Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: طبق اسناد بالادستی برای اینکه بتوانیم ۳۰ درصد آموزش‌ها را به صورت مهارت‌محور ارائه دهیم، به یک برنامه منسجم و دقیق در دانشگاه نیاز داریم و برای اثربخشی این برنامه و رسیدن به این هدف باید همکاری بین‌بخشی و بین‌دستگاهی قوی شود.

به گزارش ایسنا، همایش گرامی‌داشت هفته ملی مهارت امروز با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم دکتر خسرویان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین سازه مهارتی کشور است، اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان بزرگترین ساختار دولتی کشور به صورت بالقوه سالانه ۱۸۰ هزار نیروی کار تربیت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: طبق اسناد بالادستی برای اینکه بتوانیم ۳۰ درصد آموزش‌ها را به صورت مهارت‌محور ارائه دهیم، به یک برنامه منسجم و دقیق در دانشگاه نیاز داریم و برای اثربخشی این برنامه و رسیدن به این هدف باید همکاری بین‌بخشی و بین‌دستگاهی قوی شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لازمه حل مشکلات اقتصادی و بحران‌های کشور را جمع‌اندیشی، اجماع نخبگانی و همکاری بین دستگاهی دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم با افتتاح مرکز ارتقای مهارت و اتصال به بازار پوشاک ایران و همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مجتمع فناوری‌های پیشرفته مدرس (قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، بتوانیم این امر را اجرایی کنیم و با ایجاد اشتغال و شکل‌گیری نمونه‌ای موفق در دانشگاه، الگویی برای سایر دانشکده‌ها در حوزه‌ها و صنایع دیگر ارائه نماییم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دکتر خسرویان تأکید کرد: اگر بخواهیم اهداف برنامه ششم و هفتم ادامه و تحقق پیدا کند، باید تربیت نیروی کارآمد و مهارتی را در اولویت قرار دهیم. در ادامه افزود: در حال حاضر سرانه تربیت دانشجوی مهارتی یک‌سوم دانشجوی دیگر دانشگاه‌ها است، در حالیکه آموزش به صورت عملی و مهارتی نیاز به کارگاه دارد و یک عزم عمومی را می‌طلبد که امیدواریم این اعداد و ارقام در برنامه توسعه هفتم اصلاح شود و سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران به این امر مهم توجه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای همکاری بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار نفر از اهالی روستاهای استان در سال گذشته از جهادگران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان خدمت رایگان دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن کامرانی‌فرد به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که ارائه خدمت بی منت به مردم استان و ترویج فرهنگ مهارت آموزی سرلوحه برنامه‌های کاری این اداره کل است در سال گذشته 218 نفر از پرسنل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی در 22 روستای هدف استان اقدام به برپایی اردوی جهادی ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان به مردم کردند.

وی افزود: در این اردوها خدمات مختلفی از جمله جوشکاری، تأسیسات، تعمیر لوازم خانگی، آرایش و پیرایش، تعمیر موبایل، برقکاری ساختمان، صنایع پوشاک و ده‌ها حرفه دیگر ارائه شده است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: بیش از 2 هزار نفر از اهالی روستاهای استان از خدمات جهادگران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ خراسان جنوبی خدمت رایگان دریافت کردند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند نیز از برگزاری آزمون سنجش مهارت برای بیش از 4 هزار نفر در سال گذشته خبر داد.

حسین دانش گفت: سال گذشته مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند برای پنج گروه مختلف از متقاضیان، آزمون‌های علمی و عملی را برگزار کرد که پس از اجرای سنجش علمی و عملی، از این تعداد بیش از دوهزار و 500 نفر موفق به أخذ گواهینامه مهارت شدند.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان