Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، امین کوهساریان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در دیدار با علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، عدم اجرای قوانین مربوط به پرستاری از جمله تعرفه گذاری و قانون ارتقاء بهره‌وری را یکی از مصادیق ترک فعل مسئولان دانست و گفت: تعدد و تنوع قراردادها و عدم تبدیل وضعیت نوعی تبعیض است که پرستاران با آن مواجه هستند، بسیاری از وعده‌های مسئولان وزارت بهداشت از جمله پاداش کرونا و فوق العاده خاص اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با مشکلات حوزه پرستاری گفت: تنها حامی پرستاران در دوران کرونا مقام معظم رهبری بودند که بارها در مورد رسیدگی به معیشت پرستاران و اجرای قانون تعرفه گذاری تاکید کردند ولی با کم لطفی برخی مسئولان، هنوز مطالبات حوزه پرستاری بر زمین مانده است.

در ادامه این دیدار علی عباسی بگلو، معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، از وضعیت بد پرستاران سخن گفت. وی عدم تعهد مسئولان میانی دولت به اجرای قوانین مصوب مجلس و ترک فعلها را عامل اصلی نارضایتی پرستاران دانست.

معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، با اشاره به برکناری خانم منصوره رنجبر سوپروایزر بیمارستان پاستور نوی مشهد، به دلیل اعتراض به شرایط نه چندان مناسب پرستاران، توجه به فعالان صنفی را که خواهان اجرای قانون بوده و جز این تقاضای دیگری ندارند، یکی دیگر از مسائل پیش روی نمایندگان جامعه پرستاری عنوان کرد.

وی این نوع برخوردها را ناشی از ناکارآمدی بخشی از مدیران خواند که تلاش می‌کنند ضعف خود را با برخوردهای سلبی پنهان کنند.

عباسی تصریح کرد: عدم اجرای قوانین سختی کار، ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت و تعرفه گذاری در کنار وعده و وعیدهای توخالی و شرایط سخت کار در دو سال گذشته منجر به فرسوده شدن جامعه پرستاری شده است. در کنار این موارد مهاجرت روز افزون کادر پرستاری مجرب که هزینه‌های میلیاردی برای تربیت آن‌ها از بیت‌المال شده است معضلی است که بر شدت کمبود نیرو افزوده و باید دولت و مجلس برای این معضلات چاره‌ای بیاندیشند.

عباسی ضمن درخواست ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به سختی کار تاکید کرد: با توجه به گسترش بیماری‌های فراگیر در جهان، نبود چاره انده‌ایشی لازم در مورد معضلات پرستاری، در آینده‌ای نزدیک کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

در پایان خضریان، پیگیری عدم اجرای قوانین را از وظایف اصلی این کمیسیون دانست و خواهان همکاری بیشتر سازمان نظام پرستاری در این رابطه شد.

وی در مورد تعدد قراردادها و تبدیل وضعیت پرستاران، با اشاره به طرح نمایندگان مجلس در مورد تعیین وضعیت کارکنان دولت، خواهان گفتگوی اختصاصی سازمان نظام پرستاری با کمیسیون اجتماعی مجلس و بازگویی دغدغه‌های پرستاران در ارتباط با این طرح در این کمیسیون شد و از انجام پژوهش در مورد سختی کار پرستاران در مرکز پژوهش‌های مجلس استقبال کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرستاران تعدیل پرستاران منصوره رنجبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در دومین جلسه قرارگاه آب در محل شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به شهر مشهد را ضروری دانست و اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به حجم مناسبت‌ها شهر مشهد میزبان زائران و مسافران بسیاری خواهد بود که در کنار گرمای هوا موضوعی قابل اهمیت است، بنابراین همان طور که تکمیل پروژه‌های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است برای تأمین مالی تکمیل پروژه‌های آبرسانی اقدامات فوری انجام شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: بالادست سدها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسؤولان اجرایی است بنابراین لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در بالادست سدها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط در شهرستان باشد.

وی افزود: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست در حالی که مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز ضمن اجحاف به حق مشترکان مجاز به منابع آبی صدمه بزنند و فقط منافع خود را در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم تأمین کنند.

داوری ضمن اشاره و تاکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده از مصوبات قرارگاه آب تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در بالادست سدها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلاها ضمن تشکیل پرونده قضائی برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 6090737

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس