Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش زارعی عصر دوشنبه در نشست با مسئولان واحدهای نمایش حوزه‌های هنری استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در ارومیه، با اشاره بر اهداف اصلی طرح ملی تئاتر بچه‌های مسجد، افزود: تئاتر بچه‌های مسجد جریان تئاتر حرفه‌ای نیست و هدف اصلی آن نیرو سازی و تربیت هنرمندان جهت رشد و اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وظیفه اصلی ما حمایت و هدایت نیروهای تئاتر بچه‌های مسجد است تا در آینده شاهد حضور تئاتریهای مسجد در سطح تئاتر و سینمای حرفه‌ای کشور باشیم و تا حد امکان بتوانیم معضلات این «رهاسازی فرهنگی» را که امروز کشور ما گریبانگیر آن شده است را جبران کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی برای حضور در رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد منطقه شش کشور که به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و با حضور بیش از ۳۰ نفر از مربیان تئاتر استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل از یکم تا سوم مردادماه سال جاری در ارومیه برگزار شد به استان سفر کرده بود.

در این دوره آموزشی مربیان تئاتر مساجد با شیوه‌های نوین اجرای نمایش، نظرها و دیدگاه‌های بزرگان هنر تئاتر در جهان، آثار ادبی این حوزه و تکنیک‌های جذب مخاطب برای حضور در مسجدها هنگام اجرای نمایش آشنا شدند.

آشنایی با آداب و رسوم و فولکلور منطقه، توجه لازم به اعتقادات و داشته‌های مذهبی مردم در هر منطقه، پرهیز از تحقیر قومیت‌ها و تبلیغ اصول انسانی و اجتماعی در کنار استفاده از فرهنگ بومی در تولید آثار فاخر جهت اجرا در مساجد با در نظر گرفتن احتیاجات فرهنگی در هر بخش از کشور از مواردی بود که توسط مدرسان این دوره آموزشی مورد تاکید قرار گرفتند.

رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد دوره‌ای آموزشی با هدف رشد و توسعه اجراهای نمایشی در سطح مساجد منطقه شمال غرب کشور است که از یکم تا سوم مردادماه سال جاری در قالب پنج جلسه به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی با حضور ۳۵ از مربیان رشته تئاتر از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و سپاه شهدای ارومیه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد.

کد خبر 5547444

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کوروش زارعی تئاتر شهر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا جهرم مشهد سنندج استهبان مدیریت بحران تئاتر بچه های مسجد آذربایجان غربی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت

به گزارش صدای ایران از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت کردم شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت