Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حمیدرضا جماعتی با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در کشور و قرار گرفتن در موج هفتم این بیماری، بر لزوم جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تکمیل واکسیناسیون علیه این بیماری تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا گفت: بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیشتر از ۱۵۲ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که بیش از ٢۹ میلیون دز آن مربوط به دز سوم و چهارم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جماعتی همچنین در پاسخ به ایسنا درباره برخی حواشی ایجاد شده در خصوص تاریخ انقضای برخی واکسن‌ها، با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای به مردم تزریق نشده و نخواهد شد، توضیح داد: در تمام دنیا روند به این شکل است که‌ برای واکسن‌ها با پایه پروتئین یا واکسن‌هایی که احتمال آن وجود داشته باشد که مواد تشکیل دهنده‌اش تخریب شود، تاریخ انقضایی درج می‌شود و بعد به وسیله متخصصین و سازمان غذا و دارو آزمایش مجدد صورت گرفته و تاریخ انقضا تمدید می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال واکسنی ممکن است ۲ سال تاریخ انقضا داشته باشد ولی برای اینکه مجددا چک شود شش ماه یکبار ارزیابی صورت می‌گیرد که آیا پیش از تاریخ انقضای اصلی، مشکلی متوجه مواد تشکیل دهنده واکسن هست یا خیر؟

او ادامه داد: برخی تصور می‌کنند تاریخ انقضای نوشته شده مربوط به تاریخ تخریب واکسن است؛ درحالیکه چنین نیست و واکسن مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا اگر مشکلی نداشت تاریخ تزریق تمدید شود.

دبیرکمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: مدت زمان بررسی و انقضای هر واکسن بسته به تکنولوژی ساخت آن متفاوت است و در مجموع تاکنون به هیچ وجه هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای به مردم تزریق نشده و این موضوع محال است.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1654762

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون تاریخ انقضای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بوده است (فیلم)
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • نویدکیا: تاریخ انقضای دوست داشتن در فوتبال ۵ هفته است!
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد