Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام یوسف پور آرین پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، شعار امسال ماه محرم را «نجات اهل عالم، حسین "ع"  است» ذکر کرد و گفت: مجموعه جامعه ایمانی شامل کانون مداحان، بسیج مداحان، هیات رزمندگان،  شورای هیئات مذهبی و گروههای تبلیغی  مجموعه مردمی تحت عنوان ستاد محرم هستند که با سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم عملیات مشترک انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به تشکیل کارگروههای مختلف ویژه ماه محرم افزود: از جمله این کارگروه ها می توان به اعزام و عملیات های تبلیغی و جلسه با خطبا و منبری ها، تولید و احصای منبری های تبلیغی ویژه مبلغان و مبلغین، شناسایی نقاط تبلیغی فاقد روحانی، اعزام مبلغ در سطح استان، اعزام تخصصی گفتمان در موضوعات مختلف جمعیت، خانواده، آموزش مداحان جوانان و غیره اشاره کرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اعزام حدود ۱۰۰۰ مبلغ و مبلغه در ماه محرم به روستاها و شهرهای استان ادامه داد: بیش از ۳۵۰ مبلغ ثابت شامل روحانیون مستقر، ائمه جماعات، طرح هجرت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۳۵۰ نقطه، ۴۰۰ مبلغ و مبلغه برای ۴۰۰ منطقه متغیر و ۲۰۰ نفر در قالب ظرفیت های مردمی با گروه جهادی صراط و بسیج خواهران در ماه محرم به مناطق مختلف اعزام می شوند. 

مشارکت در برنامه خیمه گاه

حجت الاسلام پور آرین اضافه کرد: بسته ویژه منبری ها و خطبا در قالب کتاب جهاد تببین و جهاد تبیین و نصرت قوی تهیه و در اختیار آنان قرار داده می شود. 

وی به تشکیل کارگروه هنر، رسانه و فضاسازی ویژه ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: طراحی و فضاسازی شهری با همکاری شهرداری، سازمان زیباسازی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان، توزیع برخی اقلام به محض دریافت آنها، مشارکت در برنامه های محرم صدا و سیما تحت عنوان خیمه گاه، تولید شعار و آثار گرافیکی، تولید مستند محرم و... از برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است. 

این مسئول به فعالیت حدود 500 هیات مذهبی در شهرستان قزوین اذعان کرد: اردوی ستایشگران که شامل اعزام مداحان جوان به زنجان برگزار بود به دیدار و هم اندیشی با متولیان جریان محرم در حسینیه اعظم زنجان و مداح حاج مهدی رسولی ختم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: امشب بعد از نماز مغرب و عشا در میدان سید حسن نصرالله با حضور هیاتهای مذهبی، خطبا، مداحان، فعالان و شاخصین محرم، پرچم عزاداری ماه محرم برافراشته می شود. 

جهاد تبیین نباید مصادره جریانات شود

حجت الاسلام پور آرین ادامه داد: ویژه برنامه سقا در تاسوعای حسینی منسجم تر از سالهای گذشته از میدان آزادی تا امامزاده حسین علیه السلام قزوین با حضور دسته های عزاداری و مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین که طبق فرمایش مقام معظم رهبری "فریضه واجب، فوی و قطعی است"،  تصریح کرد: به متولیان و دست اندرکاران حوزه محرم اعلام شده که در خصوص تشریح جهاد تبیین از فرمایشات خود رهبری استفاده کنند و در قالب برنامه های همایشی و آموزشی به صورت مجازی و حضوری در اختیار آنان قرار داده می شود. 

این مسئول افزود: راه را برای افرادی که بخواهند موضوع جهاد تبیین را به سمت جریانات سیاسی زودگذر و سواستفاده های احتمالی سوق دهند، مسدود و از این امر جلوگیری می کنیم بنابراین جهاد تبیین نباید مصادره جریانات شود چرا که جهاد تبیین موضوع صرف سیاسی نیست بلکه بیان معارف اسلامی، علوی و حسینی است و حضرت زینب سلام الله علیها نخستین کسی بود که جهاد تبیین را آغاز کرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری برنامه «احلی من العسل» برای پسران و «دختران رباب» برای دختران خبر داد و بیان کرد: از جمله برنامه هایی که پیش بینی شده می توان به هر خانه یک پرچم، هر شب معرفی یک کتاب، هر کوچه شهید یک حسینیه کارگاه حسینیه کودک با موضوع فرزند آوری، حمایت از همایش شیرخوارگان حسینی، اعزام کارشناسان جمعیت، رصد و بازدید از روضه های خانگی و... اشاره کرد. 

حجت الاسلام پور آرین با اشاره به تشکیل کارگروه خبر و فضای مجازی، بر رصد و دیده بانی رسانه های استان قزوین بر برنامه های ماه محرم و انعکاس اخبار هیاتهای مذهبی و برنامه های شاخص محرم تاکید کرد و گفت: اقلام حمایتی مصوب شده همانند سالهای گذشته در اختیار هیات های مذهبی قرار داده می شود و سرکشی از هیات های مذهبی نیز صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین ماه محرم تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی استان استان قزوین حجت الاسلام جهاد تبیین ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه شهرستان خوی و پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در تپه شهدای گمنام حضور یافتند و نشست بصیرتی و جهاد تبیین برگزار کردند و همچنین قرآن قرائت کرده و به روح بلند شهدا هدیه کردند.

در این مراسم از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری نشست بصیرتی با موضوع انتخابات مجلس در انابد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن