Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:56:54 GMT

۹۲ درصد استان یزد تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۸۷۶۹

۹۲ درصد استان یزد تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد

توکلی کارشناس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی یزد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک سال گذشته ۹۲ درصد استان یزد تحت تاثیر شدت‌های مختلف خشکسالی قرار داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود توکلی در گفتگو با یزدرسا، در خصوص وضعیت خشکسالی در استان یزد گفت: بررسی آمار بارندگی ایستگاه‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی یک سال گذشته ۹۲ درصد استان یزد تحت تاثیر شدت‌های مختلف خشکسالی قرار داشته و تنها حدود ۸ درصد آن دارای بارشی نرمال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کارشناس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد ادامه داد: همچنین بررسی آمار ده سال اخیر نیز نشان می‌دهد طی این مدت حدود ۸۶ درصد استان با خشکسالی مواجه بوده  و تنها ۱۴ درصد از مساحت استان دارای بارش درحد نرمال بوده است.   توکلی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در سال جاری گفت: استان یزد از نظر بارش در سال آبی جاری که از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا شهریور امسال ادامه دارد تقریبا ۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارش داشته است، همچنین بارش امسال استان نسبت به میانگین بلند مدت آماری با کاهش تقریبا ۳۲.۵ درصدی مواجه بوده است.    وی افزود: میزان بارش‌ها در استان یزد در سال آبی جاری تاکنون تقریبا ۶۲.۴ میلیمتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال آبی قبل ۶۴.۸ میلیمتر بوده و میزان بارش استان در بلند مدت آماری نیز ۹۲.۳ میلیمتر بوده است.   کارشناس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی استان یزد تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۸۰ شاخص SPI در کل کشور منفی بوده و تقریبا در ۲۱ سال گذشته در یک دوره خشکسالی ممتد قرار داشته و اثرات تجمعی و روی هم رفته خشکسالی در این دوره به صورت‌های مختلف ظاهر شده است.   توکلی  با بیان اینکه خشکسالی و سیلاب‌ها دو روی یک سکه تغییر اقلیم و گرمایش جهانی است، عنوان کرد: تشدید تبخیر و تعرق و تداوم خشکسالی ها و افزایش کم آبی از آثار تغییر اقلیم و گرمایش جهانی است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نشان می دهد درصد استان سال گذشته استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم،بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه (۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اما در ارتفاعات احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در بعدازظهر وجود دارد.

فردا آسمان صاف و در بعدازظهر وزش باد رخ خواهد داد. روز یک‌شنبه آسمان صاف و گاهی وزش باد رخ انتظار می‌رود. روز دوشنبه آسمان صاف خواهد بود

 اما از اواخر وقت این روز افزایش ابر در سطح استان رخ خواهد داد. روز سه‌شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، اوایل شب نیمه ابری تا ابری خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود. از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه روند دما افزایشی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم