Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@21:21:25 GMT

آمار تلفات سیل در افغانستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۶۷۷۶

آمار تلفات سیل در افغانستان افزایش یافت

وزارت حوادث طبیعی دولت موقت طالبان اعلام کرد که شمار قربانیان سیل اخیر افغانستان به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی دولت موقت طالبان آخرین آمار تلفات سیل اخیر در افغانستان را اعلام کرد.

به گفته این وزارتخانه، در سیل اخیر در ۱۰ ولایت افغانستان ۲۰ نفر کشته و تعدادی نیز مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارت اعلام کرد که در سیل اخیر خسارت مالی هنگفتی به مردم این مناطق وارد آمده و منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی زیادی نیز تخریب شده است.

ولایت‌های میدان وردک، ننگرهار و پنجشیر بیشترین آسیب را از سیل متحمل شدند.

این در شرایطی است که روز گذشته مولوی محمدنسیم حقانی، سخنگوی وزارت حوادث طبیعی دولت موقت طالبان گفته بود که براثر سیل ۱۳ نفر براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف افغانستان جان باخته و ۲۰ نفر دیگر مصدوم شدند.

حقانی اظهار داشت: سیل طی دو روز گذشته بیشترین خسارات را در ولایت‌های میدان وردک، پکتیا، ننگرهار، نورستان، پکتیکا و پروان برجای گذاشته است.

شاهراه جلال‌آباد-کابل نیز بر اثر جاری‌شدن سیلاب در چندین منطقه تخریب شده و رفت و آمد در این جاده مهم متوقف شده است.

طبق این گزارش، سیل در این مناطق ده‌ها هکتار زمین زراعتی، خانه‌های مسکونی، پل عبوری، کانال‌های آب و سد‌های برق کوچک تخریب را تخریب کرده است.

افغانستان طی چند هفته اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور ۱۹۰۰ تن جان باخته، ۲۰۰۰ هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل افغانستان طالبان تلفات حوادث طبیعی سیل اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا