Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تقدیر از افزایش تولید گندم اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های دو سال اخیر، این میزان تولید در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسید، اما به دلیل همت و تلاش کشاورزان و مسئولان بخش این حجم از تولید محقق شد. «عارف نوروزی» روز سه شنبه درهمایش آغازین سال زراعی (۱۴۰۱ - ۱۴۰۲) طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور به همت ستاد اجرایی فرمان امام که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: دولت باید تمام تلاش خود را برای تامین نیاز کشور به گندم از طریق تولید داخل و خرید از کشاورزان انجام دهد و به این صورت تعادل ارزی نیز ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهارداشت: با توجه به خشکسالی‌های دو سال اخیر، این میزان تولید در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسید، اما به دلیل همت و تلاش کشاورزان و مسئولان بخش این حجم از تولید محقق شد.

نوروزی با بیان اینکه همه مسئولان کشور مسئولیت‌هایی دارند که باید به خوبی به آن عمل کنند، گفت: این پسندیده نیست که یک مسئول خود منتقد باشد، بلکه اگر هر کسی خود به وظایفش عمل کند، بخشی از مشکلات حل می‌شود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: با توجه به آمار‌های ٧٠ هزار روستای کشور از سال ١٣٢۶، دو سوم این روستا‌ها یا به شهر تبدیل و یا خالی از سکنه شده اند و سیمای روستایی خود را از دست داده‌اند.

نوروزی گفت: توسعه آبزی پروری در کشور از اقدامات مهمی است که می‌تواند امنیت غذایی را تضمین کند و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتری شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کشاورزان گندم خشکسالی کشور تعادل ارزی ستاد اجرایی فرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت