Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب صدیقی  با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در خوزستان، می‌گوید: طبق گزارش هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر، فعال شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و وقوع سیلاب در شهرستان‌های اندیکا، باغملک، ایذه، رامهرمز، هفتکل، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان و هندیجان پیش بینی شده است.

او هشدار هواشناسی خوزستان مبنی بر بارش باران، وزش باد، صاعقه و گرد و غبار در شرق خوزستان را یادآور شد و گفت: پیرو هشدار هواشناسی، امروز با دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران نشست اضطراری برگزار کردیم و دستور آماده باش ستاد‌های بحران شهرستان‌ها صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین به شهروندان به ویژه گردشگران و عشایر و روستاییان، توصیه کرد تا از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها، سیلاب‌بر‌ها خودداری کنند و به دلیل احتمال وقوع صاعقه و بارش باران، در ارتفاعات و کوهستان حضور پیدا نکنند.

آقای صدیقی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌هایی که از سطح حادثه و نوع اتفاقاتی که احتمال وقوع آن می‌رود، شرح وظایف دستگاه‌های مختلف و الزامات و نیاز‌ها اعلام و به اعضای ستاد مدیریت بحران تاکید شده که با حساسیت بالایی به این موضوع‌ها رسیدگی کنند که از جمله آن‌ها بررسی نقاط حادثه‌خیز و حضور گردشگران و عشایر و افراد در حاشیه مسیل‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: هلال احمر و امور عشایر مکلف شده‌اند، از امروز نسبت به دادن چادر و آذوقه مازاد به عشایری که در ارتفاعات حضور دارند، اقدام کنند.

به گفته او،   شبکه استانی صدا و سیما نیز ملزم شده است که هشدار‌های لازم را به شهروندان داده و به صورت زیرنویس اعلام کند تا از بروز حوادث احتمالی در روز‌های آینده پیشگیری شود.

شهاب صدیقی یکی از دلایل تلفات جانی در سیلاب اخیر در استان فارس را نبود اطلاع رسانی کامل و بی‌اعتمادی مردم نسبت به هشدار‌ها بیان کرد و گفت: برای پیشگیری از حوادث مشابه تلاش شده است که از طریق فرمانداری‌ها و رسانه‌ها هشدار‌های لازم داده شود.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان، نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از فردا چهارشنبه تا سه‌شنبه آینده هشدار داده است.

بر اساس هشدار اداره کل مدیریت بحران خوزستان نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. در پی این هشدار، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اخطاریه، آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است.

بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

همچنین سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه موسوم به مونسون در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا فردا چهارشنبه هشدار داده است.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعلام آماده باش هواشناسی خوزستان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه از ظهر شنبه 8 اردیبهشت شروع می شود.
چراغپور افزود: رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن سیل ها لغزندگی سطح جاده ها از خطرات این سامانه است.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد