Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر تابه‌حال در پی خرید از یک سایت خارجی بوده باشید، ممکن است در روش‌های پرداخت آن، کلمه پرفکت مانی (perfect money) را مشاهده کرده باشید. در واقع این روش به‌عنوان یکی از بهترین راهکارها برای انجام امور مالی در سطح بین‌المللی تلقی می‌شود که خوشبختانه ایران را هم تحریم نکرده است. همین فاکتور سبب شده تا روز به روز نفوذ بیشتری در بین هم‌وطنان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود بخش زیادی از کاربران اطلاعات دقیقی در رابطه با آن نداشته یا نمی‌دانند که چطور با پرفکت مانی دریافت و پرداخت ارزی انجام دهند. همین مورد هم تا حد زیادی موجب سردرگمی آنها شده است. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا این موضوع را به شیوه‌ای دقیق خدمت شما عزیزان ذکر کنیم؛ پس با ما همراه شوید.

پرفکت مانی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی روش‌های دریافت و پرداخت ارزی به‌وسیله این شبکه بپردازیم، بهتر است ابتدا ماهیت آن را درک کنید و بدانید که پرفکت مانی چیست. اگر بخواهیم عملکرد آن را به شیوه‌ای ساده شرح دهیم، باید بگوییم که پرفکت مانی شبکه‌ای یکپارچه برای انجام پرداخت‌های اینترنتی است. در واقع پرفکت مانی همچون یک کیف پول آنلاین است که می‌توانید به‌وسیله آن دارایی‌های خود را به اقصی نقاط جهان انتقال داده یا پرداخت‌های اینترنتی را به‌وسیله آن انجام دهید.

این شبکه سرعت و البته امنیت بسیار بالایی دارد. از طرفی دیگر نحوه استفاده از آن هم بسیار ساده و راحت است. همین مورد سبب شده تا اغلب افراد بتوانند به شیوه‌ای کاربردی از آن استفاده نمایند. چنین مزیت بی‌نظیری باعث شده تا روز به روز نفوذ آن در بین کاربران افزایش پیدا کند. به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود 10 میلیون کاربر فعال داشته و حدود 50 هزار بیزینس هم آن را به‌عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته‌اند.

واریز و انتقال به حساب پرفکت مانی

شارژ کردن حساب پرفکت مانی یا انتقال دارایی از یک حساب به دیگر، جزو نخستین اقداماتی است که بایستی برای استفاده از این شبکه انجام دهید. در واقع کاربران ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم حساب پرفکت مانی خود را به‌وسیله ریال شارژ نمایند. به همین جهت بایستی به کمک انتقال به حساب آن را شارژ کنند. در این حالت دو روش برای انتقال دارایی به حساب وجود دارد.

نخستین روش استفاده از انتقال ساده بین حسابی است. در این روش کافی است تا ایمیل حساب، شماره تماس یا شماره حساب خود را به یک صرافی معتبر پرفکت مانی ارائه دهید. آن‌ها می‌توانند به کمک هر یک از این مؤلفه‌ها، میزان پرفکت مانی مورد نظر شما را به حسابتان انتقال دهند. البته این روش میزان مشخصی کارمزد دارد.

اما در مقایسه با سایر روش‌های ارزی ناچیز است. افزون بر این موارد اگر قصد دریافت درآمد دلاری خود به‌وسیله پرفکت مانی را دارید، کافی است تا یکی از این اطلاعات را به کارفرما ارائه دهید. البته قبل از آن باید حتماً نسبت به افتتاح حساب پرفکت مانی اقدام نمایید.

دومین راهکار مناسبی که در این حیطه وجود دارد استفاده از ووچر پرفکت مانی است. در واقع ووچرها به کارت شارژهای پرفکت مانی گفته می‌شود که دارای دو کد مشخص هستند. شما با وارد نمودن این کدها می‌تواند فرایند واریز یا خرید با پرفکت مانی را انجام دهید. کارمزد کمتر و سهولت در استفاده باعث شده تا این روش محبوبیت بیشتر به خود بگیرد.

نکته قابل توجه این است که برای خرید اینترنتی به کمک آن نیازی به ساخت حساب پرفکت مانی نیست. بدین منظور کافی است تا به یک صرافی پرفکت مانی مراجعه کرده و نسبت به خرید ووچر پرفکت مانی با مبلغ دلخواه اقدام نمایید. سپس به حساب کاربری خود در سایت پرفکت مانی مراجعه کرده و وارد بخش deposit شوید.

حال بر روی لینک E-Voucher کلیک نمایید. در این حالت یک فرم برای شما نمایش داده می‌شود که بایستی در آن سریال ده رقمی ووچر و کد فعال سازی 16 رقمی آن را وارد کنید. بعد از این اقدامات، حساب پرفکت مانی شما متناسب با مبلغ ووچر شارژ می‌شود.

پرداخت با پرفکت مانی

همان گونه که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، این روزها پرداخت به‌وسیله پرفکت مانی یکی از روش‌های مرسوم و البته محبوب در دنیای وب قلمداد می‌شود. این موضوع برای ایرانیان بیش از پیش محبوبیت کسب کرده است چرا که به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا در ساده‌ترین وجه ممکن از خدمات پلتفرم‌های بین‌المللی استفاده نمایند.

مواردی همچون خرید آزمون‌های بین‌المللی، شارژ حساب در بروکرهای مختلف، خرید محصولات دیجیتالی و از جمله پرداخت‌هایی است که به‌وسیله پرفکت مانی انجام می‌شود. با این وجود طیف زیادی از کاربران نمی‌دانند که چگونه فرایند پرداخت خود را به‌وسیله پرفکت مانی انجام دهند.

در واقع اغلب کسب و کارهایی که پرفکت مانی را به‌عنوان یک روش پرداخت قبول کرده‌اند، دو روش پرداخت مستقیم و خرید به‌وسیله ووچر پرفکت مانی دارند. در روش پرداخت به‌وسیله پرفکت مانی شما کافی است تا در کادر پرداخت، کد 10 رقمی و شماره فعال سازی 16 رقمی را وارد کنید. البته باید مقدار ووچر شما با مبلغ محصول انتخابی برابر باشد؛ لذا قبلاً باید آن را آماده کرده باشید.

در روش پرداخت مستقیم هم کافی است تا محصول مورد نظر را انتخاب کنید. در این حالت به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید.

این صفحه در وب‌سایت پرفکت مانی بوده و از شما درخواست اتصال دروازه پرداخت به حساب کاربری‌تان در این وب‌سایت را دارد. بعد از تأیید شما و ارائه اطلاعات لاگین، مبلغ مورد نظر از حساب پرفکت مانی‌تان کسر شده و به حساب وب‌سایت مقصد انتقال پیدا می‌کند. طی این فرایند ساده می‌توانید پرداخت به‌وسیله پرفکت مانی را انجام دهید.

شارژ حساب و خرید به‌وسیله پرفکت مانی با روشی ساده‌تر (خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت)

همان گونه که تا به این لحظه متوجه شده‌اید، پرفکت مانی می‌تواند راهکاری بسیار مناسب برای پرداخت‌های اینترنتی یا انتقال دارایی باشد. اگرچه این شبکه کاربران ایرانی را تحریم نکرده، اما متأسفانه امکان شارژ حساب به‌وسیله ریال و با استفاده از کارت‌های بانکی ایران وجود ندارد.

از طرفی دیگر وریفای کردن و ایجاد حساب کاربران ایرانی تا حدی دشوار شده و گاهی نیازمند شماره تماس خارجی است. ترکیب این دو عامل سبب شده تا اغلب افراد در پروسه استفاده از این شبکه دچار مشکل شوند.

شرکت نوین پرداخت یکی از معتبرترین گروه‌ها در حیطه خدمات پرفکت مانی است. این گروه می‌تواند در ساده‌ترین وجه ممکن و با استفاده از حساب‌های بین‌المللی خود، نسبت به شارژ حساب پرفکت مانی شما اقدام نماید. از طرفی دیگر نوین پرداخت می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به افتتاح حساب پرفکت مانی شما اقدام نموده و آن را به شیوه‌ای ایمن و کامل در اختیار شما قرار دهد.

افزون بر این موارد نوین پرداخت می‌تواند ووچر پرفکت مانی را در مبالغ مختلف برای شما مهیا کرده و در اسرع وقت به شما ارائه دهد. مجموع این موارد در کنار همدیگر سبب شده تا بسیاری از کاربران حوزه وب از خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت استفاده نمایند. چنانچه شما هم به دنبال خدمات مالی در سطح بین‌المللی هستید، می‌توانید هم اکنون به وب‌سایت این شرکت مراجعه نمایید.

کد خبر 1654959

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ووچر پرفکت مانی حساب پرفکت مانی پرفکت مانی پرفکت مانی نوین پرداخت پرداخت ارزی بین المللی انجام دهید روش پرداخت سبب شده شیوه ای شارژ حساب وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع

دارنده چک درصورتی که به هر علتی موفق نشود چک خود را نقد کند، می‌تواند آن را برگشت بزند و برای وصول مبلغ چک برگشتی از طریق قانونی اقدام نماید.

چک برگشتی یا چک بلامحل یا چک پرداخت نشدنی به چکی گفته می‌شود که وجه آن به علت نداشتن موجودی در حساب یا به هر علت دیگری، پس از ارائه چک به بانک قابل وصول نیست.

به عبارت دیگر، دارنده چک درصورتی که به هر علتی موفق نشود چک خود را نقد کند، می‌تواند آن را برگشت بزند و برای وصول مبلغ چک از طریق قانونی اقدام نماید.

نحوه وصول چک برگشت خورده و نکات حقوقی لازم در ارتباط با چنین چکی، موضوعی است که در این مقاله بدان می‌پردازیم:

نحوه وصول چک برگشتی

به نقل از مشاوره حقوقی چک در بازار مالی و تجاری امروز با توجه به کمبود نقدینگی، چک یکی از ابزارهای پرکاربرد مردم برای رفع نیازهای اقتصادی و انجام معاملات است.

هرچند که چک از بدو ایجاد قرار بود به عنوان نوعی اسکناس مورد استفاده قرار گیرد، اما سوء استفاده از این برگه و عدم برخورد اسکناس‌گونه با آن موجب شد تا قانونگذار با ضمانت‌ اجراهای قانونی خود مداخله نماید و اوضاع را سامان بخشد.

یکی از شایع‌ترین پرونده‌های مطرح در دادگاه‌ها، پرونده‌های مربوط به چک برگشتی است و به همین علت پرسش‌های زیادی درخصوص این موضوع در ذهن طرفین این دعاوی وجود دارد. یک برگ چک که به نام صادرکننده آن است و در وجه حامل یا شخص معین صادر می‌شود، به دلایل مختلفی ممکن است برگشت بخورد یا در اصطلاح حقوقی، گواهی عدم پرداخت برای آن صادر شود.

چک برگشتی به دلیل فقدان موجودی حساب در تاریخ مندرج در چک

رایج‌ترین جهت برگشت خوردن چک در کشور ما مربوط به نداشتن موجودی یا عدم کفایت آن است که حسب مورد از سوی بانک برای تمام وجه چک یا بخش از آن، گواهی عدم پرداخت صادر می‌شود.

ماده 5 قانون صدور چک و مشاوره حقوقی چک درخصوص این نوع از برگشت خوردن چک بیان داشته بانک بنابر تقاضای دارنده چک باید هر چقدر موجودی در حساب وجود دارد به دارنده بپردازد؛

دارنده با درج مبلغ قید شده در پشت چک، آن را به بانک بر می‌گرداند تا فوراً کسری مبلغ چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی وارد گردد و کد رهگیری دریافت شود.

سپس گواهینامه ای با کد رهگیری مندرج در آن به دارنده تحویل داده می شود که همان گواهی عدم پرداخت است و براساس آن می توان در مراجع قضایی یا ثبتی اقدام نمود، چرا که از این لحظه به بعد چنین چکی، چک برگشتی محسوب میشود و گواهینامه دریافتی، جانشین اصل چک به حساب می آید.

چک برگشتی به دلیل خارج نمودن تمام یا بخشی از وجهی که به اعتبار آن چک صادر شده

دومین دلیلی که در ماده 3 قانون صدور چک ذکر شده این است که صادرکننده چک نباید تمام یا قسمتی از وجهی که به اعتبار آن چک شادر شده از حساب خود خارج نماید.

در این حالت زمانی که چک صادر می‌شده، موجودی در حساب وجود داشته، اما بعداً قبل از وصول وجه چک یا حساب خالی شده یا به قدری از آن برداشت شده که کفاف وصول تمام مبلغ مندرج در چک را نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که مباشرت شخص صادرکننده در اخراج وجه از حساب ضرورتی ندارد و ممکن است که وی به وسیله صدور چک برای دیگری و توسط شخص ثالثی، از حساب برداشت کرده باشد و یا با بستن حساب خود، اخراج موجودی را عملی کرده، به عبارت دیگر ضمن مسدود کردن حساب، موجودی آن را برداشت نموده یاشد.

دستور عدم پرداخت وجه چک برگشتی

گاهی وضعیتی رخ می دهد که وجه چک از هر نظر قابل پرداخت است، اما صادر کننده به بانک دستور می‌‌دهد که مبلغ آن را پرداخت نکند. صدور این دستور، جرم است چرا که جلوی وصول وجه چک را می‌گیرد، مگر اینکه عذر قانونی برای چنین اقدامی وجود داشته باشد.

مطابق با ماده 14 قانون صدور چک فقط صادرکننده چک، ذینفع یا قائم مقام قانونی آن‌ها می‌تواند به طور کتبی دستور عدم پرداخت وجه چک را بدهد. گ

منتها بایستی در این درخواست کتبی قید گردد که به علت مفقود شدن چک، سرقت یا جعل آن و یا به علت اینکه چک از طریق کلاهبرداری، خیانت در امانت یا هر جرم دیگری تحصیل شده، چنین دستوری صادر شده است.

چک برگشتی به دلیل تنظیم چک به شکل نادرست

در ادامه ماده 3 قانون صدور چک آمده است که صادرکننده نباید چک را طوری تنظیم نماید که بانک به عللی مانند عدم مطابقت امضا یا قلم خوردگی در متن چک، یا اختلاف در مندرجات چک و امثال آن از پرداخت وجه چک خودداری نماید.

براساس مقرره فوق امضای چک بایستی شبیه به همان امضایی باشد که روز دریافت دسته چک به بانک ارائه شده و اگر شخصی که دارای دو یا سه امضاست، امضای دیگری را پایین چک درج کرده باشد، بانک به علت عدم مطابقت امضای مندرج در چک با امضای موجود در بانک، از پرداخت وجه آن خودداری می‌کند و دارنده با یک چک برگشتی مواجه می‌شود.

هم‌چنین اگر چک خط خوردگی داشته باشد بدون آنکه در ظهر چک توضیح و امضایی وجود داشته باشد یا مثلاً بین رقم عددی و رقم حروفی چک تفاوت باشد، باز هم بانک، چک ارائه شده را وصول نخواهد کرد. به طور کلی هر بی‌نظمی که در متن چک موجود باشد و باعث گردد تا دارنده نتواند به طلب خود برسد، موجب عدم پرداخت وجه آن از سوی بانک می‌شود.

چک برگشتی به دلیل صدور چک از حساب مسدود

از دیگر جهات برگشت خوردن چک که پیرو یک رأی وحدت رویه در اصلاحات قانون صدور چک ضمن ماده 10 به این قانون اضافه شد، صدور چک از حسابی مسدود است. مطابق با ماده 10، هر کس با آگاهی از بسته بودن حساب خود اقدام به صدور چک نماید، عمل وی در حکم صدور چک بی‌محل خواهد بود و به حداکثر مجازات محکوم می شود و مجازات تعیین شده غیر قابل تعلیق است.

بنابر ماده فوق این جهت از میان تمام جهات ذکر شده، موجب تشدید مجازات نیز می‌گردد، چرا که بابت صدور این نوع از چک برگشتی، مرجع قضایی باید حداکثر مجازات را برای مرتکب صادر نماید و مجازات صادر غیر قابل تعویق می‌باشد.

پس از تحقق هر یک از جهات فوق، دارنده چک برشگت خورده با گواهی عدم پرداختی که در دست دارد می‌تواند حق خود را از سه طریق مطالبه نماید:

تنظیم دادخواست و مراجعه به دادگاه حقوقی.

ثبت شکواییه و مراجعه به دادگاه کیفری.

مراجعه به اداره ثبت اسناد محل برای صدور اجراییه.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن سه طریق فوق برای وصول چک برگشتی می‌توان گفت که از یک طرف رسیدگی در دادگاه حقوقی مستلزم گذران فرایندی زمان‌بر می‌باشد و از طرف دیگر هرچند چک در حکم سند رسمی است و می‌توان با معرفی اموال بدهکار، به وسیله اجراییه ثبت، اموال وی را توقیف نمود. در صورت داشتن سوال در مورد چک و نیاز به مشاوره حقوقی چک می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :

ariadadyar.com/moshaver-hoghogi-chek

دیگر خبرها

  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس