Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:41:45 GMT

چین نیرو و تانک به روسیه می‌فرستد؛ برای المپیک جنگی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۵۴۵۸

چین نیرو و تانک به روسیه می‌فرستد؛ برای المپیک جنگی

روزنامه دیلی میل اعلام کرد که چین ماه آینده میلادی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی نظامیان در خاوردور روسیه، نیرو و تانک‌ها به روسیه می‌فرستد.

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی دولتی چین اعلام کرد که تیم ارتش چین از مانژولی مغولستان به زابایکالسک ( Zabaikalsk ) در خاور دور روسیه می‌رود. انتظار می‌رود نظامیان ۳۷ کشور و منطقه در بزرگترین مسابقات نظامی چند ملیتی روسیه از ۱۳ تا ۲۷ اوت شرکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، از جمله کشورهایی که انتظار می‌رود در این مسابقات شرکت کنند ایران، هند، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان و ارمنستان هستند.

این رویداد که رسانه‌های روسی آن را «مسابقه مردان واقعی» می‌نامند، رویدادی به نام Tank Biathlon است که در آن خدمه در حین شلیک به اهداف، در یک مسیر ۵ کیلومتری با مانع حرکت می‌کنند. سربازان می‌توانند در ۲۸ رشته نظامی از مسابقه امدادی پزشکی گرفته تا مسابقه آشپزخانه صحرایی با حضور آشپزهای ارتش، رقابت کنند.

این مسابقات سالانه توسط وزیر دفاع سرگئی شویگو در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و به عنوان "المپیک جنگی" شناخته می‌شود. روسیه به طور قابل پیش بینی هر بار قهرمان شده است. امسال، ونزوئلا یک مسابقه تک تیراندازی برگزار خواهد کرد و نیجر و رواندا اولین رقابت‌های خود را در این بازی‌ها انجام خواهند داد.

چین یک شرکت کننده منظم بوده است و میزبان یک بازی خودروهای جنگی پیاده نظام و یک مسابقه ناوچه خواهد بود. دو ابرقدرت چین و روسیه با روی گردانی از غرب به طور منظم در تمرینات نظامی مشترک شرکت کرده‌اند. همکاری نظامی باعث ایجاد سوء‌ظن‌هایی شده است، اما دو کشور ادعا می‌کنند که قصد ندارند کشور ثالثی را هدف قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند