Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید محسن حسینی مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از افزایش ظرفیت مخازن آب شهر گرگان به ۱۰۸ هزار مترمکعب خبر داد و گفت: در سفر رئیس دولت سیزدهم به گلستان ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبرسانی گرگان که برعهده آب منطقه‌ای گلستان قرار داشت، مصوب شد که تاکنون ۲۱۳ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیرماه امسال یک مخزن ۲۰ هزارمترمکعبی در گرمابدشت و ۵ کیلومتر خط انتقال آن به بهره‌برداری رسید که افتتاح این مخزن ۲۰ درصد به ظرفیت ذخیره سازی آب شرب گرگان اضافه کرد.

حسینی با بیان اینکه، افتتاح این خط، ظرفیت انتقال آب از محدوده شرقی به شهرگرگان را از ۴۵۰ لیتر به ۷۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش داد، ادامه داد: همزمان با اعیاد قربان و غدیر ۳ حلقه چاه دیگر آماده بهره برداری شد و ۶۵ لیتر برثانیه به ظرفیت تامین آب گرگان اضافه شد و حفاری و تجهیز ۸ حلقه چاه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد حفر ۶ حلقه چاه به اتمام رسیده و عملیات آزمایش پمپاژ، تجهیز، برقرسانی و اتصال به شبکه آن‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان افزود: تلاش ما این است تا در روز‌های آینده این چاه‌ها به شبکه آبرسانی گرگان اضافه شود که حدود ۱۱۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آبرسانی اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از این ۸ حلقه چاه جدید به همراه ۳ حلقه در حال تجهیز در شرق گرگان، می‌تواند ۲۲۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آبرسانی به شهر گرگان اضافه کند و به ۷۵ لیتر بر ثانیه‌ای که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با افتتاح ۳ حلقه چاه، یک مخزن و یک ایستگاه پمپاژ به ظرفیت تامین اضافه شد، افزوده شده و ظرفیت تامین را افزایشی ۳۰۰ لیتر در ثانیه‌ای دهد.

حسینی با بیان اینکه، ظرفیت مخازن شهر گرگان از سال گذشته تاکنون از ۸۶ هزار مترمکعب به ۱۰۸ هزارمترمکعب رسیده که آثار آن را در روز‌های داغ مردادماه خواهیم دید، گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده، خط انتقال دیگری در حال احداث است که ۶۰۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت عبوری آب از مناطق شرقی گرگان اضافه خواهد کرد و با احتساب خط انتقالی که اخیرا به بهره‌برداری رسیده، ظرفیت انتقال آب به گرگان به ۱۳۵۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان احداث دو مخزن دیگر به همراه یک ایستگاه پمپاژ نیز داده شد که به ثمر نشستن این اقدامات می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات آب شرب شهر گرگان را در سال‌های آتی برطرف کند.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل آب منطقه ای گلستان سید محسن حسینی مشکل آب در گرگان آب آشامیدنی در گرگان آب منطقه ای گلستان لیتر بر ثانیه بهره برداری گرگان اضافه شهر گرگان حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»   به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!   به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.   پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست