Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@07:04:23 GMT

از استیضاح وزیر میراث فرهنگی حمایت می کنیم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۶۹۸۵

از استیضاح وزیر میراث فرهنگی حمایت می کنیم

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر میراث در یک سال اخیر برنامه‌ای که زمینه‌ساز تحول یا بهبود شرایط در این بخش باشد ارائه نکرده است، گفت: طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی از سوی یکی از نمایندگان کرمانشاه نوشته شد و نمایندگان اصفهان نیز از آن حمایت کردند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی اصفهان اظهار کرد: مسئله اصلی درباره عملکرد وزیر میراث فرهنگی این است که برای استان برتر و نمونه کشور در هر سه زمینه میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری، برنامه‌ای که زمینه‌ساز تحول یا بهبود شرایط باشد، ارائه نکرده است و طی یک سال اخیر در این بخش رشدی ندیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی درباره اقدامات و طرح‌های در دست انجام، افزود: تاکنون دو بار وزیر میراث فرهنگی به اصفهان سفر کرده است، یک بار در سفر استانی رئیس جمهور و بار دیگر در پاییز سال گذشته اما در این دو سفر تنها وعده‌هایی مطرح شد و هیچ پیگیری یا حرکتی برای به ثمر رساندن این قول‌ها دیده نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گله اصلی نمایندگان از وزیر میراث فرهنگی را به ثمر نرسیدن وعده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در دولت قبل انتظار چندانی از وزیر میراث فرهنگی نداشتیم اما از دولت کار و فعالیت انتظار حرکت و جنب و جوش داریم و باید هر وزارتخانه در این دولت چشم اندازی داشته باشد در حالی وزارت خانه میراث فرهنگی هیچ برنامه و چشم اندازی ندارد.

وی با اشاره به مشکلات میراث فرهنگی در همه استان‌های کشور، افزود: تنها صحبت استان نیست و در همه جای کشور شرایطی وجود دارد که مطلوب نیست.

طغیانی درباره طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد: طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی از سوی یکی از نمایندگان کرمانشاه نوشته شده است، ما نیز به دلیل شرایط موجود از آن حمایت می‌کنیم، البته برای هفته آینده از مجمع استان دعوت شده که در نشست بررسی مسائل حوزه میراث حاضر شوند و توضیحات وزیر را بشنوند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز برای قضاوت درباره استیضاح یا عدم استیضاح وزیر میراث فرهنگی زود است، ادامه داد: در نشست هفته آینده مسائل را مطرح می‌کنیم و قطعاً توضیحات مهمی از سوی وزیر در این باره باید ارائه شود که امیدواریم قانع کننده باشد، هنوز برای قضاوت زود است و نمایندگان متناسب با شرایط درباره استیضاح تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کد خبر 591338

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس استیضاح استیضاح وزیر وزير ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در اصفهان ميراث فرهنگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور