Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندان‌های کشور با حضور ۲۸۵ ورزشکار از ۳۱ استان در هفت رشته به مدت ۲ روز در زورخانه زندان مرکزی شهر یزد برگزار شد.

در پایان این مسابقات که به میزبانی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد و با همکاری برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ورزشی استان یزد برگزار شد، در آیین آختتامیه این رقابت ها مسئولان و ورزشکاران تیم‌های برتر کشور تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در آیین اختتامیه این رقابت ها گفت: توسعه رشته‌های ورزشی به خصوص ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از برنامه‌های محوری سازمان زندان ها برای مددجویان است.

حمیدرضا عزیزیان با قدردانی از میزبانی مطلوب اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد، افزود: برای تحقق اقدامات اصلاحی و تربیتی باید در کنار آن به فعالیت‌های ورزشی نیز پرداخته شود و هدف از توسعه، تقویت و حمایت از ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در زندان‌ها برای مددجویان، تحقق خودسازی و بهره‌گیری از مفاهیم عمیق فرهنگی این ورزش است .

وی با تبیین اهمیت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، یادآور شد: هدف این ورزش که با فرهنگ و ارزش‌های انسانی، دینی، ملی و اخلاقی عجین است، ترویج خوبی‌ها و زیبایی‌ها به خصوص توسل و تمسک به ائمه اطهار(ع) است .

عزیزیان موفقیت اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد در سال گذشته در مجموع ارزیابی در شاخص‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی سازمان زندان‌ها که منجر به کسب رتبه برتر در سطح کشور شد را تبریک گفت و آن را ثمره تلاش، برنامه‌ریزی و اقدامات مسئولانه تمامی دست‌اندرکاران در این مجموعه ذکر کرد.

مراحل استانی این مسابقات در خردادماه امسال با حضور بیش از ۲۲ هزار مددجو از سراسر کشور برگزار شد و نفرات برگزیده در مسابقات کشوری در یزد حضور یافتند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و دارای ۶ مرکز اقدامات تامینی و تربیتی است .

ورزش باستانی یزد از لحاظ جایگاه ملی بعد از کردستان و خراسان رضوی در مکان سوم قرار دارد که برای جذب مخاطب و گسترش آن بیش از همه به فرهنگ سازی، تأمین زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی نیاز است.

در تاریخ معاصر استان یزد در این رشته به افراد نام آوری چون «پهلوان بزرگ یزدی»، «پهلوان ابراهیم حلاج» و «پهلوان محمد عبدل معروف به پهلوان کوچک» است که نشان از قدمت ورزش پهلوانی زورخانه ای در یزد دارد.

این رشته مجموعه حرکت‌های ورزشی با اسباب و بی‌اسباب، آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته است و ورزش پهلوانی شامل میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن، چرخ زدن، میل بازی و شیرین کاری بین پاست.

در یزد ۷۰ درصد فعالان ورزش‌های پهلوانی یزد را جوانان تشکیل می‌دهند و این استان ۴۸ هیأت ورزشی و افزون بر ۶۲ هزار بیمه شده زیرپوشش در رشته‌های مختلف دارد .

برچسب‌ها یزد وزارت ورزش و جوانان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد وزارت ورزش و جوانان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی یزد وزارت ورزش و جوانان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی سازمان زندان ها زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش زورخانه ای سازمان زندان ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید عهد با شهدای پهلوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: شهدا پهلوانان رشید عرصه ایثار و شهادت هستند که چراغ راه و الگوی منش پهلوانی در بین ورزشکاران به خصوص ورزشکاران زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستند.
قریشی افزود: در استان ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های زورخانه‌ای فعالیت می‌کنند و در سطح استان ۲۸ زورخانه فعال و سه کانون آموزشی ورزش زورخانه‌ای وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده