Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که تمدید آتش‌بس مستلزم پرداخت حقوق همه کارمندان یمنی و بازگشت همه خدماتی به شهروندان یمنی است که با تجاوز ائتلاف سعودی متوقف شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن طی نشستی که روز دوشنبه به ریاست مهدی المشاط، رئیس این شورا برگزار کرد، به بررسی مسائل مربوط به آتش‌بس یمن و تماس‌های جاری در این خصوص پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست بر مواضع علنی شورای عالی سیاسی یمن در خصوص ضرورت بازگشایی کامل فرودگاه بین المللی صنعاء و بندر الحدیده یمن تاکید شد.

شورای عالی سیاسی یمن گفت: تمدید آتش‌بس مستلزم تعهد به پرداخت حقوق همه کارکنان و مابقی خدماتی است که ائتلاف متجاوز آن را قطع کرد تا رنج مردم یمن دوچندان شود.

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که اقدام به افتتاح حساب ویژه‌ای در شعبه بانک مرکزی در الحدیده کرده و درآمدهای بندر الحدیده برای کمک به پرداخت حقوق همه کارکنان دولت به آن واریز شده است؛ در حالی که طرف دیگر و سازمان ملل متعهد نشدند خلأ موجود برای پرداخت حقوق را پر کنند.

شورای عالی سیاسی نیز تایید کرد که پرداخت حقوق و مستمری یک حق طبیعی برای همه شاغلان و بازنشستگان است.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین گزارش‌هایی را درباره تلاش‌های دولت برای آمادگی در فصل بارش‌های موسمی و  و رسیدگی به خسارات ناشی از باران‌های سیل آسا که این روزها یمن شاهد آن است، بررسی کرد.

استفاده فقط 2 درصد بیماران نیازمند به درمان در خارج از کشور از فرودگاه صنعاء

مطهر الدرویش، رئیس کمیته عالی پزشکی در یمن هم تاکید کرد که این کشور برای نجات جان هزاران بیمار و غلبه بر فاجعه‌ای که هفت سال محاصره بر سر یمنی‌ها آورد، نیاز به پروازهای روزانه از فرودگاه صنعاء دارد.

الدرویش با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ بیمار یمنی با همراهانشان از طریق ۱۵ پرواز طی مدت آتش بس به خارج از کشور سفر درمانی داشتند، گفت: این ها فقط ۲ درصد از بیمارانی هستند که نیاز به درمان در خارج کشور دارند.

وی توضیح داد که هزینه‌های سفر به امان هم فراتر از استطاعت بیماران است و در واقع ارزش آتش‌بس را برای هزاران بیمار به صفر رساند.

عبدالوهاب الدره، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن هم بر اهمیت اجرای همه مفاد  آتش‌بس انسانی تحت نظارت سازمان ملل در یمن تاکید کرد و گفت: سازمان ملل باید به مسئولیت کامل خود در قبال شهروندان و مسافران یمنی در مسیرهای غیرایمن عمل کند.

او افزود:  باز کردن و ایمن سازی جاده ها برای کاهش درد و رنج مسافران و شهروندان، محافظت از آنها و حفظ اموال آنها از غارت و سرقت ضروری است.

الدره همچنین خواستار افزایش پروازهای تجاری و مسافربری از طریق فرودگاه بین المللی صنعاء شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عالی سیاسی یمن پرداخت حقوق سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این استان در پی صدور هشدار سیل در روزهای پایانی هفته خبرداد.

به گزارش ایسنا، احسان ایزدپناه بعداز ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حسب اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی و همچنین سازمان امداد و نجات همه نیروهای عملیاتی این استان در حالت آماده باش کامل می‌باشند.

وی گفت: از هم استانی‌های می‌خواهیم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و همچنین از حضور در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی جداً خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟