Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق رئیسی‌کیا طی یادداشتی به ارائه پرسشی از اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ صادق رئیسی‌کیا، حقوق‌دان ورزشی و مدیرعامل اسبق باشگاه راه‌آهن طی یادداشتی که به عنوان پرسش و پاسخ در اختیار این خبرگزاری قرار داده، به بررسی شرایط اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال و حواشی پدید آمده درباره این افراد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"پرسش: اعضای اصلی کمیته بدوی انتخاباتی فدراسیون فوتبال که گویا سه نفر و متشکل از آقایان فلاحتی، گردانی و شاه‌کرمی هستند و در مجمع عمومی مورخ ۸ آذرماه ۱۳۹۹ انتخاب شده‌اند در چه صورتی فاقد صلاحیت برای حضور و تصمیم‌گیری در کمیته بدوی شناخته می‌شوند؟

پاسخ:   ۱. در صورتی که اعضای کمیته بدوی انتخاباتی از همان بدو امر و در هنگام انتخاب، دارای مانع قانونی برای عضویت در کمیته بدوی انتخاباتی بوده باشند برابر بند ۱۰ ماده ۲۰ اساسنامه و بند ب ماده ۳ مقررات انتخاباتی، عضویتشان در کمیته بدوی، باطل و بی‌اثر است.   بطور مثال اگر یک یا چند نفر این عزیزان در هنگام انتخاب، سمت دولتی داشته یا تحت هر عنوان رابطه یا سمتی در فوتبال داشته‌اند که برایش دستمزد می‌گرفته‌اند از همان بدو امر نباید برای عضویت در کمیته بدوی انتخاباتی، انتخاب می شدند.  انتخاب آنان اگر بدوا با موانعی از این جنس مواجه بوده، از همان ابتدا باطل و بلااثر است و حتی استعفای بعدی از سمت دولتی یا پایان دادن به رابطه فوتبالی با دستمزد نمی‌تواند بطلان اولیه و ذاتی انتخاب آنان را برطرف سازد.    ۲. در صورتی که اعضای کمیته بدوی انتخاباتی پیش از صدور رای و تصمیم نهایی این کمیته راجع به نامزدهای انتخاباتی در محافل عمومی و یا خصوصی یا رسانه‌ای، نظر و رای خود در موضوع تحت رسیدگی را صریحا یا ضمنا اعلام کرده باشد برابر ملاک‌ بند د ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی مدنی و بند ت ماده ۴۲۱ قانون آیین دادرسی کیفری و بند ۱۰ ماده ۲۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال و بند الف ماده ۲ و قسمت ۲ بند ج ماده ۳ مقررات انتخاباتی و قسمت ب بند ۴ ماده ۲۷ آیین نامه اخلاق و قسمت ب بند ۲ ماده ۲۳ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، چنین عضوی صلاحیت خود برای حضور در جلسات و اتخاذ تصمیم در پرونده تخت رسیدگی را از دست می‌دهد و برابر بند ۵ ماده ۲۳ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، اقدامات و امضا و تصمیماتی که چنین عضوی با وجود تعارض منافع و سلب شرایط رای، گرفته باشد، باطل و بلااثر است.    کمیته بدوی انتخاباتی باید صورتجلسه تصمیمات خود را منتشر نمایند و نامزدهای انتخاباتی حق دارند از مفاد صورتجلسه و مشخصات امضاکنندگان آن آگاه شوند تا بتوانند حقوق قانونی خود درباره صلاحیت اعضای کمیته و تصمیمات آنها را دنبال نمایند.    صادق رئیسی‌کیا؛ چهارم مردادماه ۱۴۰۱"   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته بدوی انتخاباتی اعضای کمیته بدوی فدراسیون فوتبال کمیته بدوی ماده ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

جلسه کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی آقایان ایران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، جلسه کمیته فنی جهت معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معزی‌فر دبیر کل، عنایت‌الله آتشی، علی توفیق، محسن شاه‌علی، فرزاد کوهیان (به صورت آنلاین) و سعید تابش‌نیا برگزار شد و 5 ساعت به طول انجامید.

سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت

سعید تابش‌نیا سخنگو کمیته فنی درباره این جلسه گفت: در این جلسه 4 گزینه ایرانی و 5 گزینه خارجی معرفی و مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی جهت مذاکره انتخاب شدند. 

مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند. اسامی دو مربی ایرانی به دلیل حساسیت لیگ برتر بسکتبال ایران پس از پایان این مسابقات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی