Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هنوز هستند خانواده‌هایی که تحت فشار فرزندان خود برای آن‌ها موتورسیکلت تهیه کرده و در اختیار فرزندانی قرار می‌دهند که هنوز به سن قانونی نرسیده و گواهینامه ندارند.
وی افزود: رانندگی بدون گواهینامه چه برای خودرو و چه برای موتورسیکلت اکیدا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی داد: رانندگی بدون گواهینامه زمانی اتفاق می‌افتد که راننده اصلا گواهینامه نداشته مانند اینکه به سن قانونی نرسیده است و یا دنبال گواهینامه نرفته است و یا زمانی که گواهینامه راننده ضبط شده است که ضبط گواهینامه همان نداشتن گواهینامه است که خیلی موضوع مهمی می‌باشد و یا راننده گواهینامه دارد که تاریخ آن گذشته و اعتبار ندارد که از نظر حقوقی راننده دچار مشکل نمی‌شود، ولی از این نظر که تاریخ آن گذشته است به ازای ایام گذشته جریمه‌ای مشمول آن خواهد شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص انواع گواهینامه بیان داشت: در جدول گواهینامه‌ها اولین مورد گواهینامه موتور است که حتما باید سن راننده به ۱۸ سال تمام رسیده باشد و والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر فرزند آن‌ها زیر این سن می‌باشد و به سن قانونی نرسیده است به هیچ عنوان زیر بار خرید موتورسیکلت برای آن‌ها نروند و بعد از آنکه به سن قانونی رسید در کلاس‌های مربوطه و آیین نامه شرکت و پس از طی مراحل خاص خود اقدام به اخذ گواهینامه نمایند.
وی گفت: در برخی تبلیغات برای فروش موتورسیکلت عنوان می‌شود که این موتورسیکلت‌ها که برقی است گواهینامه لازم ندارد در صورتی که به این صورت نیست و راننده حتما می‌بایست دارای گواهینامه مربوطه باشد.
سرهنگ شریفی گفت: رانندگی با گواهینامه پایه سوم نیز شرایطی دارد که خیلی هم در بین رانندگان این گواهینامه شایع است و بیشترین گواهینامه را به خود اختصاص می‌دهد که حتما سن قانونی برای دریافت آن ۱۸ سال تمام باشد و بعد از اینکه راننده گواهینامه را گرفت حداکثر می‌تواند با خودرویی که ۹ نفر سرنشین و خود راننده رانندگی کند که اگر خودرو عمومی باشد شامل گواهینامه پایه سوم نمی‌باشد و می‌بایست گواهینامه تبدلی به پایه دوم شود و در مورد حمل بار هم با این گواهینامه حداکثر حل بار جمعا نباید بیش از سو نیم تن گردد
وی ادامه داد: پیش زمینه داشتن گواهینامه پایه دوم هم داشتن گواهینامه پایه سوم می‌باشد که کسی می‌تواند با گواهینامه پایه دوم رانندگی کند که اولا دو سال از پایه سوم گذشته باشد و سن وی متقاضی هم ۲۳ سال تمام باشد و حداکثر ۲۶ نفر مسافر باراننده و وزن باربری هم حداکثر ۶ تن می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موتورسیکلت گواهینامه گواهینامه پایه سن قانونی پایه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی فعال و هدفمند خود درسطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتور سیکلت مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر وارد عمل شدند.

وی افزود: در اقدام به موقع مأموران پلیس حاضر در صحنه موتور سیکلت توقیف و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی برای بررسی به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد موتور سیکلت توقیفی قاچاق است تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این موتورسیکلت را ۴ میلیارد ریال برآورد که در این خصوص فرد متخلف با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092152

دیگر خبرها

  • عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • داداش کلاه یادت نره 
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد