Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو از عزم مجلس برای کمک به ارتقاء سطح کیفی ورزش مدارس و توسعه ورزش در سنین پایه گفت و البته از تصویب یک لایحه برای حمایت ورزش حرفه ای از دانش آموزان خبرداد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو ،

مجلس باشگاه ها را ملزم به داشتن تیم های پایه کرد

 

لایحه مجلس در خصوص ورزش پایه !

 


با احمد راستینه نماینده شهر کرد در مجلس و رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی به بهانه مسابقات دانش آموزی گفتگو کردیم و از لزوم پرداختن به ورزش مدارس و اهمیت آن از نگاه نمایندگان مردم در خانه ملت پرسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستینه از عزم جزم مجلس برای کمک به ارتقاء سطح کیفی ورزش مدارس و توسعه ورزش در سنین پایه گفت و البته از تصویب یک لایحه برای حمایت ورزش حرفه ای از دانش آموزان !

 


اهمیت ورزش دانش آموزی از نظر شما چطور و چگونه است؟


در تمام کشورهای توسعه یافته، ورزش دانش آموزی با توجه به شرایط سنی دانش آموزان که به عنوان سنین پایه در رشته های ورزشی مطرح هستند و با توجه به این که یک نظامنامه روشنی در بحث استعدادیابی میتواند با توجه به مشارکت آموزش و پرورش اتفاق بیفتد ورزش دانش آموزی از اهمیت بسیار بسیار ویژه ای برخوردار است توجه به ورزش دانش آموزی در اصل علاوه بر کمک به ارتقاء سلامت و رشد جسمانی مطلوب دانش آموزان ما و تاثیرات مثبت فرهنگی و تاثیرات مثبت علمی می تواند یک ظرفیت سازی برای آینده ورزش کشور شکل گیری رشته های پایه استعدادیابی و ایجاد یک بانک ذخیره ی ارزشمند برای رشته های مختلف در آینده ورزش کشور ما باشد.


لذا ورزش دانش آموزی از این جهت حائز اهمیت است که اولا ما یک مجموعه منظمی به نام مدرسه با ظرفیت های کم نظیری در اختیار داریم که آن ظرفیت ها با توجه به وجود معلمان ورزش در سراسر کشور و وجود زیر ساخت های ورزشی در بعضی مناطق میتواند ما را در راستای استعدادیابی برگزاری مسابقات و ایجاد شور و نشاط در حوزه رقابتی در فضای دانش آموزی حرکت دهد


برگزاری این مسابقات بعد از اتمام کرونا چقدر می تواند در نشاط جامعه به ویژه بر قشر دانش آموز تاثیرگزار باشد؟


روز گذشته یکی از مسائل مهم در بحث دانش آموزان متاسفانه کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی دانش آموزان است که علاوه بر آسیب های جسمی و کاهش ضریب امنیت بدنی و جسمی دانش آموزان با کم تحرکی انگیزه های لازم برای رشد و ارتقا دانش آموزان از بین می رود مخصوصا در این سه سالی که فضای کورنا سبب عدم حضور دانش آموزان در فضای مدرسه بوده و کلاس ها به صورت مجازی یرگزار شد ضرورت حرکت به سمت شور و نشاط و تحرک دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است به همین منظور مجلس شورای اسلامی گام های محکمی برای حمایت از ورزش دانش آموزی برداشته است.
این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و یکی از اقدامات قابل تقدیر وزارت آموزش و پرورش حرکت به سمت توسعه ورزش دانش آموزی و توجه به برگزاری مسابقات و المپیاد های دانش آموزی است که من به نوبه خودم از جناب آقای ستاری فر معاون ورزش وزارتخانه به خاطر این رویکرد درست تشکر می کنم.


با توجه به اینکه به اهمیت ورزش دانش آموزی از دیدگاه مجلس اشاره کردید آیا مجلس برنامه ای برای توسعه ورزش دانش آموزی دارد؟


بله،با توجه به طرح بیست و هفت صدم مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص چهل درصد از اعتبارات این ماده قانونی به حوزه ورزش دانش آموزی،مجلس یک ظرفیت سازی بسیار قابل قبولی را برای حمایت از ورزش دانش آموزی شکل داده که می تواند برای آینده ورزش کشور ما بسیار موثر باشد.

ضمن این که با هدف گذاری که در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم با تصویب لایحه نظام جامع باشگاه داری که امروز کلیاتش تصویب شد یک گام بلند برای حمایت از سنین پایه در این لایحه برداشته شد و باشگاه ها را مکلف به ایجاد تیم در سنین پایه کردیم و نظارت بر این باشگاه ها را در این بحث به صورت مشترک به آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان سپردیم که گام بلندی برای توسعه ورزش سنین پایه (که دانش آموزان هم در این سنین قرار دارند)است.


اهمیت به ورزش دانش آموزی چقدر می تواند به پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک کند؟


دانش آموزان در شرایط سنی هستند که تحرک و بازی جزو مهمترین مولفه های نظام تربیتی و ارتقاء توانمندی های مهارتی آنهاست لذا توجه به پر کردن اوقات فراغت، تمرکز بر ارتقاء شاخصه های مهارتی دانش آموزان، توجه به ایجاد فضای پر شور و با نشاط برای افزایش انگیزه و امید به آینده جزو مولفه های مهمی است که بهترین بستر برای آن ورزش است و ورزش می تواند این مولفه ها را به درستی احیا کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احمد راستینه مجلس شورای اسلامی ورزش دانش آموزی ورزش دانش آموزی مجلس شورای اسلامی باشگاه ها دانش آموزان برای حمایت توسعه ورزش سنین پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر غفاری آبادان گفت: برگزاری نمایشگاه دست سازه‌ها در راستای تعالی اهداف آموزشی دانش آموزان است و اینکه زحمت یک سال دانش آموزان در یکسال تحصیلی در معرض دید قرار گیرد تا مربیانِ دانش آموزان، اولیاء و مسئولان از حاصل تلاش و کوشش این دانش آموزان بازدید کنند و از توانایی‌های آنها مطلع می‌شوند.
حسین غلامی افزود: گل سر سبد این نمایشگاه تیم دانش آموزی شهید فخری زاده است که از خودرو ساخت خود رونمایی کردند.
وی هدف کار‌های دانش آموزان فنی و حرفه‌ای را به تولید رساندن این سازه ها دانست و گفت: اگر مسئولان حمایت کنند این تولیدات به تولید انبوه هم می‌رسد، زیرا این دانش آموزان یک استاد کار و یک سرمایه نهفته برای آینده هستند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌