Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، الجزایر در طول سال‌های گذشته در کنار مردم سوریه و در برابر تروریسم ایستاده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت المیادین، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در جریان دیدار با فیصل المقداد، همتای سوری خود در دمشق خاطرنشان کرد، شرایط کنونی، رایزنی میان رهبران دو کشور سوریه و الجزایر را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که نامه مکتوب عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر را تقدیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کرده است.

لعمامره همچنین تصریح کرد، الجزایر و سوریه افتخارات و قهرمانی‌های تاریخی مشترکی دارند.

وزیر خارجه الجزایر همچنین اظهار داشت: ما توافق کردیم که کارفرمایان سوری و الجزایری را به تحکیم روابط اقتصادی بین دو کشور ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: سوریه جایگاه بزرگی در دل‌های ما دارد و فضای بسیار مثبتی در خصوص رابطه سوریه با کشورهای عربی وجود دارد.

وزیر خارجه الجزایر تاکید کرد: مرحله هماهنگی مشترک بین سوریه و الجزایر امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

لعمامره همچنین گفت، نبودِ سوریه در اتحادیه عرب به فعالیت مشترک کشورهای عربی ضرر می‌رساند.

در همین راستا، فیصل المقداد عنوان کرد: ما امیدوار هستیم که زخم‌های کشورهای عربی در نزدیک‌ترین زمان ممکن بهبود یابد. هم و غم اصلی ما منفعت امت عربی است.

وزیر خارجه سوریه افزود: روش قدیمی مقابله با بحران‌ها بین کشورهای عربی دیگر فایده‌ای ندارد و هم و غم اصلی ما جایگاه امت عربی در جهان امروز است.

المقداد گفت، الجزایر در طول سال‌های گذشته در کنار مردم سوریه و در برابر تروریسم ایستاده است.

وی در ادامه تاکید کرد، هماهنگی با الجزایر و شماری از کشورهای عربی وجود دارد و این هماهنگی ادامه می‌یابد.

روابط بین سوریه و الجزایر در دوره اخیر مستحکم شده است.

وزیر خارجه سوریه در اوایل ماه جاری میلادی به منظور مشارکت در شصتمین سالروز عید استقلال الجزایر به این کشور سفر کرد و در جریان آن با عبد المجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر و همچنین رمطان لعمامره دیدار و رایزنی کرده بود.

پیشتر وزیر خارجه الجزایر خاطرنشان کرده بود که کشورش از هیچ تلاشی برای اتحاد و تقویت اراده مشترک کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های گروهی فروگذار نخواهد کرد.

وزارت خارجه الجزایر نیز اعلام کرده بود که این کشور مجددا درخواست سوریه برای مشارکت در نشست آتی سران کشورهای عربی در ماه سپتامبر در قاهره را مطرح خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رمطان لعمامره ، فیصل المقداد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رمطان لعمامره فیصل المقداد وزیر خارجه الجزایر وزیر خارجه سوریه کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین

هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین‌الملل این جنبش روز یکشنبه با "دانگ لی" معاون وزیر امور خارجه چین در پکن دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت متشکل از  موسی ابومرزوق، حسام بدران، فتحی حماد، باسم نعیم و شریف ابو شماله بود.

هیئت حماس در این دیدار مشورت‌ها و رایزنی‌هایی سیاسی در رابطه با راه‌های توقف نسل‌کشی و جنگ در غزه با این مقام چینی انجام داد و به تشریح تلاش‌های انجام شده در این راستا، اوضاع انسانی فاجعه‌بار غزه در نتیجه بمباران‌ها و حملات ارتش رژیم صهیونیستی و امکان افزایش کمک‌های بشردوستانه فوری چین به ملت فلسطین پرداخت.

این هیئت ضمن تقدیر از موضع چین در حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با نسل‌کشی ملت فلسطین، بر تلاش‌های چین برای وحدت‌بخشی به فلسطینیان برای مقابله با رژیم اشغالگر و تحقق خواسته‌های این ملت تاکید کرد.

دانگ لی هم بر موضع ثابت کشورش در حمایت از قضیه عادلانه فلسطین و ادامه تلاش‌ها برای توقف جنایات و اقدامات غیرانسانی علیه ملت فلسطین و در نهایت رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و حمایت از فلسطینیان در تمامی محافل بین‌المللی تاکید کرد.

طرفین در پایان این دیدار بر ادامه مشورت‌ها و تلاش برای تحقق وحدت ملی فلسطین و آمادگی چین برای کمک در این زمینه تاکید کردند.

جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد