Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمدرضا پرنده پیش از ظهر امروز در مراسم اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور ویژه استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار داشت: باید در سطح کشور یک بستر بزرگ در حوزه ایمنی داشته باشیم که جامعه کار و تولید قسمتی از این بستر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اگر حوادث کشور را تقسیم‌بندی کنیم، قسمتی از این حوادث در کارگاه‌های مشمول قانون کار، قسمتی در حوادث جاده‌ای، اماکن عمومی، منازل و .. .اتفاق می‌افتد و به همین دلیل باید سازمان‌های مختلفی در  حوزه تخصصی خود در زمینه پیشگیری ورود و اقداماتی انجام دهند.

پرنده تصریح کرد: در این زمینه به استان کرمان پیشنهاد می‌دهم کارگروه پیشگیری از حوادث و ایمنی را در استانداری تشکیل دهند و دستگاه‌های مختلف خود متولی در این زمینه باشند و بازرسی‌های ما بیشتر در مناطقی که وقوع حادثه آن زیاد است، انجام شود.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه ایمنی به تنهایی ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، گفت: باید در حوزه ایمنی تمامی دستگاه‌های همکار مانند شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت، تشکلات کارگری، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ...در کنار هم کار کنیم تا در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی ابراز داشت: اعلام می‌کنیم اگر در سراسر کشور شرکت پیمانکاری حق و حقوق کارگری را کامل پرداخت نکند، این پیمانکاران رد صلاحیت و مجوز آنها ابطال می‌شود.

پرنده تصریح کرد: در مواردی دیده و گزارش شده که از کارگران سفته سفید امضا و تسویه سفید امضا می‌گیرند این کار غیر قانونی و ممنوع است و از کارگران درخواست داریم، اگر چنین مواردی در محدوده اشتغال آنها وجود دارد حتما گزارش دهند  و بازرسان هم  حتما به این موضوع باید ورود کنند و تخلف را در دبیرخانه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ثبت کنند و چنانچه کارگری روزی در شورای حل اختلاف شکایت کرد بتواند از گزارش بازرسان استفاده کنند.

وی عنوان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش سطوح ایمنی در مدارس را دارد زیرا باید ایمنی را در مدارس به فرزندانمان آموزش دهیم.

پرنده گفت:  رسما به وزارت علوم اعلام می‌کنیم در حوزه‌های ایمنی و بهداشت محیط در سطح کشور با کمبود شدید  دانشجو و فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: احمدرضا پرنده معاون وزیر کار ایمنی حوادث مدیرکل بازرسی وزارت تعاون حوزه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم