Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در قالب بودجه‌های مصوب سفر ریاست‌ جمهوری به استان قزوین ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهدی رجحانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در قالب بودجه‌های مصوب سفر ریاست‌ جمهوری به استان قزوین 10 هزار و 700 میلیارد تومان به اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین یکی از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهور تخصیص 250 میلیون دلار بودجه ارزی برای احداث نیروگاه تولید برق کلاس اف در شهرستان بویین‌زهراست که احداث آن می‌تواند تولید برق در سطح کشور را متحول کند.

رجحانی با اشاره به اختصاص 1775 میلیارد تومان برای توسعه و مرمت آزادراه و بزرگراه‌های استان قزوین گفت: در ضمن برای بازسازی و بهسازی راه‌های روستایی 888 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی استان قزوین به ویژه بیمارستان بزرگ 700 تختخوابی 1433 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بخش آب بیشترین سهم از اعتبارات سفر را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در مجموع 2 هزار و 790 میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح‌های حوزه آب از جمله اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به آبیک، تکمیل سد بالاخانلو و نهب اختصاص یافته است. در ضمن 702 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کشاورزی و باغداری پیش‌بینی شده است.

رجحانی همچنین از اختصاص 250 میلیارد تومان برای احداث شتابگر ملی یا چشمه نور خبر داد و گفت: همچنین برای توسعه شبکه فیبر نوری 60 میلیارد تومان و برای توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین هم 45 میلیارد تومان در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

راهکاری برای حل مشکل تعاونی مسکن جانبازان وجود ندارد

معاون استاندار قزوین در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به خبرنگاران درباره مشکلات تعاونی‌های مسکن جانبازان و ارتش عنوان کرد: راهکاری برای حل مشکل تعاونی مسکن جانبازان وجود ندارد؛ چون زمین‌های واگذارشده به آنها کاربری کشاورزی دارد و امکان تغییر کاربری آنها وجود دارد. در مورد تعاونی مسکن ارتش هم قرار شد به اعضای تعاونی زمین معوض بدهیم که اعضای تعاونی راضی نشده و از ما امتیازات بیشتری را طلب کردند.

رجحانی درباره علت واگذاری مدیریت طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: با توجه به اینکه هیچ سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در این طرح نشد، در نهایت شرکت شهرک‌ها به عنوان متولی احداث منطقه ویژه انتخاب شد.

رهاورد سفر رئیس‌جمهور؛ اعتبارات حوزه آب استان قزوین 10 برابر شدرهاورد سفر رئیس‌جمهور/ شهرک‌های صنفی در استان قزوین احداث می‌شودرهاورد سفر رئیس‌جمهور / 10 هزار میلیارد تومان بودجه راهی استان قزوین شد

وی در جواب سؤالی در خصوص وضعیت باغستان سنتی قزوین هم بیان کرد: مشکل باغستان این است که در حال حاضر سرمایه‌گذاری و کار در آن توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین باید تلاش کنیم از طریق ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری و مواردی از این دست نظام اقتصادی باغستان را تعریف کنیم و کار در باغات سنتی برای مالکان آن سودآور کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن استانداری قزوین طرح ملی مسکن استانداری قزوین سفر رئیس جمهور میلیارد تومان اجرای طرح سرمایه گذاری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

اعلایی اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقمندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: جریان های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه های تربیتی هم خدمت رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6090298

دیگر خبرها

  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد