Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران و فعالان حوزه تجسمی با ارسال پیام درگذشت مرحوم حبیب‌الله صادقی، پیشکسوت حوزه نقاشی را تسلیت گفتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حبیب الله صادقی هنرمند پیشکسوت نقاشی که در حوزه آثار انقلابی و دینی فعالیت داشت صبح امروز (5 مرداد 1401) بر اثر سکته قلبی درگذشت.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باصدور پیامی درگذشت استاد حبیب‌الله صادقی، نقاش و هنرمند برجسته عرصه هنرهای تجسمی کشور را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است:

" بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسّف و تالّم، خبر جانکاه درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، دکتر حبیب‌الله صادقی را دریافت کردم.


دکتر حبیب‌الله صادقی از پیشگامان وارسته هنر انقلاب و از هنرمندان صاحب‌سبک رشته نقاشی بود که از عنفوان انقلاب شکوه‌مند اسلامی تا پایان دوران دفاع مقدس و سال‌های متمادی پس از آن، عمر شریف و پربرکت خود را صرف رشد و اعتلای هنر انقلاب و تربیت نسل ارزنده‌ای از هنرمندان متعهد و انقلابی ساخت.

بدون‌شک تلاش‌های مجاهدانه و خدمات ارزنده این استاد پارسا که سرمایه‌ای بی‌بدیل برای هنر انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آمد، فراموش‌ناشدنی و فقدان او ثلمه‌ای عظیم و جبران‌ناپذیر برای هنر انقلاب اسلامی و هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی خواهد بود.

در پایان، درگذشت این هنرمند مخلص و متعهد را به خانواده معزّز صادقی، هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و تمامی شیفتگان و دلبستگان آن استاد ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید فرهیخته، رحمت و غفران واسعه و برای عموم سوگواران و تعزیت‌داران، صبر و اجر جزیل مسئلت دارم ".

عبدالرضا سهرابی
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی
5 مرداد 1401

 

تسلیت رییس موزه هنرهای معاصر تهران برای درگذشت حبیب الله صادقی

عبادرضا اسلامی کولایی در پیامی برای درگذشت صادقی نوشته است:

"حبیب الله صادقی هنرمند ارزشمند،سال ها در جریان حرفه ای و آموزش دانشگاهی هنر نقش فعالی داشت و فعالیت های این هنرمند و استاد هنر نتایج و آثار پایداری برای فرهنگ و هنر کشور دارد.

اسلامی در ادامه این پیام نوشته است: صادقی در عرصه مدیریت هنری از جمله به عنوان رییس موزه هنرهای معاصر تهران به هنر و هنرمندان خدمت کرد.

درگذشت هنرمند گرانقدر زنده یاد حبیب الله صادقی را به خانواده ارجمندش و جامعه هنری تسلیت می گویم و بهترین درجات را از درگاه خداوند متعال برای ایشان خواستارم."

 

پیام تسلیت بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی درگذشت حبیب اله صادقی

سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در گذشت هنرمند متعهد، خوش نام و پیشکسوت هنر مقاومت را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

هوالباقی

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با نهایت تأسف و تأثر خبر ضایعه اسفناک فقدان همیشگی استاد مسلم و مبرز عرصه هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، فقید سعید استاد حبیب‌الله صادقی مایه تألم خاطر این‌جانب و جمع کثیری از دوستداران هنر انقلاب گردید. نقش مجاهدت گونه این استاد پیشکسوت و خوش‌نام که نسل‌های گوناگون از اوان روزهای انقلاب تا دوران شکوهمند دفاع مقدس با آثار وی خاطره دارند، بی‌شک در اذهان علاقه‌مندان به هنرمتعهد باقی خواهد ماند.

این‌جانب به نمایندگی از خیل کثیر هنرمندان حوزه هنر مقاومت این ثلمه جبران‌ناپذیر را به خانواده و بازماندگان ایشان و دوستداران و علاقه‌مندان آن فقید سعید تعزیت و تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند منان جل جلاله در آستانه ماه عزای سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) علو درجات را برای آن عزیز سفرکرده مسئلت دارم.

راهش پر رهرو باد

سید محمد نادری
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح

حبیب‌الله صادقی هنرمند پیشکسوت نقاشی درگذشت

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نقاشی نقاشی عرصه هنرهای تجسمی حبیب الله صادقی هنر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش جماران؛ متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی