Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@01:50:18 GMT

(عکس) سیستم مورد علاقه‌ی ساپینتو چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۸۰۵۸

(عکس) سیستم مورد علاقه‌ی ساپینتو چیست؟

با بررسی گل‌های استقلال مقابل کاراگومروک ترکیه اینطور برمی‌آید که استقلال تهران همانند فصل گذشته با سه مدافع در مسابقات حاضر می‌شود.

استقلال تهران جهت برپایی اردوی تدارکاتی به شهر آنکارا ترکیه سفر کرده و طی دو دیدار تدارکاتی به میدان رفته است. شاگردان ریکاردو ساپینتو در مسابقه اول برابر تیم گنچلربیر به تساوی بدون گل دست یافتند و در دیدار دوم موفق به کسب برتری دو بر صفر برابر تیم کاراگومروک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تقابل برابر تیم تحت هدایت آندره آ پیرلو، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا و یوونتوس، امیرعلی صادقی دو مرتبه گلزنی کرد و تیمش را به برتری رساند. انتشار لحظات گلزنی این بازیکن از سوی کانال رسمی باشگاه حاوی پیام مهمی برای طرفداران این تیم بود.

از زمان معرفی ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی، یکی از بزرگترین سوالات طرفداران استقلال این بوده که مرد پرتغالی در نظر دارد تیمش را با چه آرایشی در مسابقات روانه میدان کند. پاسخ این سوال در تصاویری که منتشر شده کاملا مشخص است.

استقلال در دیدار برابر کاراگومروک با ترکیب اصلی سید حسین حسینی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، کوین یامگا، جعفر سلمانی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی به میدان رفت.

با توجه به اینکه گل‌های صادقی در دقایق ۷۷ و ۹۰ به ثمر رسیده است و با در نظر داشتند اینکه مشخص نیست چه بازیکنانی در نیمه دوم به میدان رفته‌اند، در لحظه گل اول ترکیب این تیم متفاوت‌تر از ترکیب اولیه است.

صحنه آغاز حمله استقلال روی دروازه کاراگومروک پیش از گل اول

روی صحنه گل اول پس از پاس صالح حردانی به مهدی مهدی پور، او توپ را پشت مدافعان برای ارسلان مطهری ارسال می‌کند و او با پاس عرضی امیرعلی صادقی را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. از ابتدای ایجاد این موقعیت آرایش بازیکنان در خط دفاعی نشان می‌دهد که چشمی به عنوان مدافع وسط و ابوالفضل جلالی و حردانی هم به عنوان مدافعان کناری بازی می‌کنند. این پاسخ سوال طرفداران را مشخص خواهد کرد که ساپینتو هم همانند آندره آ استراماچونی و فرهاد مجیدی روی ترکیب با سه دفاع نظر مثبت دارد.

البته آنطور که از انتخاب بازیکنان در ترکیب اصلی برمی‌آید سیلوا و چشمی در کنار حردانی و جلالی دفاع چهار نفره را تشکیل می‌دادند، اما در اواسط مسابقه تصمیم سرمربی به این بوده که تغییر سیستم بدهد. شنیده‌ها از اردوی استقلال این است که آبی‌ها برای فصل پیش رو بیشتر ترکیب ۳-۴-۳ را در نظر خواهند داشت و به همین خاطر سرمربی تصمیم گرفته تا مقابل تیم پیرلو بازیکنانش را محک بزند.

دیگر نکته جالب روی هر دو صحنه گل استقلال حضور رضا میرزایی در پست وینگر چپ است. رضایی که از سپاهان به استقلال منتقل شد در پست تخصصی وینگر راست بازی می‌کرد و به نظر می‌رسد عدم جذب بازیکن در این بخش موجب شد تا با استراحت به جعفر سلمانی، ساپینتو رضایی را در ترکیب با این پست بکار بگیرد.

استقلال در اردوی ترکیه چند مسابقه تدارکاتی دیگر هم با درخواست سرمربی برگزار خواهد کرد و پس از بازگشت به تهران هم احتمالا این برنامه ادامه خواهد داشت، برای مشاهده تاکتیک واضح ساپینتو باید تا اولین مسابقه فصل منتظر ماند، اما او اینطور نشان داده که برای استفاده از سیستمی که پیش از این توسط دو سرمربی پیشین بکار گرفته می‌شد، بی میل نیست.

منبع: ایلنا

منبع: فرارو

کلیدواژه: ساپینتو فرهاد مجیدی مهدی پور کوین یامگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد

آفتاب‌‌نیوز :

مصدومیت شدید مهدی مهدی‌پور در بازی مقابل مس رفسنجان موجب شد این بازیکن فصل را از دست بدهد و مشکلات جواد نکونام افزایش پیدا کند، چون چند ماه قبل از این هم کوین یامگا را به طور کامل از کف داده بود. همان موقع که مهدی‌پور را از زمین خارج کردند کاملاً مشخص شد که این بازیکن فصل را به طور کامل از دست داده است و حتی صحبت بر سر آن بود که شاید هفته‌های آغازین نیم فصل دوم لیگ بیست و چهارم را نیز نتواند بازی کند، ولی به نظر می‌رسد حالا اتفاقات بهتری برایش رخ داده است.

استارت فیزیوتراپی

مهدی‌پور سه شنبه هفته گذشته زیر تیغ جراحی رفت و چند روز را پس از آن به طور کامل در استراحت مطلق به سر برد تا شرایط برای استارت فیزیوتراپی فراهم شود. مهدی از روز یکشنبه فیزیوتراپی خود را آغاز کرده و در واقع روند درمانی او استارت خورده است. از قرار معلوم به زودی این بازیکن می‌تواند آب درمانی هم انجام بدهد و پس از اینکه فیزیوتراپی و آب درمانی را به طور کامل انجام داد، آنگاه با اجازه پزشک معالج دویدن در زمین فوتبال را استارت خواهد زد.

گفتگو با سرمربی

جواد نکونام از اولین ساعاتی که مهدی‌پور مصدوم شد به طور جدی پیگیر وضعیت او بود و برخی از عوامل باشگاه نیز قضیه را دنبال می‌کردند تا هیچ مشکلی جهت عمل جراحی این بازیکن به وجود نیاید. با توجه به اینکه هنوز فصل بیست و سوم تمام نشده و لیگ بیست و چهارم نیز به واسطه دیدار‌های تیم ملی که از شهریور دوباره استارت خواهد خورد، اواخر تابستان و در طول پاییز با وقفه‌های گاه و بیگاه مواجه می‌شود، به احتمال فراوان مهدی مهدی‌پور می‌تواند در هفته‌های پایانی نیم فصل اول به میدان بازگردد و این خبر خوبی بود که به گوش جواد نکونام رسید. سرمربی استقلال به طور مستمر پیگیر وضعیت مهدی‌پور بوده و شرایطش را دنبال می‌کند.

مذاکرات برای تمدید قرارداد

مهدی مهدی‌پور از جمله بازیکنان موثر استقلال در فصل جاری بود و تا قبل از اینکه مصدوم شود، جواد نکونام از او کاملاً رضایت داشت به همین خاطر استقلالی‌ها نمی‌خواهند او را از دست بدهند. از قرار معلوم مذاکرات ابتدایی برای تمدید قرارداد انجام شده، ولی قرار است طی روز‌های آینده قضیه به صورت جدی‌تر دنبال شود. اگر مهدی‌پور در استقلال بماند، باید ببینیم استقلال از همان ابتدای فصل نامش را رد می‌کند یا اینکه ترجیح می‌دهد اسم این بازیکن را از نیم فصل دوم وارد لیست کرده و در دور رفت از وجود بازیکن دیگری بهره‌مند شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی استقلال برای فتح تبریز
  • ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود
  • ترکیب احتمالی مردان نکونام مقابل تراکتور | نقشه‌ سرمربی برای تثبیت صدرنشینی
  • ستاره استقلال برای تراکتور گام برداشت
  • مطهری: باید مثل سربازان جنگجو برای تراکتور بجنگیم
  • دلهره‌های سرمربی پرسپولیس در آستانه نبرد با سپاهان
  • جانلوکا دی مارتزیو تایید کرد؛ شانس بالای یوونتوس برای آغار همکاری با تیاگو موتا
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد