Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@11:09:03 GMT

داشتن عمر طولانی با چند راز ساده

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۰۱۹

داشتن عمر طولانی با چند راز ساده

اجتناب از پرخوری خوردن برنج دلیل عمر بالای ژاپنی هاست؟ چگونه عمری طولانی‌ داشته باشیم افراد با این خصوصیات عمر طولانی تری دارند! نقش رژیم غذایی در طولانی شدن عمر! با دانستن این ۴ راز تا ۱۰۰ سالگی عمر کنید راز مشترک افرادی که عمر طولانی دارند فعالیت جسمانی از مصرف دخانیات بپرهیزید  اجتناب از استرس و اضطراب مزمن گسترش دایره روابط اجتماعی مقدار زیادی غذای سالم گیاهی بخورید از مصرف الکل بپرهیزید خوشبختی را در اولویت قرار دهید قهوه یا چای بنوشید کمبود ویتامین D بدن الگوی خواب خوبی ایجاد کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بسیاری از مردم تصور می کنند که امید به زندگی تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، ژن ها نقشی بسیار کمتر از آنچه در ابتدا تصور می شد بازی می کنند.به نظر می رسد که عوامل محیطی مانند رژیم غذایی و سبک زندگی تاثیر بسیار زیادی در میزان طول عمر افراد دارند واز عوامل بسیار کلیدی هستند.

اجتناب از پرخوری

رابطه بین دریافت کالری و طول عمر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، مطالعات حیوانی نشان داده کاهش ۱۰ تا ۵۰ درصدی مصرف کالری می تواند به افزایش حداکثر طول عمر انسان کمک کند.مطالعات انجام شده روی طول عمر انسان ها نیز رابطه بین کاهش مصرف کالری، افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها را تایید کرده است.کاهش مصرف کالری به کاهش وزن اضافه و چربی های شکمی نیز کمک می کند که هر دو از عوامل موثر در کوتاه شدن عمر می باشد.از سوی دیگر گفته شده محدود کردن مصرف کالری در طولانی مدت ممکن است عوارض نامطلوبی همچون گرسنگی، دمای پایین بدن و کاهش میل جنسی را به همراه داشته باشد.

در این زمینه بخوانید؛

خوردن برنج دلیل عمر بالای ژاپنی هاست؟ چگونه عمری طولانی‌ داشته باشیم افراد با این خصوصیات عمر طولانی تری دارند! نقش رژیم غذایی در طولانی شدن عمر! با دانستن این ۴ راز تا ۱۰۰ سالگی عمر کنید راز مشترک افرادی که عمر طولانی دارند به همین دلیل این که آیا محدودیت مصرف کالری باعث افزایش طول عمر یا کند شدن روند پیری می شود هنوز به طور کامل مشخص نشده است. فعالیت جسمانی

تعجبی ندارد که فعالیت های فیزیکی و ورزش کردن می تواند به سلامت و افزایش طول عمر انسان کمک کند.تنها ۱۵ دقیقه تمرینات روزانه به قدری برای بدن فایده دارد که می تواند ۳ سال به عمر انسان اضافه کند. به علاوه خطر مرگ زودرس به ازای هر ۱۵ دقیقه تمرینات ورزشی اضافه در روز حدود ۴ درصد کاهش می یابد.یک بررسی اخیر نشان داده خطر مرگ زودرس در افرادی که ورزش می کنند – حتی کمتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته – حدود ۲۲ درصد کاهش می یابد.

افرادی که طبق توصیه های کارشناسان، ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می کنند ۲۸ درصد کمتر دچار مرگ زودرس می شوند و این مقدار در افرادی که بیشتر ورزش می کنند به حدود ۳۵ درصد افزایش می یابد.برخی تحقیقات نیز نشان داده فعالیت های شدید ورزشی ۵ درصد بیشتر از ورزش های با حجم کم یا متوسط این احتمال را کاهش می دهد.

از مصرف دخانیات بپرهیزید

سیگار کشیدن به شدت با بیماری و مرگ زودرس مرتبط است. به طور کلی، افرادی که سیگار می کشند ممکن است ۱۰ سال از عمر خود را از دست بدهند. احتمال مرگ زودرس آنها ۳ برابر بیشتر از کسانی است که هرگز سیگار نمی کشند. به خاطر داشته باشید که هرگز برای ترک دیر نیست.

افرادی که تا ۳۵ سالگی سیگار را ترک می کنند ممکن است عمر آنها تا ۵تا۸ سال افزایش یابد. علاوه بر این، ترک سیگار در ۶۰ سالگی ممکن است۳تا۷ سال به زندگی شما اضافه کند. در واقع، ترک سیگار در ۸۰ سالگی ممکن است هنوز مزایایی را به همراه داشته باشد.

 اجتناب از استرس و اضطراب مزمن

اضطراب و استرس تا حد قابل توجهی باعث کاهش عمر افراد می شود. به عنوان مثال تحقیقات نشان داده زنانی که از استرس یا اضطراب رنج می برند ۲ برابر بیشتر از دیگران به مرگ ناشی از بیماری قلبی، سکته و یا سرطان ریه دچار می شوند.به طور مشابه خطر مرگ زودرس در مردان مضطرب و استرسی در مقایسه با مردان آرام تر ۳ برابر بیشتر است.خبر خوب این که خنده و خوش بینی می تواند تا حد زیادی به کاهش استرس کمک کرده و طول عمر را افزایش دهد، مطالعات نیز نشان داده افراد بدبین ۴۲ درصد بیشتر از افراد خوش بین در معرض مرگ زودرس هستند.

گسترش دایره روابط اجتماعی

محققان دریافته اند حفظ روابط اجتماعی سالم می تواند تا ۵۰ درصد به افزایش طول عمر شما کمک کند.در واقع داشتن تنها ۳ رابطه اجتماعی خطر ابتلا به مرگ زودرس را تا بیش از ۲۰۰ درصد کاهش می دهد.مطالعات همچنین نشان داده روابط اجتماعی سالم تغییرات مثبتی روی قلب، مغز، هورمون ها و سیستم ایمنی بدن ایجاد کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.یک دایره اجتماعی قوی می تواند به شما کمک کند تا واکنش منفی کمتری به استرس نشان دهید و شاید همین مسئله علت اثر مثبت آن روی طول عمر را توضیح دهد.مطالعه ای نشان داده حمایت از دیگران می تواند از دریافت آن مفیدتر باشد. به علاوه محافظت از دوستان و خانواده تان همان را به سوی شما باز می گرداند.

مقدار زیادی غذای سالم گیاهی بخورید

مصرف طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی، مانند میوه ها، سبزیجات، مغزها، دانه ها، غلات و حبوبات، ممکن است خطر بیماری را کاهش داده و باعث افزایش طول عمر شود. به عنوان مثال، بسیاری از مطالعات رژیم غذایی غنی از گیاهان را به خطر کمتری مرگ زودرس و همچنین کاهش خطر سرطان، سندرم متابولیک، بیماری های قلبی، افسردگی و وخیم شدن مغز مرتبط می دانند.

این اثرات به مواد مغذی و آنتی اکسیدان های غذاهای گیاهی نسبت می شود که شامل پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، فولات و ویتامین C است. همین مطالعات همچنین ۲۹-۵۲٪ خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری های قلبی، کلیوی یا هورمونی را گزارش می دهد. علاوه بر این، برخی از تحقیقات نشان می دهد که خطر مرگ زودرس و برخی بیماری ها با مصرف بیشتر گوشت افزایش می یابد.

گیاهخواران و وگانی ها معمولاً از گوشتخواران بیشتر مراقب سلامتی هستند ، که حداقل می تواند تا حدی این یافته ها را توضیح دهد. به طور کلی، خوردن مقدار زیادی غذای گیاهی به احتمال زیاد برای سلامتی و طول عمر مفید است.

از مصرف الکل بپرهیزید

مصرف زیاد الکل به بیماری های کبد، قلب و لوزالمعده و همچنین به طور کلی با افزایش خطر مرگ زودرس مرتبط است. با این حال، مصرف متوسط ​​با کاهش احتمال ابتلا به چندین بیماری و همچنین کاهش ۱۷-۱۸٪ در خطر مرگ زودرس همراه است.

خوشبختی را در اولویت قرار دهید

احساس خوشبختی می تواند طول عمر شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در حقیقت، افراد شادتر طی یک دوره مطالعه ۵ ساله در مرگ زودرس ۳تا۷٪ کاهش داشتند. کسانی که در ۲۲ سالگی احساس خوشبختی می کنند ۲.۵ برابر بیشتر احتمال دارد که شش دهه بعد زنده بمانند. سرانجام ، بررسی ۳۵ مطالعه نشان داد که افراد خوشبخت ممکن است تا ۱۸ درصد بیشتر از همتایان کمتر خوشبخت خود زندگی کنند.

قهوه یا چای بنوشید

هر دو قهوه و چای با کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن ارتباط دارند. به عنوان مثال، پلی فنول ها و کاتچین های موجود در چای سبز ممکن است خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهند. به همین ترتیب، قهوه با خطر کمتر دیابت نوع  بیماری های قلبی و برخی سرطان ها و بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون در ارتباط است. علاوه بر این، هر دو نوشیدنی قهوه و چای از ۲۰-۳۰٪ خطر مرگ زودرس در مقایسه با افرادی که قهوه یا چای نمی نوشند بهره مند می شوند.

کافئین زیاد می تواند منجر به اضطراب و بی خوابی شود. پس میزان مصرف خود را تا حد توصیه شده ۴۰۰ میلی گرم  (حدود ۴ فنجان قهوه) در روز کاهش دهید. همچنین لازم به ذکر است که به طور کلی شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین فروکش کند. بنابراین، اگر در خواب کافی و با کیفیت بالا مشکل دارید، می توانید میزان مصرف خود را به اوایل روز تغییر دهید.

کمبود ویتامین D بدن

یکی از عوامل اصلی کاهش طول عمر کمبود ویتامین D در بدن است. آخرین مورد در رابطه با اهمیت ویتامین D برای سلامت بدن است. مقدار کافی ویتامین D در بدن، مانع ابتلا به انواع بیماری ها می شود و زندگی سالم تر و عمری طولانی تر به ما خواهد داد.سالانه یک میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری های مزمن دچار می شوند که با افزایش سطح ویتامین D۳ می توان از ابتلای آنان به این بیماری ها جلوگیری کرد. شواهد نشان می دهد اگر میزان ویتامین D در بدن کافی باشد، احتمال مرگ به هر دلیلی کاهش می یابد. تاکنون صدها فایده برای ویتامین D کشف شده است. چه بسا فواید این ویتامین بالغ بر هزاران مورد باشد، چراکه در حدود ۱۰ درصد از ژن های بدن ما تحت تاثیر این ویتامین هستند.مصرف ویتامین D برای کاهش فشار خون بالا، جلوگیری از بیماری قلبی آترواسکلروتیک، حمله ی قلبی و سکته، بسیار ضروری است. دکتر مایکل هولیک «Michael Holic» که مدت ها بر روی فواید ویتامین D تحقیق کرده است، می گوید:کمبود این ویتامین خطر ابتلا به حملات قلبی را ۵۰ درصد افزایش می دهد. اگر حمله ی قلبی به شما دست دهد و کمبود ویتامین D هم داشته باشید، آنگاه احتمال فوت شما بر اثر حمله ی قلبی بیش از ۱۰۰ درصد است.

الگوی خواب خوبی ایجاد کنید

خواب برای تنظیم عملکرد سلول و کمک به بهبودی بدن بسیار مهم است. یک مطالعه اخیر گزارش کرده است که طول عمر به احتمال زیاد با الگوی خواب منظم مانند خوابیدن و بیدار شدن از خواب در هر ساعت ارتباط دارد. به نظر می رسد مدت زمان خواب بیش از حد نیز عاملی مضر باشد. به عنوان مثال، خوابیدن کمتر از ۵-۷ ساعت در شب با ۱۲٪ بیشتر خطر مرگ زودرس مرتبط است. در حالی که خواب بیش از ۸-۹ ساعت در شب نیز می تواند طول عمر شما را تا ۳۸٪ کاهش دهد.

خواب کم نیز ممکن است باعث شود خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و چاقی را افزایش دهد. همه اینها به یک عمر کوتاه مرتبط هستند. از طرف دیگر، خواب بیش از حد می تواند با افسردگی، فعالیت بدنی کم و شرایط سلامتی شما مرتبط باشد. همه اینها ممکن است بر طول عمر شما تأثیر منفی بگذارد.

منبع: televisit24 لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر عمر طولانی اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط چگونه عمری طولانی‌ داشته باشیم؛ نگاهی به نتایج شگفت انگیز ۵ تحقیق ۱۴۰۱/۴/۲۸ اسرار مشترک افرادی که عمر طولانی و زندگی سالم دارند ۱۴۰۱/۴/۱۹ هر کدام از مُسکن ها برای کدام درد مناسب است؟ ۱۴۰۱/۵/۱ این غذاها مغز را نابود می کنند ۱۴۰۱/۵/۱ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۵/۱) ۱۴۰۱/۵/۱ این نوع کمردرد در بارداری یعنی خطر! ۱۴۰۱/۵/۱ آخرین ویدیو ها نظر عجیب تتلو درباره سریال یاغی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۲ بزرگترین کشتی یخ شکن هسته ای دنیا ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۷ درگیری مسی و راموس در تمرین + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۱:۰۹ لحظه جالب خواستگاری از یک دختر جوان در کنسرت ابراهیم تاتلیسس ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۰:۵۹ اقدام جنون آمیز یک جوان بالای ساختمان نیمه کاره ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۰:۴۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۳:۱۰ داشتن عمر طولانی با چند راز ساده ۱۳:۰۶ اصلاح سن بازنشستگی در دستور کار است ۱۲:۵۲ کودکان بالای ۱۲ سال، واکسن یادآور بزنند ۱۲:۴۷ انتشار تصاویری مسحور کننده از مریخ ۱۲:۴۱ آمار عجیب مالیات خانه های خالی؛ فقط ۵.۸میلیون! ۱۲:۴۰ اگر دست های مرموز از دخالت‌ دست برندارند، هم پاتوق هایشان را معرفی می کنم، هم اسامی را ۱۲:۳۷ جزییات جدید از استخدام پرستاران در وزارت بهداشت ۱۲:۲۲ عکس پروفایل تابستونی ۱۲:۲۲ اگر به روحانی اجازه می دادند، توان دفاعی کشور را هم نابود می کرد، همان طور که صنعت هوایی و سازمان فضایی را تعطیل کرد ۱۲:۱۷ ارتقای کیفی «دیوار» با مشارکت کاربران ۱۲:۱۷ بزرگترین کشتی یخ شکن هسته ای دنیا ۱۲:۱۷ نماینده تبریز: گشت ارشاد مربوط به دولت آقای خاتمی و آقای عبدالله نوری مبدع آن بوده است ۱۲:۱۱ آخرین وضعیت ساخت خانه های ۳۰ متری در تهران ۱۲:۱۰ با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟ ۱۲:۰۴ ۹۸ سنگ قبر با تصاویر مکشوفه بانوان اصلاح شد ۱۱:۴۸ فرصت ۹ ماهه دولت به صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای بازگشت ارز ۱۱:۱۶ شاخص کل بدون توقف / کف شکنی های بورس ادامه دارد! ۱۱:۱۵ کنعانی: گفت‌ و گوها از طریق کانال های ارتباطی ادامه دارد ۱۱:۰۹ درگیری مسی و راموس در تمرین + فیلم ۱۱:۰۵ بیل گیتس ۶ میلیارد دلار بخشید ۱۱:۰۵ رقابت مهدی طارمی با رقیب علی دایی + عکس ۱۱:۰۳ سنگی که کیلویی ۵ میلیون دلار می ارزد! ۱۱:۰۱ افزایش شکنجه طارمی در پرتغال ۱۰:۵۹ سود سهام عدالت برای چه اشخاصی واریز شد؟ / جزییات سومین مرحله واریز سود جاماندگان ۱۰:۵۶ ریخت و پاش پسران محمود خاوری در تورنتو + عکس ۱۰:۵۶ ۳ عملیات موفق امنیتی ایران در یک ماه ۱۰:۵۲ عکسی که شایعات ممنوع الخروجی دادستان سابق تهران را رد می کند ۱۰:۵۱ هزینه ساخت نهضت ملی مسکن چقدر است؟ ۱۰:۴۳ چگونه می توان دل مرد متولد مرداد رو بدست آورد؟ ۱۰:۲۶ معنی علامت ها و نوشته های روی لباسشویی ۱۰:۲۲ بعد از برنده شدن در قرعه کشی سامانه یکپارچه چه باید کرد؟ / نحوه تکمیل وجه برندگان قرعه کشی خودرو ۱۰:۲۰ کدام رمزارزها را زیر نظر بگیریم؟ ۱۰:۱۴ آخرین تولیدات گروه بهمن در نصف جهان به نمایش درخواهد آمد ۱۰:۱۰ هشدار سطح قرمز هواشناسی برای ۴ استان ۱۰:۰۶ آیا مردم کالابرگ را به جای یارانه نقدی می پذیرند؟ ۱۰:۰۳ نرخ رسمی ۱۴ ارز افزایش یافت ۱۰:۰۰ واردات خودرو، محرمانه ای که حتی مجلس از آن خبر ندارد ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۵ میلیاردی غرب تهران ۱۰:۰۰ چانگان یونی تی (Uni-t )؛ کراس اوور لوکس و اسپرت سایپا ۰۹:۵۷ چرا قیمت خودرو افزایش یافت؟ ۰۹:۴۹ تورم خرداد نمى توانست با همان نرخ تداوم یابد / اتفاق چهار ماه اول سال نشان داد تئورى‌هاى علم اقتصاد تا چه اندازه کاربردى و صحیح هستند ۰۹:۴۶ رشد ۶۳ درصدی درآمد چکاوه از ابتدای سال مالی تا انتهای تیر ماه ۱۴۰۱ ۰۹:۳۱ چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور آغاز به کار کرد ۰۹:۳۰ شاخص کل؛ پله‌پله تا ... / پالایشی‌ها از منجی تا عامل سقوط ۰۹:۲۸ بیت کوین در کانال ۲۱ هزار دلاری ۰۹:۲۴ این لباس ها طبق قانون حجاب در ایران ممنوع است ۰۹:۰۱ هفته بدون تغییر قیمت برای طلا ۰۹:۰۰ ماشین لباسشویی لوکس چند؟ (جدول) ۰۸:۵۵ قیمت نفت کاهش یافت ۰۸:۱۰ بهترین صبحانه برای آقایان اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عمر طولانی اخبار سلامت بیماری های قلبی کمبود ویتامین D افزایش طول عمر روابط اجتماعی عنوان مثال خطر مرگ زودرس بیماری ها خطر ابتلا عمری طولانی برابر بیشتر طول عمر شما عمر طولانی رژیم غذایی مصرف کالری ۱۴۰۱ ۰۵ ۰۳ طور کلی عمر انسان نشان داده ۱۴۰۱ ۵ ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی، با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به آبله مرغان در فصل بهار افزایش می‌یابد، گفت: عامل ابتلاء به آبله مرغان یک بیماری ویروسی حاد است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد.

به گزارش مهر، وی افزود: در گذشته این بیماری مخصوص کودکان بود اما با افزایش سطح بهداشت در جامعه کودکان در مراحل ابتدایی زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در بزرگسالی با آبله مرغان درگیر می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نشانه‌های ابتلا به آبله‌مرغان در بزرگسالان به مراتب شدیدتر از کودکان است، خاطرنشان کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد، هر چه سن ابتلا افزایش یابد علامت‌های بیماری نیز شدیدتر است.

مردانی یادآور شد: جوش‌های پوستی آبله مرغان در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره حاد این بیماری هفت روز است، تاکید کرد: در برخی افراد، بهبود بین دو تا سه هفته نیز ادامه دار است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری از دست دادن و دیده بوسی با مبتلایان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این بیماری واگیردار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد.

آبله‌مرغان سراغ چه کسانی می‌رود؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: آبله مرغان بیماری ویروسی شناخته شده ای است که عامل انتقال آن ویروس "واریسلا زوستر" بوده و به راحتی و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

چطور آبله مرغان می گیریم؟

این بیماری می تواند از طریق هوا منتقل یا تماس با بزاق، مخاط، یا مایع تاول فرد آلوده به فرد دیگر منتقل می شود و اغلب ویروس عامل این بیماری از یک یا دو روز قبل از ظاهر شدن بثورات جلدی تا زمانی که تمام تاولها خشک شوند، قابل انتقال به دیگران است.

علائم آبله مرغان چیست؟

علائم شایع بیماری آبله مرغان، بثورات قرمز خارش دار یا تاول هایی در سراسر بدن است. حدود ۱۰ تا ۲۱ روز طول می کشد تا علائم این بیماری ظاهر شوند.

البته این بیمار علائم دیگری مانند تب، خستگی، از دست دادن اشتها و درد عضلات نیز دارد.

از آنجا که اکثر مردم نسبت به آبله مرغان واکسینه می شوند، شیوع این بیماری در میان نوزادان، کودکان، زنان باردار و افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر است.

معمولا، بدترین علایم آبله مرغان بعد از دو هفته فروکش می کند. شما می توانید برخی از درمان های طبیعی را برای کاهش برخی از علائم و رهایی از خارش امتحان کنید.

چطور از انتشار آبله‌مرغان جلوگیری کنیم؟ بایدها و نبایدهای آبله مرغان ؛ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟

درمان های خانگی برای آبله مرغان

۱. جوش شیرین: جوش شیرین می تواند به کنترل خارش و سوزش ناشی از آبله مرغان کمک کند.

یک و نیم قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب ریخته وهم بزنید. با استفاده از یک لیف حمام نرم محلول را روی بثورات و نواحی خارشناک مالیده و اجازه دهید خشک شود.

یکی دیگر از روش ها ترکیب نصف یا یک فنجان جوش شیرین در آب وان حمام برای استحمام و کاهش خارش ها.

۲. هویج و گشنیز: سوپ تهیه شده از هویج و گشنیز در درمان آبله مرغان بسیار مفید است. این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان بوده که در فرایند درمان کمک می کنند.

سوپ خانگی برای آبله مرغان: ۱۰۰ گرم هویج (حدود یک فنجان هویچ خرد شده) را با یک و نیم فنجان برگ گشنیز تازه را در دو و یک چهارم فنجان آب جوشانده تا نیمی از آن تبخیر شود. این سوپ را یک بار در روز به مدت یک ماه مصرف کنید. شما همچنین می توانید هویج آب پز و برگ گشنیز بخارپز نیز مورد استفاده قرار دهید.

۳. بلغور جو دوسر: حمام بلغور جو دوسر یک درمان خانگی محبوب برای کاهش خارش ناشی از آبله مرغان است.

دو فنجان بلغور جو دوسر را پودر کرده و بلغور جو دوسر پودر شده را در دو لیتر آب ولرم بریزید، سپس آن را در آب وان حمام ریخته و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن استحمام کنید.

۴. سرکه قهوه ای: یکی از راه حل های موثر برای درمان آبله مرغان سرکه قهوه ای است، این سرکه تحریک پوست را از بین برده و به التیام زخم و جلوگیری از ایجاد آن کمک می کند.

کافی است تا یک دوم فنجان سرکه قهوه ای به را به آب ولرم وان حمام اضافه کرد و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن حمام کنید.

۵. عسل: عسل به کاهش خارش و التیام تاول های ناشی از آبله مرغان کمک می کند. عسل خالص را بر روی تاول ها قرار داده تا خارش و التهاب کاهش پیدا کند. نکته: این روش را دو تا سه بار در روز می توانید انجام دهید.

۶. جوشانده گیاهی: جوشانده های گیاهی به عنوان آرام بخش های و تسکین دهنده برای لین بیماری استفاده می شوند، برخی گیاهان مفید مانند بابونه، ریحان ، گل همیشه بهار و بادرنجبویه را برای تسکین متحان کنید.

کافی است تا یک قاشق غذاخوری از هر یک از این گیاهان را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید چند دقیقه با حرارت زیاد بجوشد، می توانیز به آن دارچین، عسل و آب لیمو اضافه کرده و آن را بنوشید.

نوشیدن این چای گیاهی چند بار در روز نتایج شگفت آوری دارد.

٧. اسانس و روغن اسطوخودوس: اسطو خودوس یکی دیگر از درمان های موثر برای کاهش تحریک پوست و خارش ناشی از آبله مرغان است.

کمی روغن اسطوخودوس را با روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کرده و آن را روی تاول ها بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، می توانید این روش را دو بار در روز تکرار کنید.

یکی دیگر از این روش ها اضافه کردن چند قطره اسانس اسطوخودوس و بابونه به آب ولرم و وان حمام و استحمام به مدت ۱۰ دقیقه در آن است.

کد خبر 848312 برچسب‌ها سلامت خبر مهم قلب

دیگر خبرها

  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد