Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:35:57 GMT

لایروبی تالاب انزلی باید اصولی و دانش بنیان باشد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۷۳۶

لایروبی تالاب انزلی باید اصولی و دانش بنیان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه احیای تالاب انزلی در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه رسوبات و فاضلاب تالاب انزلی را به نابودی می‌کشانند، اظهار کرد: احیای موقتی تالاب اولویت است و باید بودجه‌های بیشتری برای این منظور در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان افزود: قراردادی در خصوص ممانعت از ورود فاضلاب رشت به تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود نوشته شده که مراحل قانونی آن نیز انجام شده است و به زودی اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تسریع روند جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی بیان کرد: تا جایی که امکان دارد این گیاه را ریشه کن کنید تا نیازی به هزینه بودجه‌های بیشتر و تکرار این موضوع نباشیم.

عباسی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب انزلی باعث شده که هیچ گونه جاذبه‌ای در این منطقه وجود نداشته باشد، تصریح کرد: سرمایه گذاری در این منطقه نشده تا بوم گردی ایجاد شود لذا باید با ورود سرمایه گذاران، مسیر ورود گردشگران را فراهم کنیم.

استاندار گیلان عنوان کرد: کاهش و افزایش حد بستر تالاب باید مطابق با قانون باشد و باید با مواردی که با قوانین موجود مطابقت ندارد برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه لایروبی تالاب انزلی باید اصولی و دانش بنیان باشد تا نتیجه بخش شود، بیان کرد: وضعیت فعلی تالاب به صورت آزمون و خطا پیش می‌رود که تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

کد خبر 5548096

منبع: مهر

کلیدواژه: محيط زیست گیلان اسدالله عباسی تالاب انزلی شرکت دانش بنیان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سیلاب بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل ماه محرم مدیریت بحران اربعین حسینی جهرم استهبان تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید علمی در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف در این نشست طی سخنانی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه مولدسازی تنها به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود. بلکه سرمایه‌گذاران باید صبور باشند زیرا در کمیسیون بهره‌وری اقتصادی برنامه‌ها بررسی می‌شود و هر اندازه بتوانیم در وقف حمایت می‌کنیم.

خاموشی با بیان اینکه می‌توان پول عایدات وقف را که ده برابر شده به صندوق دهیم تا این‌ حمایت‌ها توسعه پیدا کند، تصریح کرد: حلقه‌های نیروی انسانی قوی در کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد برخی حلقه‌های ضعیف هم در زنجیر وجود دارد و کار ما این است از ضعیف‌ها حمایت کنیم.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

او با تأکید به حمایت از حلقه‌های ضعیف اظهار داشت: هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه اوقاف به این حلقه‌ها توجه می‌کنند. به عنوان مثال در مبحث در آبزی‌پروری درصدد تأمین 20 درصد از خوراک کشور هستیم. این در حالی است که در برخی استان‌ها امکان تولید میلیون‌ها تن تولید دریایی را داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ارزان‌سازی هزینه‌های درمان برای بیماران، گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

او یادآوری کرد: دانش‌بنیان‌ها طرح تجاری خود را ارائه دهند، ما پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و واجد شرایط بودن آنها را حمایت می‌کنیم. 

در این نشست مدیرعامل صندوق پژوهش ماندگار با بیان اینکه این صندوق دومین صندوق از بین 75 صندوق علم و فناوری است، گفت: دو سال و نیم از افتتاح این صندوق می‌گذرد. تاکنون 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه دانش‌بنیان‌ها داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه حدود 480 میلیارد تسهیلات پرداخت شد، گفت: امروز دو قرارداد در حوزه دیالیز و کیت تشخیص سرطان منعقد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت سینا فناوران ماندگار  با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت در عرصه تکثیر گاوهای پربازده اظهار داشت: این کار در حال حاضر کاری که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.

او ادامه داد: از  15 سال قبل در این زمینه وارد شدیم و از گاوهای برتر که 40 شاخص دارند تخمک می‌گیریم، لقاح انجام می‌شود و سپس جنین منجمد می‌شود و بعد در رحم قرار می‌گیرد و گوساله متولد می‌شود. از هر گاو در سال 20 گوساله می‌توانیم تولید کنیم.

او با اشاره به نیاز برای سرمایه‌گذار دلسوز اظهار داشت: شرکت فناور برای توسعه نیاز به سرمایه گذار دلسوز دارد و سازمان اوقاف می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده خوبی باشد.

در این نشست همچنین به تولید دو دستگاه درمان سرطان توسط یک شرکت دانش‌بنیان اشاره شد که از سال 95 آغاز به کار کرده اما در زمینه تجاری‌سازی با مشکلات زیاد مواجه بوده و از حمایت سازمان اوقاف برخوردار شد.

بر اساس اظهار مسئولان این شرکت دانش‌بنیان، با حمایت سازمان اوقاف این شرکت طی 5 ماه گذشته به اندازه فعالیت 3 سال پیشرفت داشتند و با وجود اینکه مقاومت حوزه درمان از استفاده از دستگاه‌های داخلی وجود دارد، اما سازمان اوقاف همواره تأکید داشته که این دستگاه‌ها تولید و به بهره‌برداری برسند.

در این نشست همچنین طرح‌های شرکت فعال در حوزه فناوری تولید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله چالش‌هایی که در این حوزه مطرح شد این بود که تولید واکسن به صورت سنتی هزینه زیادی داشت و وقت زیادی صرف می‌شد. اما اکنون این شرکت آمادگی تولید واکسن کرونا در سویه‌های جدید را دارد و پیش‌بینی شده تا شش سال آینده برای درمان تمامی انواع سرطان، ژن درمانی صورت پذیرد.

به همین منظور یک پلتفرم چابک طراحی و ساخته شده که انواع محصول در این زمینه را در داخل کشور تولید می‌کند. هرچند فعالان این عرصه نیازمند حمایت هستند و تاکنون سازمان اوقاف حمایت از این شرکت را بر عهده گرفته است.

نکته قابل توجه آن است که این شرکت ظرفیتی دارد که هفتصد نفر از نخبگان می‌توانند مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان