Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@22:41:37 GMT

زمان پایان احتمالی همه‌گیری کرونا مشخص شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۵۱۶۵

زمان پایان احتمالی همه‌گیری کرونا مشخص شد

نتایج تحقیقات اخیر که توسط دانشگاه ویتواترزراند (Witwatersrand) آفریقای جنوبی روی واکسن‌ها انجام شده و همچنین بررسی‌ نتایج تجزیه و تحلیل عفونی(VIDA) نشان می‌دهد کسانی که واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند و قبلا در معرض ویروس قرار گرفته‌اند، کمتر به بیماری شدید کووید مبتلا می‌شوند. این نوع ایمنی، ایمنی ترکیبی نامیده می‌شود که گاهی اوقات به آن «سوپر ایمنی» نیز گفته می‌شود و به‌عنوان بهترین راه برای کاهش بیماری‌های شدید و مرگ‌ومیر در افرادی است که به ویروس سارس کوو ۲ آلوده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از هلث، این مطالعه با عنوان «ایمنی جمعیت و شدت کووید ۱۹ با سویه امیکرون در آفریقای جنوبی» نشان می‌دهد که ما به‌ طور ایده‌آل به هر ۲ نوع ایمنی نیاز داریم. بر اساس این تحقیق کشف ایمنی ترکیبی نشان‌دهنده چرخشی امیدوارکننده در مبارزه با همه‌گیری کووید است. بنابراین مصونیت ترکیبی نشانه پایان احتمالی همه‌گیری خواهد بود. اهمیت این موضوع به ویژه برای گروه‌های پرخطر این موضوع مهم است که واکسینه شوند و دوزهای تقویت‌کننده دریافت کنند؛ حتی اگر قبلا به کووید مبتلا شده باشند.

دکتر پورتیا موتودزی، اپیدمیولوژیست ارشد و محقق این مطالعه تحقیقاتی، بیان کرد: ایمنی ترکیبی به عنوان یک لایه دوگانه محافظتی در برابر کووید در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی ۲ نوع مصونیت وجود دارد؛ یکی مصونیت طبیعی که ما از طریق قرار گرفتن در معرض ویروس دریافت می‌کنیم و دوم نیز ایمنی ناشی از واکسن که در نتیجه واکسیناسیون ایجاد می‌شود.

محققان این مطالعه تعداد سروپازتیو را تخمین زدند؛ یعنی کسانی که آنتی‌بادی علیه سارس کو ۲ در جمعیت عمومی گوتنگ داشتند. نتایج نشان داد افراد در صورت دریافت واکسن و مواجهه قبلی با کووید ۱۹ به میزان ۹۳.۱ درصد بیشتر احتمال دارد که سروپازتیو شوند. این موضوع به ویژه در مورد بیماری‌هایی مانند کووید که منجر به بیماری شدید و مرگ می‌شود، بسیار مهم است. واکسیناسیون افراد حتی پس از ابتلا به این بیماری تضمین می‌کند که سطح آنتی‌بادی بالاتری برای مدت طولانی‌تری دارند.

در نتیجه این مصونیت ترکیبی در طول موج چهارم موارد بستری شدن و مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها بسیار کمتر از موج‌های قبلی بود. سویه امیکرون منجر به این شد که از هر ۱۰۰ بیمار یک نفر نیاز به بستری شدن داشته باشد، در حالی که قبلا یک بیمار از ۲۴ مبتلا بود.

موتودزی نتیجه گرفت: نتایج این تحقیق ثابت می‌کند واکسیناسیون جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

وی افزود: عموم مردم باید آگاه باشند که به دلیل جهش غیرقابل پیش‌بینی کووید ۱۹ سویه‌های جدید در حال ظهور ممکن است ما را ملزم به دریافت واکسن تقویت‌کننده کند؛ بنابراین به خصوص برای گروه‌های پرخطر مهم است که واکسینه شوند و علی‌رغم ابتلای قبلی باز هم دوزهای تقویت‌کننده دریافت کنند.

تماشاخانه ببینید| خاطره مهران مدیری از دوران دفاع مقدس / هر کاری توانستم کردم؛ از شلیک آرپی‌جی تا زدن دشمن با سنگ کنکور برای رشد علمی ایران چه کرد؟ مافیای کنکور و آسیب‌های اجتماعی برای یک جامعه (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران پس از صعود دراماتیک در برابر ازبکستان به فینال جام ملت‌های آسیا 2024 راه یافت و در نبرد پایانی با تایلند میزبان رقابت‌ها روبه‌روی خواهد شد. مردان شمسایی و شاگردان میگوئل رودریگو با برتری در ضربات پنالتی جشن صعود به فینال را گرفتند و با شرایط مشابه به یکدیگر رسیدند.

دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، روز یک شنبه و از ساعت 14:30 در سالن بانکوک آرنا تایلند پیگیری می‌شود و قهرمان هفتمین دوره جام ملت‌های آسیا مشخص خواهد شد. ایران برای پانزدهمین بار به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرده که از این حیث دست نیافتنی به شمار می‌رود. همچنین تایلند در حالی برای سومین بار فینال آسیا را تجربه می‌کند، که همیشه دستش از جام قهرمانی کوتاه مانده است.

به جز دیدار فینال، تیم‌های افغانستان و قرقیزستان در پلی آف آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند و برنده این بازی به عنوان سهمیه پنجم قاره کهن در جام جهانی فوتسال شرکت می‌کند. همچنین دیدار رده‌بندی بین تیم‌های تاجیکستان و ازبکستان نیز برگزار می‌شود.

زمان دیدار فینال جام ملت‌ها، رده بندی و پلی آف به شرح ذیل است:

دیدارهای نهایی – یک‌شنبه ۹ اردی‌بهشت ۱۴۰۳

تعیین تیم پنجم: افغانستان – قرقیزستان/ ساعت ۰۸:۳۰

رده‌بندی: تاجیکستان– ازبکستان/ ساعت ۱۱:۳۰

فینال: تایلند– ایران/ ساعت ۱۴:۳۰

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!