Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری  آریا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان خبر داد و گفت: این طرح همراه با برنامه‌های عزاداری و اطعام‌دهی از محل موقوفات و کمک‌های خیرین در اماکن مذهبی مازندران اجرا می‌شود.      
به گزارش خبرنگارآریادرساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگویی با اشاره به نزدیکی ایام ماه محرم اظهار کرد: از روز گذشته بقاع متبرکه استان مازندران با غبارروبی و سیاه پوش کردن به استقبال ماه عزای شهادت فرزندان اهل بیت(ع) رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

       
وی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به شیوع مجدد کرونا به هیأت امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شد تا در شهرهای قرمز مراسمات مذهبی در فضای باز و اطعام دهی به صورت بسته‌بندی باشد.     
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه درب هیچ مکان مذهبی در ایام محرم بسته نیست و عزاداری‌ها با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نمازهای یومیه در ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص استان و مساجد بین راهی اقامه خواهد شد.
حیدری از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: این طرح همراه با برنامه‌های عزاداری و اطعام‌دهی از محل موقوفات و کمک‌های خیرین در اماکن مذهبی اجرا می‌شود.
وی آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌‌ها و مجالس عزاداری امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا را از اهداف اجرای این طرح برشمرد .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: برنامه‌های لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.      
حیدری با اشاره به اینکه نیت حدود 70 درصد موقوفات مازندران برای عزاداری و اطعام‌دهی در ایام محرم است، افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش اجرا می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه مازندران طرح سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه اطعام دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به عملکرد‌های بسیار خوب در مستندسازی و صدور اسناد کاداستری موقوفات در یزد اظهار داشت: با تداوم همکاری‌های ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه، در حال گره‌گشایی از مشکلات ثبتی موقوفات استان یزد هستیم.

وی افزود: البته با توجه به اینکه موقوفات همواره مورد تجاوز زمین خواران قرار دارد، تلاش می‌کنیم ضمن حفظ و محافظت از این سنت حسنه، علاوه بر رضایت خداوند و واقفین، در افزایش ارزش افزوده این اراضی و املاک در نتیجه هویت بخشی و صدور اسناد آنها جدی‌تر عمل کنیم.

به گفته اقبال، در فروردین ماه و هفته اول اردیبهشت امسال بیش از ۳۰۰ فقره سند موقوفات در استان صادر شده است.

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه بدون سند داریم، افزود: حل مشکل این موقوفات، نیازمند یک کار جهادی فارغ از وظایف تکلیفی سازمانی است که سعی می‌کنیم با تدوین برنامه‌های تکلیفی سالانه، از وظایف خود جلوتر حرکت کنیم.

اقبال تأکید کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداریم که در این خصوص فعالیت‌های قابل تقدیری در واحد‌های ثبتی در خصوص مستندسازی و صدور برخی اماکن خاص و مهم مذهبی و موقوفات شاخص انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد