Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:36:26 GMT

سقوط اندک اما ادامه دار دلار باعث رشد طلا شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۵۵۹۸

سقوط اندک اما ادامه دار دلار باعث رشد طلا شد

طلا امروز سه‌شنبه با کمک دلار ضعیف‌تر رشد کرد اما قیمت‌ها در محدوده محدودی قرار گرفتند زیرا سرمایه‌گذاران از موقعیت‌های بزرگ در آستانه افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا اجتناب کردند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۲۳ دقیقه صبح به وقت شرقی با  ۷.۳ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید، در حالی که قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۲ درصد افزایش به ۱۷۲۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

دلار برای چهارمین جلسه متوالی سقوط کرد و ۰.۱ درصد در برابر سبدی از ارزهای اصلی کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران پیامدهای افزایش نرخ توسط فدرال رزرو را در اقتصادی که ممکن است در آستانه رکود است ارزیابی کنند.

انتظار می رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در پایان نشست خود در روز چهارشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. افزایشی به این بزرگی عملا حمایت از اقتصاد دوران همه‌گیری را از بین می‌برد.

مارتینز کازاکس، رئیس بانک مرکزی لتونی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: در همین حال، ممکن است بانک مرکزی اروپا پس از افزایش نیم واحدی اولیه خود در هفته گذشته، با افزایش شدید نرخ بهره کار نکند.

افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۰۶ درصد کاهش یافت و از ۱۰۰۸.۸۷  تن در روز جمعه به ۱۰۰۵.۲۹  تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸.۴۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۸۸۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۰۵ دلار و ۸۹ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار افزایش نرخ بهره آمریکا درصد افزایش نرخ بهره سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • شاه کلید مهار تورم
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟