیا احمدی»، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی نوشت: امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان در دیدار عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبکستان درباره طرح‌های زیربنایی میان افغانستان و ازبکستان گفتگو کرده و بر لزوم آغاز کار عملیاتی راه آهن ترمذ-مزارشریف-کابل-پشاور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز «محمد صادق خان» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان اعلام کرده بود که ازبکستان، پاکستان و افغانستان اقدامات عملی ساخت خط ریلی ترانس‌افغان مبنی بر برقراری ارتباطات ریلی بین «ترمذ» و «پیشاور» را آغاز کردند.

ارزش تخمینی طرح خط ریلی «ترمذ - مزار شریف - کابل – پیشاور» معادل 5 میلیارد دلار است. این خط ریلی به طول 600 کیلومتر، دسترسی کشورهای آسیای مرکزی را به بنادر اصلی پاکستان فراهم می‌کند که منجر به توسعه روابط و تجارت منطقه‌ای می‌شود.

با اجرای کامل این طرح، حمل و نقل کالاها از پاکستان به ازبکستان به جای 35 روز، 3 تا 5 روز طول می‌کشد و هزینه حمل و نقل یک کانتینر بار استاندارد را می‌توان تقریباً 3 برابر کاهش داد. در عین حال، بر اساس پیش بینی‌ها، حجم حمل و نقل بار در این مسیر می‌تواند به 10 میلیون تن برسد.

روز گذشته هیاتی از طالبان برای شرکت در نشست بین المللی تاشکند با موضوع افغانستان به ازبکستان سفر کرده است.

قرار است نشست تاشکند امروز دوشنبه 3 اسد با محوریت افغانستان در ازبکستان برگزار شود. 

 نشست بین المللی با محور افغانستان در تاریخ 25 و 26 جولای با حضور هیئت های بیش از 20 کشور جهان و سازمانهای بین المللی در شهر « تاشکند» برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیرخان متقی ازبکستان ترانس افغان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به جام‌جهانی که برای نخستین بار در تاریخ افغانستان رقم خورد، با شعر «صادق بوقی» به شادی پرداختند. این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل