Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان  به منظور معرفی سرپرست مدیریت سازمان جهاد کشاورزی شهرستان فهرج به این شهرستان  سفر کرد و از چندین طرح کشاورزی بازدید کرد.

در این سفر رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان و فرماندار فهرج از یک گلخانه در دست احداث در روستای جهان آباد فهرج بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری این طرح گفت: مشکل اساسی این گلخانه برای راه اندازی، کمبود سرمایه در گردش است که مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی در زمینه حل این مشکل قول مساعد داد.

۱۸ قنات در فهرج نیاز به لایه روبی دارند 

در ادامه این سفر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان و فرماندار فهرج از قنات وحید آباد در بخش مرکزی شهرستان فهرج بازدید کردند.

این قنات با دبی ۶۰ لیتر در ثانیه ۶۹ هکتار باغ و قریب به ۸۰ هکتار زمین زراعی تحت شرب دارد که نیاز به ۲ و نیم کیلومتر کانال دارد.

فرماندار شهرستان در این بازدید گفت:  طی امسال، ۷ میلیارد ریال اعتبار برای قنوات شهرستان تخصیص داده شده است.

او می گوید: بیشترین قنوات شهرستان در بخش مرکزی قرار دارند.

به گفته سعیدنیا ۱۸ قنات در شهرستان وجود دارد که نیاز به لایه روبی دارند.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این بازدید گفت: با مشورت مدیر آب خاک راهکار حل این مشکل نیز بررسی شده است.

افتتاح یک سردخانه در فهرج 

در ادامه سفر رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان به فهرج، یک سردخانه در بخش نگین کویر فهرج به بهره برداری رسید.

این سردخانه با زیربنای ۴۶۰ مترمربع و هزینه ۴۵ میلیارد تومان،  قابلیت نگهداری ۵۰۰ تن خرما را دارد که ظرفیت هزار تن صنایع بسته بندی در کنار آن جانمایی شده است.

مسئول این سردخانه خواستار تسهیلات برای بسته بندی خرما شد.

 از بین رفتن بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد خرمای فهرج بر اثر خشکیدگی خوشه‌های خرما

در این سفر رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان و فرماندار فهرج از باغات خرمای این شهرستان نیز بازدید کردند.

حسین سعید نیا، فرماندار فهرج در این بازدید گفت:  بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد خرمای شهرستان فهرج بر اثر خشکیدگی خوشه‌های خرما از بین رفته است؛ البته  در بعضی از باغات این خسارت  بیش از ۷۰ درصد است.

به گفته سعیدنیا تولید خرمای شهرستان سالیانه ۳۷هزار تن است.

محمد خیراندیش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این بازدید در رابطه با خسارات خشکیدگی خوشه‌های خرما در باغات فهرج گفت: یک گروه تحقیقاتی از محققان دانشگاه و مرکز تحقیقات به موضوع خشکیدگی خوشه خرما ورود پیدا کرده اند و حداقل ۱۴ شخصیت دانشگاهی به بررسی این عارضه می‌پردازند.

او می گوید: برای این کار ۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است و این گروه با تمام توان در حال بررسی علت عارضه می‌باشد.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در سفر به بخش نگین کویر فهرج، از یک نخلستان دارای ارقام مختلف خرما بازدید و با کشاورز این نخلستان گفتگو کرد.

 معرفی سرپرست جهاد کشاورزی فهرج

همچنین طی مراسمی  با حضور محمد خیراندیش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان و جمعی از مسئولان علیرضا طیبی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی فهرج معرفی و از خدمات علی فهرجی مدیر سابق جهاد کشاورزی فهرج تجلیل شد.

در این مراسم محمد خیراندیش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تمام تلاش ما این است که هر کاری را که می‌توانیم برای مردم انجام دهیم.

او گفت: همه همت ما این است که از فرصت خدمت‌رسانی نهایت استفاده را کنیم و از خداوند توفیق خدمت خالصانه و صادقانه و بی منت به مردم را خواستاریم.

سعیدنیا، فرماندار شهرستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات فهرجی مدیر سابق جهاد کشاورزی فهرج گفت: در بحث کشاورزی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

او گفت: امیدواریم مدیر جدید نیز تمام تلاش خود را صرف خدمت رسانی به مردم این شهرستان کند.

سعید نیا همچنین به بعضی مشکلات شهرستان پرداخت و گفت: در بعضی از نقاط، درختان خرما در زیر شن مدفون شده اند که لازم است مساعدت بیشتری برای  تثبیت شن‌های روان صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکیدگی خرما جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی فهرج فرماندار فهرج خشکیدگی خوشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا