Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:09:19 GMT

چرا با تغییر فصول مریض می‌شویم؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۴۹۳۳

چرا با تغییر فصول مریض می‌شویم؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، طبق گفته‌ی کارشناسان، تغییرات چشمگیر دما دلیل مستقیم سرماخوردگی یا آنفولانزا نیست. تغییرات دما به گروه متفاوتی از ویروس‌ها اجازه رشد می‌دهد و این ویروس‌ها هستند که افراد را بیمار می‌کنند. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که راینوویروس و کروناویروس (rhinovirus و coronavirus) دو عامل اصلی سرماخوردگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینجاست که این دو ویروس در هوای خنک‌تر، مثلاً در بهار و پاییز، بیشتر دیده می‌شوند. به همین ترتیب نیز ویروس آنفولانزا زمانی که هوا سرد و خشک است، تکثیر و انتشار می‌یابد و مردم در فصل زمستان بیشتر به آنفولانزا مبتلا می‌شوند.

وقوع بیماری‌های تابستانی نیز به‌علت ترکیبی از چندین فاکتور گوناگون رخ می‌دهند. به طور مثال افرادی که به آلرژی‌های فصلی دچارند، علائمی چون کیپ شدن بینی، آبریزش بینی و خارش چشم را در مواقعی که با گرده‌ی گیاهان و گل‌ها مواجه می‌شوند، نشان خواهند داد.

سیستم ایمنی این افراد ممکن است واکنشی بیش‌از اندازه در برابر این آنتی‌ژن‌ها از خود نشان دهد؛ در نتیجه‌ی این واکنش‌های التهابی ممکن است فرد در برابر بسیاری از ویروس‌ها آسیب‌پذیر شود. هرچند که عفونت‌های تابستانی ملایم‌تر از سایر فصول می‌باشند.

گاهی اوقات، افراد ممکن است آلرژی خود را با سرماخوردگی اشتباه بگیرند

به عنوان مثال گفته می‌شود که اصطلاح «تب یونجه» به زمانی برمی‌گردد که کشاورزان در اواخر تابستان یونجه را جمع‌آوری می‌کردند و متعاقباً دچار تب و افزایش دمای بدن می‌شدند. اما در واقع، آنها فقط از مواجهه شدید با مواد آلرژی‌زا از مزارع رنج می‌بردند.

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‎‌های فصلی، بهتر است این توصیه‌ها را رعایت کنید:

دستان خود را به‌درستی و بادقت بشویید
سعی کنید در طی هفته فعالیت ورزشی داشته‌باشید
تغذیه سالم را فراموش نکنید و ویتامین‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید
حداقل به میزان ۶ تا ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز داشته‌باشید

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان تغییر فصول فصل گرما بیماری آنفلوآنزا سرماخوردگی سیستم ایمنی بدن اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاب پشت نقاب

  اما حالا با اندکی تأمل و سنجیدن جوانب دیگر مسأله، می‌توانم هم با بله پاسخ دهم و هم با خیر.تغییر دادن من قبلی هیچ‌وقت غیر‌ممکن نیست، اشتباه ‌هم نیست فقط ممکن‌ است گاهی درست پیش نرود که در این صورت‌،اصلا جای نگرانی نیست.بعضا نوجوانان و کودکانی‌ را می‌بینیم که برای ورودبه جمع دوستان‌شان ازعلایق وسلایق شخصی خودچشم‌پوشی می‌کنندوبه خود واقعی‌شان پشت پا می‌زنند. حتی شاید خود را انکار کنند و خیال‌پردازی‌های‌شان را برای دیگران واقعیت جلوه دهند.این فرآیندها تحت شرایطی صورت می‌‌گیرد که هویت خود را گم کرده باشیم و به‌دنبال اندکی توجه، هر دری را بکوبیم!فقدان هویت چیزی نیست جزیک حفره‌ توخالی‌،درون ما! چیزی ‌است که تا به خودمان از بیرون نگاه نکنیم، نمی‌توانیم جای درستش را حدس بزنیم و سعی داریم با هیچ و پوچ اطراف پرش کنیم...
پس قدم اول برای تغییر، توجه گدایی کردن نیست، بلکه یک قدم از خود بیرون رفتن است.زمانی که از بیرون به خودمان نگاه می‌کنیم، با یک فرد جدید روبه‌رو خواهیم شد، فردی که نیاز به کمک دارد اما در عین حال، می‌داند چه می‌خواهد و برای جلب‌نظردیگران خود را پشت نقاب‌های مختلف حبس نمی‌کند. به عبارتی؛ او به خود ارزش می‌دهد.آزادانه می‌گردد و آنچه می‌خواهد راپیدا می‌کند،هرآنچه‌ که درونش را غنی و غنی‌تر کند. 

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • نقاب پشت نقاب
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟